Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

vragen over de T5
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

Bericht door heemskerk »

WouterW schreef:Kan het verbussen van de cylinderkop samenhangen met de nu onstane koplekkage?

Zoja, de eerste lichtingen revisiekoppen met bussen werden geperst. Door de verschillende uitzettingswaarden van kop en bussen (gietalu versus RVS) bleek het geen succesverhaal. De update bestond uit de bussen er in te krimpen wat een houdbare oplossing lijkt. Mogelijk speelt dat een rol?
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

Bericht door robertTREBOR »

Wat een ellende weer allemaal........................

Good old day's toen we nog probleemloos T4 reden
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

Bericht door WouterW »

robertTREBOR schreef:Wat een ellende weer ...
Ach...je leest hier vaak alleen de narigheid Robert. Ik ga met de T5 richting de 3 ton. Best veel kapot gehad maar aan de motor nog niks.. :wjw
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

Bericht door jacobsentertainment476 »

Sinds het verbussen van de kop heb ik toch weer bijna 50000km gereden. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik m best op z'n staart trap ( warme motor) maar daar zou die gewoon tegen moeten kunnen, ik rijdt tenslotte niet in de toeren begrenzer. Ja het zou een samenhang kunnen zijn dat de bussen de kop ( die al niet het stevigheids-keurmerk had) heeft verzwakt.
Ik heb contact gehad met een paar bedrijven, en van de drie is er maar een die zegt dat het lassen wel verantwoord is. Twee daarvan zeggen dat het niet verstandig is om deze kop te gaan lassen.

Nu de volgende stap dus, wat is wijsheid met alle opties.
1 een gloednieuwe kop kopen en deze monteren en wachten tot deze ingesleten is.
2 een gloednieuwe kop kopen en direct laten verbussen, wat best een extra som met zich mee brengt.
3 een revisie kop kopen die getest is en die laten verbussen.

Een losse gloednieuwe kop geheel kaal is ongeveer €1000.- en met alles er bij zou mij het ongeveer een €1350.- gaan kosten, een gloednieuwe kop bij de dealer compleet met kleppen en nokkenas kost bij de Duitse dealer 2070.- ex 19% btw ( in Nederland 2280,- ex 21% btw) Een gebruikte ruil kop kost mij incl nokkenas en kleppen en bussen ongeveer €1400,- ex btw. en komen ook nog kosten bij zoals kop pakking en bouten etc.

Tja al met al zou ik dus gaan voor de goedkope optie, een gloednieuwe kop en maar wachten tot deze is ingesleten.......... pfff en dan zien we wel weer, en hopelijk zijn we dan 160000km verder. Eerst maar eens kijken wat ik deze maand te besteden heb.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

Bericht door frank884 »

:yes :T44EVER
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

Bericht door sep »

Das flink balen ! (understatement !)....sterkte met de reparatie ...je mag blij zijn dat je zelf een beetje handig bent ,anders werd het nog veeeel duurder ! ..succes en hopelijk heb je em weer snel op de weg !
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

Bericht door jacobsentertainment476 »

nieuwe kop is besteld pffff rib uit het lijf. wel een update kop trouwens. Maandag weer eens drie week knoeien in schotland voor t werk. en bij terugkomst de motor weer op bouwen. heb er nu al weer zin in.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

Bericht door robertTREBOR »

Op naar;

Ben der eigelijk wel klaar mee ***Part 3 ***

:jumpklap
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

Bericht door sep »

Wat een geweldige ,opbeurende ,en ondersteunende reactie roberttrebor ...ik krijg zowaar licht zilte oogjes .

Je KUNT van alles zeggen ,maar je HOEFT niet alles te zeggen ...
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

Bericht door Marcel.S »

succes met de opbouw , hopelijk heb je er toch plezier van om lekker te kunnen sleutelen en straks weer lekker rijden :driveT5
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

Bericht door ktmkrik »

sep schreef:Wat een geweldige ,opbeurende ,en ondersteunende reactie roberttrebor ...ik krijg zowaar licht zilte oogjes .

Je KUNT van alles zeggen ,maar je HOEFT niet alles te zeggen ...
Ach Sep als het nou iemand met het volle verstand zei was het erger :bifun
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

Bericht door jacobsentertainment476 »

ff update:

Morgen komt de nieuwe cilinderkop binnen (bij de buren) Alle andere onderdelen op de nokkenas lagers na heb ik al in huis. Vanavond vliegen naar Schotland en driee weekjes lekker offshore prutsen.

Ik heb een gloed nieuwe kop kunnen kopen incl BTW voor €865,- en dat brengt het totaal op een €1300.-

Tja of de scheur is ontstaan door dat er destijds bussen in zijn gezet durf ik nu nog niet te zeggen, en of dit überhaupt met elkaar te maken heeft. De kop die ik heb gekocht is geen ruil deel, dus de huidige kop blijft in mijn bezit, en kan ik eventueel onderzoeken in een later stadium weetjewel.



De afgelopen weken heb ik heel sterk zitten twijfelen of ik nog verder zou moeten gaan met de Multivan, en heel eerlijk gezegd was ik er op een bepaald punt echt helemaal klaar mee. Ik heb ondertussen sinds dat ik deze auto rijdt er zeker een €12.000,- achteraan gegooid om dat ding rijden en operationeel te houden. Dus jullie kunnen mijn frustratie vast wel voorstellen.
Maar zeg mij eens wat zijn de opties voor mij met mijn vier kids en een vriendin met twee kids...............................................


Zodra ik weer terug ben zal ik jullie geupdate houden over het motortjein mn T5 :wjw
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

Bericht door Multivan Generation »

jacobsentertainment476 schreef: Maar zeg mij eens wat zijn de opties voor mij met mijn vier kids en een vriendin met twee kids...............................................
Een multivan al niet, want daar passen/mogen jullie met zijn allen niet in (5+3 = 8) :zwaai
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

Bericht door jacobsentertainment476 »

Correct, maar ik / we hebben ze niet continu tegelijk. En hebben nog een autootje er bij :jump
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part II***

Bericht door Multivan Generation »

Gelukkig had je even een glimlach op je gezicht,
en dat was ook even wat waard in deze :censor-situatie
Plaats reactie