Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nokkend geluid

vragen over de T4
Plaats reactie
robertbg
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2010, 12:44

Nokkend geluid

Bericht door robertbg »

Hallo weetjewellers,
Kan en wil iemand mij aangeven, met deze korte uitleg, wat de evt. de oorzaak zou kunnen zijn.
Vrijdag morgen mee geconfronteerd, met optrekken en vaart maken geen probleem, echter laat ik het gaspedaal los of de T4 in de uitloop, hoor ik een snel achter elkaar kloppend geluid. Ga ik remmen dan is het geluid weg, zodra remmen los is het weer aanwezig, enz. Het zijn niet de schijven en remblokken, deze zijn net vernieuwd. Het gehoor geeft aan of dat het lijkt dat het de linker aandrijfas is ?. Aan de wielen geen speling te bekennen. Heb nog niet onder de T4 gekeken i.v.m. de regen, heb geen garage.

alvast bedankt voor de genomen moeite
m.v.gr. Robert
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: Nokkend geluid

Bericht door Lammert »

:T44EVER Raar antwoord misschien. Zitten al je wielbouten wel vast? Heb dat een keer gehad. en hetzelfde effect wat jij beschrijft.
Succes :werkaanT4
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
robertbg
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2010, 12:44

Re: Nokkend geluid

Bericht door robertbg »

Hallo Lammert, die zitten allemaal vast. Dat was het eerste waar ik naar heb gekeken. Dinsdag kan ik terecht op de brug bij de reparateur. Ik hoop dat het niets te maken heeft met versn.bak. Want dan is het een kostbaar geintje. Na dinsdag laat ik het weten is/was. Bedankt voor de reactie. Gr. Robert
robertbg
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2010, 12:44

Re: Nokkend geluid

Bericht door robertbg »

Hoi Lammert, nadat we de aandrijfassen bekeken, was er veel speling bij L aandrijfas. Homokineet vervangen. Alles is wederom nagelopen en de T4 in weer in goede staat.

Bedankt voor het reageren
m.vr.gr. Robert
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: Nokkend geluid

Bericht door Lammert »

Hallo Robert, geen grote schade dus. Fijn dat het opgelost is. Veel veilige en fijne Km's met je :T44EVER
Lammertr :werkaanT4
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Plaats reactie