http://www.volkswagen-nutzfahrzeuge.de/ ... ights.html

Niet echt veel verandering;

Ik zie wel een nieuw bed (?) en een stopcontact...

Dat Oviivo,Oviivo schreef:Niet echt veel verandering
Als "zakelijke" rijder misschien wel , als partikulier maakt dat geen drol uit hoeveel uitstoot die heeft (in Belgie , voor Nederland weet ik dat niet)mettesboy schreef:
Waarom brengen ze niet gewoon een soort dieselhybride op de markt?
dan zouden we pas staan aanschuiven in de rij voor een nieuwe bus
Multivan Generation schreef:Dat Oviivo,Oviivo schreef:Niet echt veel verandering
dat is nu het hele eieren eten.
VW brengt een "nieuwe" transporter uit, en als iets nieuw is, staan de mensen in de rij.
Maar ga je het iets anders bekijken, dan is het één grote besparings operatie met wat nieuwe onderdelen.
- nieuwere motoren ---> werden ook al in andere VW producten geleverd.
- meer infotainment nu beschikbaar ---> werd ook al in andere VW producten geleverd.
- Ze kunnen nu meer dezelfde kabelbomen gebruiken, dus grotere inkoop, dus lagere inkoop-prijs.
- meer van dezelfde entertainment, dus idem dito.
- carrosserie is grotendeels hetzelfde gebleven dus geen extra ontwikkelingskosten hiervoor.
- ander neusje en andere achterklep, easy nose-job.
Voor de camper: wellicht een andere folie over de kastjes, dus gewoon een ander rolletje gepakt, zelfde kosten.
Onder de streep staat er een "nieuw" product op de markt, wat een lagere "kost-prijs" heeft en een hogere winstmarge.
Goed nieuws dus voor de aandeelhouders.
Er had een echt grote stap gemaakt kunnen worden als bijvoorbeeld de diesels in de range van 100- 130 gram CO2/km terecht waren gekomen.
Maar misschien loop ik te ver voor uit?
Groeten Peter
EDIT: http://www.motor-talk.de/news/volkswage ... 88234.html
EDIT2: http://www.motor-talk.de/news/weniger-z ... 51992.html
Zou een uitstoot van 100gr CO2/km eigenlijk wel haalbaar zijn (in realiteit , niet alleen op papier) , met een rollende kubus(California) die makkelijk 2,3Ton weegt ?Multivan Generation schreef: Er had een echt grote stap gemaakt kunnen worden als bijvoorbeeld de diesels in de range van 100- 130 gram CO2/km terecht waren gekomen.
Maar misschien loop ik te ver voor uit?
Groeten Peter
Dit 'stopcontact' blijkt een buiten douche te zijn...Oviivo schreef: Ik zie wel een nieuw bed (?) en een stopcontact...