Mijn vorige bus: viewtopic.php?f=13&t=41735
Nu de ex bus van forumlid: 'DidrickyDo' al enige tijd geleden overgenomen.
De eigenaar daarvoor schijnt ook een forumlid te zijn....
Kort over de bus.
Transporter T5 Lange wielbasis Editon 60 uit Oktober 2007.
Stand nu staan op 205.xxx kilometer.
laatste halfjaar is er grondig onderhoud aan de bus geweest omdat er een hoop achterstallige zaken aan waren helaas.
Zo is de turbo vervangen omdat het schoepenrad al flinke speling had, EGR uitgeschreven. en roetfilter leeggemaakt omdat er al stukken afgebroken waren en de uitlaat verstopte.....
Tevens een nieuwe dubbeldin radio gemonteerd i.c.m. een achteruitrijcamera welke gericht staat op de trekhaak..
In de tijd dat ik hem heb ook al een en ander aan veranderd:
denk dus aan de nieuwe radio, het interieur is flink opgepoetst omdat het droog was en niet mooi meer..
Tussentijds ook wat normaal regulier onderhoud gedaan, ( Rick is ook me beste vriend ) die heeft al de olie ververst en filter etc. toen ik hem overnam heb ik 4 nieuwe banden laten monteren, bus preventief uitgelijnd en alles weer in orde gemaakt.
Enkele optie's op de bus zijn:
* Automaat
* Schuif/kanteldak
* Leren bekleding
* Stoelverwarming voor
* Projekt Zwo Xenon
* Bearlock
* Achteruitrij camera
* PDC voor en achter
etc. etc.
genoeg verteld, jullie willen foto's!!!
die krijgen jullie!!

Die walgelijke camera boven de kentekenplaat is reeds verwijderd.

onbehandeld

behandeld

toch maar nieuwe banden laten monteren!

een van de verbindingen waarmee zaken vastzaten.... dan is dit nog de beste... de rest laat ik niet zien

dit is al beter!

met dakrails...

24-09-2015 Handgrepen, linker schuifdeur en strip boven kentekenplaat laten spuiten
Doordat er in het verleden iets van een spotrepair aan de linker schuifdeur is geweest zat er een andere kleur vlek op de deur... met poetsen of polijsten niet meer te verwijderen dus heb vandaag de bus terug gehaald bij de spuiter vandaan.
Tevens zijn de handgrepen en strip boven de kentekenplaat meegespoten!
Resultaat is echt verbluffend!!!!

rechtsonder zit die rare vlek

tevens ook andere achterlichten met witte knipperlich glazen.
25-10-2015 Nieuwe koplampjes en mistlichten
Omdat de oude lampjes niet meer het licht gaven wat zou moeten toch maar even het wereld wijde web opgedoken.
Via een bedrijfje in Nederland voor schappelijke prijzen (T.O.V. dealer of automaterialen zaak ) 2 nieuwe D2S Osram lampjes gekocht in de kleur 4300K. tevens ook een 'immitatie' set xenon HB4 voor de mistlampen. ook 4300K.
2 ledlampjes voor de stadslichten en 2 kentekenplaat lichtjes in led, dus alles is weer fris!
totale kosten waren net geen 150 euro. Daarvoor dus 2 Osram Xenarc lampjes. setje HB4 xenon, 2 x 2 kentekenlampjes.... 2 lampjes als stadlichten had ik nog.. ik ben er blij mee! geeft zoveeeeeeeel meer licht

Mistlampen worden uiteraard niet dagelijks gebruikt, woon in een vrij donkere omgeving zonder straatverlichting, dus de laatste 2 kilometer naar huis is het een prettige bijkomstigheid..

setje 'immitatie' xenon HB4