Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
Inmiddels alweer ruim 5 jaar geleden werd de T5gp geintroduceerd met de nieuwe 7-traps DSG. De 6-traps automaat leverde bij de T5 bij veel mensen problemen op en dit was op het forum ook te merken. Over de DSG is het opvallend stil. Daarom mijn vraag of de DSG ook werkelijk betrouwbaarder is. Zijn er al mensen met problemen met de DSG? Wat verbruik is het verbruik van een DSG(icm met motortype).
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 30 mei 2010, 20:55
Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
Goedendag
Ik heb een T5 GP van 2011 met 211000 km Het is een 2.0tdi met DSG
Loopt netjes, in 2013 dec is 2mv vervangen. Loopt gemiddeld 1:11,5
GB
Ik heb een T5 GP van 2011 met 211000 km Het is een 2.0tdi met DSG
Loopt netjes, in 2013 dec is 2mv vervangen. Loopt gemiddeld 1:11,5
GB
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 30 okt 2011, 13:46
Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
Ik heb een een gp, 140pk. 42000km, bj2012. 2 massa vlieg wiel vervangen in sept 2014 onder garantie.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 30 okt 2011, 13:46
Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
Ik heb een een gp, 140pk. 42000km, bj2012. 2 massa vlieg wiel vervangen in sept 2014 onder garantie.
Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
Weinig tot geen problemen hiermee.
Het meest belangrijke is tijdig de DSG-olie wisselen, deze heeft een interval van 60.000km. Probleem is alleen dat onderhoudsinterval (motorolie) maximaal 40.000km is dus vaak rijden mensen te lang door en wordt de DSG-olie pas bij 80.000 gedaan en daar worden ze niet beter van zal ik maar zeggen.
Het meest belangrijke is tijdig de DSG-olie wisselen, deze heeft een interval van 60.000km. Probleem is alleen dat onderhoudsinterval (motorolie) maximaal 40.000km is dus vaak rijden mensen te lang door en wordt de DSG-olie pas bij 80.000 gedaan en daar worden ze niet beter van zal ik maar zeggen.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
en de kostprijs van een dsg-oliewissel? was dat geen 600€ ongeveer?
Nog mensen met 2MW dat stuk ging bij dsg?
grtz
Nog mensen met 2MW dat stuk ging bij dsg?
grtz
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
600,-? Soms vraag ik me echt af wie dit heeft geroepen
DSG oliewissel kost +/- 315,- incl btw. Ik heb nog geen 2MVen vervangen hier.



DSG oliewissel kost +/- 315,- incl btw. Ik heb nog geen 2MVen vervangen hier.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10 aug 2013, 13:23
Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
Hier ook T5 GP uit begin 2011.
Nu 125000 op de teller en geen problemen met de dsg.
180PK versie en gemiddeld 1 op 10 maar wordt dan ook flink mee gereden
Zoals aangegeven altijd netjes de Olie wisselen.
Verder nog geen problemen gehad, ook niets vervangen nog
Nu 125000 op de teller en geen problemen met de dsg.
180PK versie en gemiddeld 1 op 10 maar wordt dan ook flink mee gereden

Zoals aangegeven altijd netjes de Olie wisselen.
Verder nog geen problemen gehad, ook niets vervangen nog

Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
Mijn eerste T5gp uit 2010 140pk is met 275000km eruit gegaan daarvan zijn 2x de MW vervangen.
De huidige uit 2013 inmiddels 180000km gelopen en wederom 140pk, 1x MW van vervangen.
Beide bussen gemiddeld 1 op 11-12 (8.2-8.5l per 100km)
De huidige uit 2013 inmiddels 180000km gelopen en wederom 140pk, 1x MW van vervangen.
Beide bussen gemiddeld 1 op 11-12 (8.2-8.5l per 100km)
Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
Bij mijn T5 GP 140 pk is, bij de vorige eigenaar, na 70.000 km MW vervangen. Daarna heb ik hem gekocht. Ik heb zowel de bak als de motor laten chippen. Inmiddels 40.000 km gereden.
Indien ik niet harder rijd dan 120 (netto) dan rijd ik tussen de 1 op 13,5 en 14,2.
Rijd ik maximaal 133, netto, dan rijd ik gemiddeld 1 op 12,5.
Indien ik niet harder rijd dan 120 (netto) dan rijd ik tussen de 1 op 13,5 en 14,2.
Rijd ik maximaal 133, netto, dan rijd ik gemiddeld 1 op 12,5.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
hoeveel rekenen ze voor het vervangen van het 2MV?
Ben voor de volgende aan een DSG aan het denken, maar het motordebacle van m'n bitd doet me al steigeren bij de gedachte van 'te verwachten' kosten.....
Ik rijd nogal veel file..... dan zou een dsg wel wat schelen ;-)
Al doet de nieuwe motor het wel schitterend! inmiddels 145.000km (20000km met de nieuwe, en geen problemen meer gekend)
Ben voor de volgende aan een DSG aan het denken, maar het motordebacle van m'n bitd doet me al steigeren bij de gedachte van 'te verwachten' kosten.....
Ik rijd nogal veel file..... dan zou een dsg wel wat schelen ;-)
Al doet de nieuwe motor het wel schitterend! inmiddels 145.000km (20000km met de nieuwe, en geen problemen meer gekend)
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
Hoi,
De mijne T5 DSG 2010 Rijdt echt super bij 2 ton massa vliegwiel en koppeling vervangen klapperde beetje.
loopt en rijdt echt als een trein. kan er nu weer 2 ton tegen aan .
voor de rest echt geen problemen bak schakeld echt gevoeloos op en af.
gr jan
De mijne T5 DSG 2010 Rijdt echt super bij 2 ton massa vliegwiel en koppeling vervangen klapperde beetje.
loopt en rijdt echt als een trein. kan er nu weer 2 ton tegen aan .
voor de rest echt geen problemen bak schakeld echt gevoeloos op en af.
gr jan
Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
Voor de volgende keer 'gewoon' de 4 jaar fabrieksgarantiepolis afsluiten misschien..mettesboy schreef:hoeveel rekenen ze voor het vervangen van het 2MV?
Ben voor de volgende aan een DSG aan het denken, maar het motordebacle van m'n bitd doet me al steigeren bij de gedachte van 'te verwachten' kosten.....
Ik rijd nogal veel file..... dan zou een dsg wel wat schelen ;-)
Al doet de nieuwe motor het wel schitterend! inmiddels 145.000km (20000km met de nieuwe, en geen problemen meer gekend)
Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
in nederland hebben ze die.
Toen ik er hier in België achter informeerde toen ik de huidige kocht..... max tot 100.000km zegden ze toen bij dealer
Toen ik er hier in België achter informeerde toen ik de huidige kocht..... max tot 100.000km zegden ze toen bij dealer
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren
O ja, da's waar, weet dit te herinneren uit de desbetreffende topic. Juist voorbij die 100.000 km's gaat zoiets waarde krijgen.
Inmiddels zijn de voorwaarden in NL ook al veranderd vwb kilometrage, leeftijd én premie...
Inmiddels zijn de voorwaarden in NL ook al veranderd vwb kilometrage, leeftijd én premie...