Hoeveel radiomasten zie jij langs de snelweg en op kerktorens?Rogier663 schreef:Het blijft vreemd: overal kun je met je telefoon bellen en op internet maar een knap radio ontvangst is te moeilijk!!

Maar het blijft vreemd dat je dit niet goed krijgt

Hoeveel radiomasten zie jij langs de snelweg en op kerktorens?Rogier663 schreef:Het blijft vreemd: overal kun je met je telefoon bellen en op internet maar een knap radio ontvangst is te moeilijk!!
Ik had een Calearo sharkfin verkoper gecontacteerd in Duitsland (via Ebay) en hem de situatie uitgelegd . Hij zei dat hij vermoedde dat de Calearo dan ook geen verbetering zou brengen (indien de raamantenne ,een Hirschmann in de A stijl , en een dakantenne al niet goed werken )ktmkrik schreef:Het werkt bij mij perfect en had eerst ook nagenoeg geen ontvangst, koop wel een goede en kijk niet op een paar centen want daar is volgens mij de winst te behalen.
Ik heb er nu sinds 2-3 weken een dakantenne op , ik heb een gat geboord in het dak vooraan (zo ongeveer boven het "bakje" dat boven de binnenspiegel zit) . Het is een gewone (universele) dakantenne die verstelbaar is (het type zoals bvb op een peugeot partner zit)ktmkrik schreef:Zal er nog één poging aan wagen, heb je ook al aan het dakvlak van je bus gedacht hoeveel straling die opvangt in plaats van een b stijl of onder een hoek staande ruit?
Bij mijn weten en zoals mij het uitgelegd is dan heeft een horizontaal vlak de beste ontvangst tegenover de andere.
Wat je doet moet je helemaal zelf weten ik besteed er in ieder geval geen aandacht meer aan, voorheen nagenoeg geen ontvangst en nu goed!
Trek daar je conclusie maar uit, succes allemaal!
Ga ik even voor je nazien Pascal, weet zo het type niet uit het hoofd maar zoek het even op.Pascal-141 schreef:Ik heb er nu sinds 2-3 weken een dakantenne op , ik heb een gat geboord in het dak vooraan (zo ongeveer boven het "bakje" dat boven de binnenspiegel zit) . Het is een gewone (universele) dakantenne die verstelbaar is (het type zoals bvb op een peugeot partner zit)ktmkrik schreef:Zal er nog één poging aan wagen, heb je ook al aan het dakvlak van je bus gedacht hoeveel straling die opvangt in plaats van een b stijl of onder een hoek staande ruit?
Bij mijn weten en zoals mij het uitgelegd is dan heeft een horizontaal vlak de beste ontvangst tegenover de andere.
Wat je doet moet je helemaal zelf weten ik besteed er in ieder geval geen aandacht meer aan, voorheen nagenoeg geen ontvangst en nu goed!
Trek daar je conclusie maar uit, succes allemaal!
Je zou dan denken dat een antenne op een dak van 2m hoog toch betere ontvangst zou hebben , maar helaas .![]()
@ktmkrik : welk type Calearo heb jij erop zitten ? Want ik heb gezien dat daar vele types in bestaan . Gaat van 35eur tot pakweg +200eur . (Ik heb gezien dat ze bestaan met enkel radio ontvangst , dan radio+gsm , dan radio+gsm+navigatie, enz ...)
Nou, heb hem erop zitten. Buiten dat het geen gezicht is en al met al veel geld heeft gekost, werkt dit helaas ook niet.ktmkrik schreef:Wil me niet mengen in deze conversatie maar bespaar je de kosten voor zo'n antenne versterker aangezien het hoogstwaarschijnlijk ook niets zal helpen wat betreft de ontvangst.
Zelf heb ik een zogenaamde haaievin van Calearo op het dak gezet en sindsdien is de ontvangst weer normaal en kan ik alles weer ontvangen.
Voor een voorbeeld zie onderstaande link.
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... BA&dur=617" onclick="window.open(this.href);return false;
Vreemd....bij mij werk het perfect...heb alleen de antenne verder naar achter geplaatst op een metalen dakvlak misschien dat dit het verschil maakt..ArnoV schreef:Nou, heb hem erop zitten. Buiten dat het geen gezicht is en al met al veel geld heeft gekost, werkt dit helaas ook niet.ktmkrik schreef:Wil me niet mengen in deze conversatie maar bespaar je de kosten voor zo'n antenne versterker aangezien het hoogstwaarschijnlijk ook niets zal helpen wat betreft de ontvangst.
Zelf heb ik een zogenaamde haaievin van Calearo op het dak gezet en sindsdien is de ontvangst weer normaal en kan ik alles weer ontvangen.
Voor een voorbeeld zie onderstaande link.
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... BA&dur=617" onclick="window.open(this.href);return false;
Jammer, verkeerde keuze gemaakt.
De Coyote wel , de dashcam weet ik niet , moet ik eens controleren.Multivan Generation schreef:Mogelijk zou dit kunnen komen door de mate van ontstoring van dergelijke apparatuur.
Zijn beide toestellen voorzien van een CE keurmerk?
Groeten Peter