We hebben eens geprobeerd om ook een T4 te voorzien van een Volvo turbo, een T5 GP intercooler en een RVS 63mm Simons uitlaat. Motor loopt met deze configuratie al behoorlijk goed. Pakt onderin al veel beter op en loopt makkelijk door tot over de 4400tm. Er kan echter veel meer brandstof in dus zetten we de verstuivers van deze motor er ook nog in. We hebben het uitlaatspruitstuk aangepast en de turbo compleet omgedraaid waardoor de uit en inlaat weer op dezelfde plaats zitten zoals met de originele turbo. Ook de inlaat van de Volvo paste met een kleine aanpassing perfect.
Commercieel geen succes, zit eigenlijk teveel tijd in, ben dus blij dat het wel zeer goed loopt. Na plaatsing van de verstuivers volgt een concrete afstelling.
Pascal-141 schreef:Netjes hoor Jos .
Zo te zien op de foto's nog een geluk dat die T4 geen airco had , want anders zou die interkoeler er nogal in spannen
Vermogen weet ik nog niets van, stiekum natuurlijk een beetje bij julien viewtopic.php?f=12&t=36893 mee gekeken. Deze set-up is natuurlijk dezelfde, behalve dat de delen van een 2003 motor af zijn gekomen en een andere intercooler gebruikt is.
Hey Jos.......Wanneer ga je dit nu bij je eigen zwarte bus toepassen?
Want je hebt in het verleden geroepen dat je handen jeuken om zo'n project voor jezelf toe te passen
Of mag je huidige bedrijfsbus het niet meer meemaken?
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Geert G schreef:Hey Jos.......Wanneer ga je dit nu bij je eigen zwarte bus toepassen?
Want je hebt in het verleden geroepen dat je handen jeuken om zo'n project voor jezelf toe te passen
Of mag je huidige bedrijfsbus het niet meer meemaken?
Tja Geert, iets met tijd.........., heb nog een paar projecten staan!
Iig moet dit makkelijk rond de 200 PK kunnen weer ik uit ervaring..
Dat haal ik ook bijna met FB PP764 verstuivers en AXG delen, zit nu op +190pk en +400nm, geen gedoe met allerlei zaken passend maken. Heb overigens geen roet bij vollast
Geloof ik, meer is ook makkelijk mogelijk, met deze setup in ieder geval bij hele lage toeren al veel koppel en dus vermogen en zakt ook niet in bij hoge toeren...