Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vullen watertank T4 California
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Vullen watertank T4 California
luifel pees adapter,
en daaraan door een zeilmaker extra sterk lint aan laten zetten en klaar ben je
Ook een idee, bedankt!Multivan Generation schreef:luifel pees adapter,
Mvg,
Mark
Gelukt met een standaard sleutelkoord. 1 zijde met de kunststof klip paste precies in de rail.
Door het band los te maken en te gebruiken als een lint kan ik nu de waterzak in hoogte instellen. De karabijnhaak is draaibaar dus hangt het altijd goed en kan ik zelfs de zak draaien en gebruiken als buitenkraan.
Door het band los te maken en te gebruiken als een lint kan ik nu de waterzak in hoogte instellen. De karabijnhaak is draaibaar dus hangt het altijd goed en kan ik zelfs de zak draaien en gebruiken als buitenkraan.
ik heb een dikke zuignap gekocht bij een campingwinkel die een 20 liter waterzak makkelijk houd
Hee, goed idee! Ik had toevallig zo'n keycord bij me (om de hond vast te zetten in de fietsmand) en het paste!VWT4 schreef:Gelukt met een standaard sleutelkoord. 1 zijde met de kunststof klip paste precies in de rail.
Nu moet ik allen nog zo'n opvouwbare jerrycan met tuit vinden.
Bedankt,
Mark
Ook een goed idee, ik zag ze bij Poptop.spridget schreef:ik heb een dikke zuignap gekocht bij een campingwinkel die een 20 liter waterzak makkelijk houd
Dankjewel,
Mark.
Morgen gaan we vanwege de regen in NL toch maar naar Frankrijk...
Hallo, ik gebruik voor het vullen van de watertank een klapzuiger die ik aan het raam vast plak (links heb ik geen rail) vervolgens hang ik de waterbak aan de Händels van de klapzuiger en vullen maar!! Zelfde idee als Marc zeg maar!
Groene 10 liter mee - gaat perfect!
Is wel wat groot en onhandig, dus als ik een keertje een 5 liter gieter vind..
En het is altijd nog kleiner dan zo'n meisje die je watertank vult met zo'n waterzak...
Remko
Is wel wat groot en onhandig, dus als ik een keertje een 5 liter gieter vind..
En het is altijd nog kleiner dan zo'n meisje die je watertank vult met zo'n waterzak...
Remko
Remko
T4, 2.5D (AAB), 1991, Westfalia 'compactdak'
T4, 2.5D (AAB), 1991, Westfalia 'compactdak'
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik denk dat ik ga kiezen voor een 5-litertankje met ingebouwde trechter in de dop. Zo'n tankje is van hard plastic, beter dan een opvouwbaar tankje. In zo'n opvouwbaar tankje (Action) zitten weekmakers, mogelijk ongezond en in ieder geval geeft het een plastic bijsmaak. Vijf liter lijkt me prima, voor drinkwater gebruiken we water in aparte flessen, die meestal in de koelkast staan.
groeten,
Mark
groeten,
Mark
Pet fles / cola, aan de onderkant afknippen en je heb een trechter 

Bedankt, maar dat lijkt me niet handig. Ik heb al een echte trechter en eentje met een stuk slang er aan geprobeerd, maar je hebt een extra hand nodig om ze in de vulopening te houden. Die extra hand heb je echter niet omdat je een vrij zware watertank in je handen hebt.spek schreef:Pet fles / cola, aan de onderkant afknippen en je heb een trechter
Ik ben nu op zoek naar een 5 liter watertank met kraantje en aanschroefbare trechter. 5 liter lijkt me genoeg en als we hem gevuld in de voortent zetten kun je water tappen met het kraantje.
Maar weer eens een oud draadje afstoffen.
Heeft iemand ervaring met een Gardena sproeier voor het vullen van de watertank? In een filmpje van VW Nutzfahrzeuge blijft die nl. mooi hangen in de opening. http://www.vwn-studio.de/sites/de/calif ... isung.html
Heeft iemand ervaring met een Gardena sproeier voor het vullen van de watertank? In een filmpje van VW Nutzfahrzeuge blijft die nl. mooi hangen in de opening. http://www.vwn-studio.de/sites/de/calif ... isung.html
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Geen ervaring met bovenstaande spuit.
Bijvullen met de slang op de camping op de camperplaats...of op de plaats gewoon met een 1,5 fles water en dan steeds hervullen.
Ja, je loopt dan een keer of 10 heen en weer, ... nou en! Je hebt toch niets beters te doen op vakantie
Bijvullen met de slang op de camping op de camperplaats...of op de plaats gewoon met een 1,5 fles water en dan steeds hervullen.
Ja, je loopt dan een keer of 10 heen en weer, ... nou en! Je hebt toch niets beters te doen op vakantie

- autocaravana
Gewoon vullen met een waterfles die voorhanden is.
Ik heb alles gebruikt, van 2 tot 25 liter. Meestal een 5 liter fles, die ik daarna gevuld meeneem als reserve voorraad. Gebruik een doekje om te voorkomen dat er te veel water naast gaat. Voordeel is dat je niets speciaals hoeft te kopen en een plek moet geven in je camper.
Ik heb alles gebruikt, van 2 tot 25 liter. Meestal een 5 liter fles, die ik daarna gevuld meeneem als reserve voorraad. Gebruik een doekje om te voorkomen dat er te veel water naast gaat. Voordeel is dat je niets speciaals hoeft te kopen en een plek moet geven in je camper.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Ik gebruik een opbouwbare waterzak met trechter. Gaat 6-8 liter per keer in, effe een paar keer heen en weer. Daardoor wel de zekerheid dat het fris water is dus direct uit de kraan en niet met de slang die de hele dag in de zon hangt!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver