Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
california camper t 5
california camper t 5
We zijn op zoek naar een california camper later dan 2006 nu heb ik er enkele gevonden maar heb een vraag over het verschil in pk en de inhoud van de motor. Welke is beter en wat is het verschil.
Het gaat om een bus van 2010 een 2.0 tdi met 134 pk een andere bus is uit 2008 2.5 TDI met 130 pk. Beide comfortline.
Waar moet ik op letten. We willen lekker op vakantie kunnen en de bus moet lang meegaan. Heeft iemand ervaring en of voorkeur?
Het gaat om een bus van 2010 een 2.0 tdi met 134 pk een andere bus is uit 2008 2.5 TDI met 130 pk. Beide comfortline.
Waar moet ik op letten. We willen lekker op vakantie kunnen en de bus moet lang meegaan. Heeft iemand ervaring en of voorkeur?
Re: california camper t 5
Vanaf 2010 levert VW de California GP (Grosse Produktionsänderung) met een aantal wijzigingen waarbij de 2 liter motor wel de belangrijkste is. Het vermogen van deze motor is ofwel, 102PK, 114PK, 140PK of 180PK. ik denk dat het model waarover je spreekt 140PK zal zijn, vraag dit nog even na. De 2.5 motor die tussen 2004 en 2009 gebruikt werd, heeft inderdaad een vermogen van 130PK. (ofwel 174PK). De ervaringen zijn ondertussen met deze 2.0 motor zeer positief, rijdt zachter en zuiniger dan de 2.5.
Je schrijft dat je lang wilt genieten van de California, dan is het belangrijk dat je een wagen neemt met weinig kilometers en waarvan je de historiek kan nagaan. Dus het beste op een betrouwbaar adres kopen is aan te raden.
Zeker bij de 2008 letten op de corrosie vorming bij het dak en de voorste spoiler, zie hierover een dit item, omdat bij deze de garantie hierop van 6 jaar waarschijnlijk al verlopen is.
Groeten,
Wim
VW Camper Site
Je schrijft dat je lang wilt genieten van de California, dan is het belangrijk dat je een wagen neemt met weinig kilometers en waarvan je de historiek kan nagaan. Dus het beste op een betrouwbaar adres kopen is aan te raden.
Zeker bij de 2008 letten op de corrosie vorming bij het dak en de voorste spoiler, zie hierover een dit item, omdat bij deze de garantie hierop van 6 jaar waarschijnlijk al verlopen is.
Groeten,
Wim
VW Camper Site
Laatst gewijzigd door Wimwesty op 28 dec 2014, 05:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: california camper t5
Hoi WitteVW,
Ik heb mijn T5 174 pk met 106.000 op teller op 24-12-2014 ingeruild bij Scharphof Campers in Nijverdal. Deze auto is van 14-03-2007 en door mij gekocht op 4-02-2008 bij Ames.
Het betreft een import auto uit Duitsland. Volledige onderhoudshistorie en wagengegevens bekend. Altijd VW dealer onderhouden! Kleur: zilvergrijs metallic met blauwgrijze bekleding.
Groet Eurocook.
Ik heb mijn T5 174 pk met 106.000 op teller op 24-12-2014 ingeruild bij Scharphof Campers in Nijverdal. Deze auto is van 14-03-2007 en door mij gekocht op 4-02-2008 bij Ames.
Het betreft een import auto uit Duitsland. Volledige onderhoudshistorie en wagengegevens bekend. Altijd VW dealer onderhouden! Kleur: zilvergrijs metallic met blauwgrijze bekleding.
Groet Eurocook.

Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Re: california camper t 5
Dank voor de reacties,
Zag de camper nog niet op de site staan. Staan wel Mooie busjes op, zien er allemaal netjes uit. Heeft de inruil voor u te maken met bepaalde klachten over dit type california. Lees dat de busjes van tot en met 2005 wat problemen met zich mee hebben gebracht. Dit is ook de reden dat ik een jongere bus zoek. Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?
Zag de camper nog niet op de site staan. Staan wel Mooie busjes op, zien er allemaal netjes uit. Heeft de inruil voor u te maken met bepaalde klachten over dit type california. Lees dat de busjes van tot en met 2005 wat problemen met zich mee hebben gebracht. Dit is ook de reden dat ik een jongere bus zoek. Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?
Re: california camper t 5
Beste Witte VW,
De rechter aandrijfas, spoiler, rand en frame hefdak, camperunit trekt strepen (onleesbaar). Roest bij de handgreep van de schuifdeur t/m 2007.
Groet Eurocook
De rechter aandrijfas, spoiler, rand en frame hefdak, camperunit trekt strepen (onleesbaar). Roest bij de handgreep van de schuifdeur t/m 2007.
Groet Eurocook

Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45
Re: california camper t 5
Problemen? wel nee, VW is zo degelijk daar krijg je nooit problemen mee. Alleen toevallig net die eigenaars die hier op dit forum zitten....
Maar nu even serieus: wat wil je er mee doen? Als je er een paar weken per jaar mee op vakantie gaat en hem heel netjes opbergt als je'm niet gebruikt en precies onderhoudt dan zal het wel loslopen maar ik ben blij dat ie verkocht is. Niet dat ie slecht was maar toch wel duur in onderhoud en voor mijn gevoel (1000 is niks en dat bij herhaling) een tikkende tijdbom. Ik gebruikte 'm overigens ook als dagelijkse auto en vaak voor (te) korte ritjes. Daar wordt ie niet blij van. Zo'n dikke diesel is eigenlijk pas lekker op stoom na 40 km of zo.
Qua interieur moet je idd niet de eerste 2 a 3 jaren hebben (dus t/m 2005). Anderzijds, wat er aan stuk kan is dan onderhand wel vervangen.
De 2.0 liters van na 2010 schijnen wel wat beter te zijn dan de 2,5 5 cylinders maar probleemloos wil ik ze toch niet noemen. We hebben er een paar op de zaak lopen maar je blijft olie bij gieten.
Ga ook es een Viano Marco polo kijken alleen ja, die roesten weer... Vanaf 2007 (met de dubbele klokken is dat verbeterd).
Ik heb nu overigens een Ducato (Pössl) en alleen nog voor vakanties.
Succes
Maar nu even serieus: wat wil je er mee doen? Als je er een paar weken per jaar mee op vakantie gaat en hem heel netjes opbergt als je'm niet gebruikt en precies onderhoudt dan zal het wel loslopen maar ik ben blij dat ie verkocht is. Niet dat ie slecht was maar toch wel duur in onderhoud en voor mijn gevoel (1000 is niks en dat bij herhaling) een tikkende tijdbom. Ik gebruikte 'm overigens ook als dagelijkse auto en vaak voor (te) korte ritjes. Daar wordt ie niet blij van. Zo'n dikke diesel is eigenlijk pas lekker op stoom na 40 km of zo.
Qua interieur moet je idd niet de eerste 2 a 3 jaren hebben (dus t/m 2005). Anderzijds, wat er aan stuk kan is dan onderhand wel vervangen.
De 2.0 liters van na 2010 schijnen wel wat beter te zijn dan de 2,5 5 cylinders maar probleemloos wil ik ze toch niet noemen. We hebben er een paar op de zaak lopen maar je blijft olie bij gieten.
Ga ook es een Viano Marco polo kijken alleen ja, die roesten weer... Vanaf 2007 (met de dubbele klokken is dat verbeterd).
Ik heb nu overigens een Ducato (Pössl) en alleen nog voor vakanties.
Succes
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: california camper t 5
ik zou voor de 2.0 tdi gaan kijken,
nieuwer en betrouwbaarder.
nieuwer en betrouwbaarder.
Re: california camper t 5
Hoi Witte VW,
Bijna 100.000 mee gereden. Kosten onderhoud (intervalsevice 30.000 km, remmen, banden, poets en andere onderhoudsmiddelen € 9.000,00. Dus € 0,09 per kilometer.
Groet,
Kees
Bijna 100.000 mee gereden. Kosten onderhoud (intervalsevice 30.000 km, remmen, banden, poets en andere onderhoudsmiddelen € 9.000,00. Dus € 0,09 per kilometer.
Groet,
Kees

Laatst gewijzigd door eurocook op 03 mar 2016, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Re: california camper t 5
1 miljoen , das een aardig rondje voor vakanseurocook schreef:Hoi Witte VW,
Bijna 1000.000 mee gereden. Kosten onderhoud (intervalsevice 30.000 km, remmen, banden, poets en andere onderhoudsmiddelen € 9.000,00. Dus € 0,09 per kilometer.
Groet,
Kees
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: california camper t 5
Een nulletje teveel. 100.000
Groet Eurocook
Groet Eurocook

Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
- Cedarcanoe
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 00:58
- Locatie: Storfors, Zweden
Re: california camper t 5
Aan kampertjes,
Ik lees telkens weer het geklaag over de kwaliteit van T5 modellen.
Dan vraag ik me af of ik heel veel geluk heb met m'n T5 uit 2005. Inderdaad, de rechteraandrijfas bij ongev 100.000km. Ja, klopt, ook roest aan de deurklink van de schuifdeur. Maar verder? Niets! Zelfs het lichte olieverbruik is na 150.000 km helemaal verdwenen. (Ter info, het is een 1.9tdi met 105pk)
Heb er nu 270.000km op staan sedert dit weekend.
Wat ik denk? Je krijgt alles kapot als je wil. Veel toeren maken met koude motor. Korte afstandjes met een diesel. Niet warm rijden. Niet roderen (inrijden).
En vervolgens gaan klagen bij je dealer en hier online.
Of zou ik die éne probleemloze T5 hebben ? Dat geloof je toch zelf niet...
Ik lees telkens weer het geklaag over de kwaliteit van T5 modellen.
Dan vraag ik me af of ik heel veel geluk heb met m'n T5 uit 2005. Inderdaad, de rechteraandrijfas bij ongev 100.000km. Ja, klopt, ook roest aan de deurklink van de schuifdeur. Maar verder? Niets! Zelfs het lichte olieverbruik is na 150.000 km helemaal verdwenen. (Ter info, het is een 1.9tdi met 105pk)
Heb er nu 270.000km op staan sedert dit weekend.
Wat ik denk? Je krijgt alles kapot als je wil. Veel toeren maken met koude motor. Korte afstandjes met een diesel. Niet warm rijden. Niet roderen (inrijden).
En vervolgens gaan klagen bij je dealer en hier online.
Of zou ik die éne probleemloze T5 hebben ? Dat geloof je toch zelf niet...

Re: california camper t 5
@ california campert 5:Cedarcanoe schreef:Aan kampertjes,
Ik lees telkens weer het geklaag over de kwaliteit van T5 modellen.
Dan vraag ik me af of ik heel veel geluk heb met m'n T5 uit 2005. Inderdaad, de rechteraandrijfas bij ongev 100.000km. Ja, klopt, ook roest aan de deurklink van de schuifdeur. Maar verder? Niets! Zelfs het lichte olieverbruik is na 150.000 km helemaal verdwenen. (Ter info, het is een 1.9tdi met 105pk)
Heb er nu 270.000km op staan sedert dit weekend.
Wat ik denk? Je krijgt alles kapot als je wil. Veel toeren maken met koude motor. Korte afstandjes met een diesel. Niet warm rijden. Niet roderen (inrijden).
En vervolgens gaan klagen bij je dealer en hier online.
Of zou ik die éne probleemloze T5 hebben ? Dat geloof je toch zelf niet...
Meestal sla ik mijn beurt bij een posting als deze graag over, maar kan/wil het niet laten dit keer. Even je bewustzijn kietelen: Wat denk je zullen er op het spreekuur van een (huis)arts alleen maar koffieleutjes ten berde worden gebracht (verschoon mij de oubollige formulering maar ik vermoed dat het kan vanwege het woord 'sedert' in je text) of komen daar de probleemgevalletjes voorbij? Juist....En óf er geklaagd wordt bij de dokter! En nu maar het vergelijk maken naar een website waar wij met z'n allen veel gemak van hebben... Walla!



-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45
Re: california camper t 5
Cedarcanoe:
Ik klaag niet en heb ook nooit bij een dealer geklaagd over onze T5. Het was een fantastische bus en we hebben er veel plezier mee gehad. Echter, het beeld dat het VW is en dus probleemloos wat velen toch hebben heb ik willen nuanceren. Zeker, en dat heb ik geschreven, is het gebruik van grote invloed. Daarom heb ik het besluit genomen mijn camper niet meer voor dagelijks gebruik in te zetten (met vaak korte ritjes). Een diesel en zeker de moderne diesels, knappen daar niet van op.
Echter, als er wat stuk gaat moet de portemonnee vaak wijd open en daar zijn vele voorbeelden van te lezen op dit forum. Ik heb een eigen bedrijf met veel bedrijfswagens van veel verschillende merken, dus weet wel ongeveer wat ik van een merk mag verwachten. we hebben nog één oudere transporter lopen. Die stond rond de 2 ton bijna continue op de brug en heeft toen erg veel geld gekost. Inmiddels staat er 4 ton op en gaat er bijna nooit meer iets aan stuk. En reken dat ie gebruikt wordt (4-motion en veel offroad en zware aanhangers). En hoe de nieuwe bevallen heb ik geschreven.
Het was (is) dus puur mijn ervaring en daar werd door topicstarter om gevraagd.
Ik klaag niet en heb ook nooit bij een dealer geklaagd over onze T5. Het was een fantastische bus en we hebben er veel plezier mee gehad. Echter, het beeld dat het VW is en dus probleemloos wat velen toch hebben heb ik willen nuanceren. Zeker, en dat heb ik geschreven, is het gebruik van grote invloed. Daarom heb ik het besluit genomen mijn camper niet meer voor dagelijks gebruik in te zetten (met vaak korte ritjes). Een diesel en zeker de moderne diesels, knappen daar niet van op.
Echter, als er wat stuk gaat moet de portemonnee vaak wijd open en daar zijn vele voorbeelden van te lezen op dit forum. Ik heb een eigen bedrijf met veel bedrijfswagens van veel verschillende merken, dus weet wel ongeveer wat ik van een merk mag verwachten. we hebben nog één oudere transporter lopen. Die stond rond de 2 ton bijna continue op de brug en heeft toen erg veel geld gekost. Inmiddels staat er 4 ton op en gaat er bijna nooit meer iets aan stuk. En reken dat ie gebruikt wordt (4-motion en veel offroad en zware aanhangers). En hoe de nieuwe bevallen heb ik geschreven.
Het was (is) dus puur mijn ervaring en daar werd door topicstarter om gevraagd.