Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multivan ombouw naar California

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robert Fox
Berichten: 216
Lid geworden op: 26 nov 2014, 13:59

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Robert Fox »

Nette ombouw.

Groeten,
Robert
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2729
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Mijn zwager heeft nog een paar foto's geschoten met een knappe camera. Dan lijkt het alweer heel wat terwijl ik het ding afgelopen zaterdag pas voor het eerst heb gewassen sinds september dus op de foto's nog ongewassen :)

Draaiconsoles besteld voor beide voorstoelen en een Fiamma luifel in het zwart, matched mooi met de andere zwarte delen.

Camperweekend is nog even een vraagteken of ik er kan zijn..........

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2729
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Om nog wat vaart te maken heb ik ook nieuwe schokdempers besteld. Ivm het gewicht van de bus heb ik een set Sachs versterkte dempers besteld.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Multivan Generation »

Dat zal je wel bevallen.
Die zijn voor een camper beter geschikt als Bilstein B6 :yes
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2729
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Luifel zit erop, gemonteerd op de Brandrup rails. Het storende zijn de steunen waarmee de luifel op de rails zit, deze zijn alu kleur, dus van de winter luifel eraf en de steunen zwart laten coaten.

Schokdempers gemonteerd en rijdt echt super, helt niet meer over en ligt mooi strak op de weg.

De draaiconsoles zitten er ook tussen maar zijn niet helemaal naar het zin, komt toch een stuk hoger te zitten, net niet met mijn kop tegen het dak. Dit ga ik ook veranderen vd winter, onderste bak inkorten en het draaiplateau erop lassen.

Planning is half mei naar de tuner, op de rollenbank even knappe software erin en dan begin juni op vakantie. Moet alleen nog even het luchtfilter, wilde eerst een K&N maar ga denk ik toch voor een originele.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2729
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Weer van alles gedaan :) ik zal proberen dit weekend eens foto's erbij te voegen.

Originele radio/CASETTE vervangen voor een Pioneer MVH-X560BT, is een systeem zonder CD loopwerk aangezien ik toch geen CD's meer heb maar alles op mijn iphone of ipod. Via bluetooth kan ik alles afspelen wat op mijn telefoon staat en tevens 2 kabels erbij welke achterop de radio zitten voor ipod of aux aansluiting. Bijkomend voordeel is dat het toestel niet zo diep is dus geen stress in mijn dash achter de radio.

De originele speakers in de portieren en dash vervangen voor een compo set van Hertz en een Pioneer actieve subwoofer gemonteerd in het midden onderaan het dashboard voor de lage tonen.

Ik heb onderaan het dashboard 2x een enkel DIN ruimte, eentje komen de kabels uit van de radio en de ander vervangen voor een dubbele bekerhouder uit een Lupo.

Tevens de Bearlock ingebouwd, zaterdag nog even afstellen en dan de bepansering monteren en alle afbreekboutjes afbreken en is het af.

Velgen zijn ook klaar die ga ik straks bij de poedercoater ophalen en hopelijk zaterdag monteren. Dus schiet allemaal lekker op, laatste week van deze maand lekker vakantie, kan niet wachten.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt die luifelsteunen ook voorzien van een laagje Plastidip,
wellicht sneller en goedkoper?

Groetjes Peter
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3255
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door J vd Pal »

Erdem,

Accepteert de verzekeraar een zelf ingebouwde Bearlock wel? Of kan je deze door een erkend station laten goedkeuren oid?

Gr

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2729
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

@Peter
De steunen voor de luifel breng ik dan weg met een berg andere rommel voor het coaten :yes

@Jasper
De Bearlock heb ik zelf ingebouwd, maar ik werk bij VW en wij zij een erkend inbouwstation. Alhoewel we ze eigenlijk nooit in bouwen.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3255
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door J vd Pal »

Dat is wel heel erg handig als je een T4 hebt :yes :yes
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3255
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door J vd Pal »

Erdem,

Na wat zoeken heb ik een setje stoelhoezn gevonden. De verkoper geeft aan dat deze nog gewassen moeten worden. Waarmee heb jij dat gedaan en waarmee heb je daarna geimpregneerd?

Groeten

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2729
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Jasper,

Via bijvoorbeeld carclean.nl kun je impregneer vinden voor stof/kleding etc.

Ik heb het in de wasmachine gewassen op 30gr met wasmiddel voor fijne gekleurde was.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3255
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door J vd Pal »

Gevonden, bedankt!

Groeten

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Gemberdraak
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:59
Locatie: Rotterdam

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Gemberdraak »

Hoi Erdem!
Gaaf project heb je! Ik heb al veel (positiefs) over je gehoord van de forumlui.
Heb je ook een foto van die Lupo bekerhouder?
Succes nog!
Groetjes, Diana
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2729
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Hier wat foto's, tijd vliegt en amper tijd om een goede update met foto's te geven. Over 2 weken gaan we op vakantie :yes

Ondertussen ook een turbodrukmeter gemonteerd, alleen de buitenring nog even zwart maken want dat metaalkleurtje vloekt een beetje. Turbodruk met vollast is mooi net boven de 1 bar en dat wilde ik eigenlijk even weten voordat hij getuned gaat worden, dit gaat morgen gebeuren en ben wel een beetje gespannen wat er nog in zit na 340.000km.

Zo staat hij nu op zijn wielen, voorlopig tevreden maar deze gaat in de toekomst zeker nog een stukje zakken
Afbeelding

Wielen zijn gepoedercoated, lekker makkelijk in onderhoud, de RH naafkappen komen er aan
Afbeelding

Opbergbox geplaatst incl een PortaPotti. Dacht eerst dat het ontzettend in de weg zou zitten maar dit is eigenlijk helemaal niet zo. Als je op de camping staat en je voorstoel draait is het een fijne voetenbank
Afbeelding

Bekerhouders erin, passen niet zomaar, moet wel het eea afgedremelt worden, nieuwe radio, Bearlock, drukmeter en de actieve subwoofer. Ik moet alleen nog een afdekpaneel achter de sub terugplaatsen, dan zie je de draden ook niet meer.Afbeelding

Afbeelding

Net ingereden
Afbeelding

Sfeerplaatje van afgelopen vrijdag
Afbeelding
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Plaats reactie