Ik heb een 1.9TDI uit 2008 met elektrische ramen.
Nu had ik gelezen op

Dus heb ik via internet een cruise control hendel gekocht met kabels voor 95 euro inclusief verzendkosten uit Duitsland.
Ik probeer uit te leggen hoe je de cruise control moet inbouwen, er was wel een handleiding bij de cruise control maar die vond ik soms niet duidelijk.
Zet nu de stuur weer recht, haal de sleutels uit het contact en verwijder de airbag.
de draadjes van de cruise control kabelboom
zwart/geel in kamer 26
wit in kamer 27
zwart in kamer 28
zwart/geel kamer 29
rood/geel in kamer 30
blauw in kamer 31
je hebt 2x zwart/geel dat maakt niet uit waar die inkomen
Aan de achterkant zitten de stekker aansluitingen, elke stekker is genummerd met een letter
de stekker van de cruise control kabelboom druk je op plek F
Stekker B loshalen en haal het zwartje draadje eruit, let op deze zit vast met weerhaakjes.
D.m.v. 2 op maat geknipte stukjes plastic de zwarte draad eruit gehaald
De zwarte draad uit stekker B druk je in de contra stekker van de cruise control draadboom, zie foto hierboven zwart blokje.
De zwarte draad van de cruise control kabelboom hierboven op foto die overblijft druk je in stekker B (waar je het zwarte draadje uitgehaald hebt)
En plaats de stekker B weer op plek B
Nu heb je nog 1 draadje over , de zwart/gele draadje.
Haal de motorkap ontgrendel hendel los , haal de tule los.
Druk daar de zwart/gele draad doorheen.
Zo komt het zwart/geel draadje in de motor ruimte.
En alles weer terug plaatsen.
accu loshalen en accu bodem plaat verwijderen.
en deksel verwijderen.
in de bak een gat geboord 10mm en een doorvoerrubber geplaatst. Nu heb je een stekker unit met meerdere stekkers en contra stekkers.
Nu moet je deze unit eruit halen, en in rij richting gezien is de onderste stekker aan de linker kant.
Hier zit aan de koplamp kant een geel/zwart draadje en aan de andere kant een lege kamer.
Hier moet je de zwart/geel draadje indrukken.
Alles weer terug plaatsen.
Toen ben ik naar Theo Musch gegaan , die heeft de Cruise Control geactiveerd

Had het eerst niet door

Misschien dat ik mijn oude rechter hendel overzet
Kan nu niet scrollen in display, maar ja ik heb nu wel cruise control
Vind het zo eerst wel prima Duits inbouw beschijving http://www.weetjewel.com/temp/cruisecon ... inbouw.zip
Engels inbouw beschijving http://www.weetjewel.com/temp/cruisecon ... inbouw.zip