Ik zat met hetzelfde probleem.
Er zijn wel redelijk wat mogelijkheden.
Elektrische verwarmers zijn er van DEFA in enkele soorten.
De meest gebruikte zijn die om in je blok te monteren en werken zonder circulatiepomp. Die verwarmen enkel je motorblok plaatselijk
Er zijn ook verwarmingselementen die je met een circulatiepomp in je koelcircuit zet dan kan je eventueel nog de cabine wat verwarmen. (lees ijsvrij houden)
Nadeel van elektrische verwarmers is dat ze redelijk wat verbruiken en de warmte die ze geven beperkt is. Ze kunnen dan wel weer overal gebruikt worden zoals in een garagebox. Installatiekost valt ook heel goed mee.
Standkachels op brandstof zijn veruit efficienter en goedkoper qua verbruik maar wel redelijk fors van prijs. Als je een tdi hebt met een zuheizer kan je vrij eenvoudig veranderen naar stand-/motorverwarming.
Het grote voordeel is dat je onafhankelijk bent van het stopcontact en dat je zelfs met een afstandsbediening of gsm kan schakelen.
Ik heb het nu enkele jaren gedaan met m'n zuheizer en ik heb een elektrisch verwarmingselement klaar liggen om erbij te plaatsen. Ik verwarm ook enkel het blok omdat ik voor het interieur ook nog een kachel heb.