Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Remmen blijven plakken
Remmen blijven plakken
De bus moet weer naar de jaarlijkse keuring. Geen probleem met de nieuwe brandstofleiding + retourleiding, uitlaatrubbers en lichtkap. Echter wel met de remmen gangbaar maken. In 1e opzicht leek me dit geen probleem door de geleidepennen gangbaar te maken, zo makkelijk is 't echter niet.
Heb eerst de remkrachtverdeler gangbaar gemaakt zodat achter ook weer vrolijk mee deed, maar nu blijven alle 4 de remmen plakken en worden heel heet, voordat de remkrachtverdeler gangbaar gemaakt werd had ik voor geen last. Wat ik reeds vervangen heb zal ik hier onder opsommen;
Klauwen gereviseerd (zuigers opgeschoond + nieuwe rubbers)
Ontlucht uiteraard
Nieuwe remslangen voor
Weet iemand nog een oplossing?
Heb eerst de remkrachtverdeler gangbaar gemaakt zodat achter ook weer vrolijk mee deed, maar nu blijven alle 4 de remmen plakken en worden heel heet, voordat de remkrachtverdeler gangbaar gemaakt werd had ik voor geen last. Wat ik reeds vervangen heb zal ik hier onder opsommen;
Klauwen gereviseerd (zuigers opgeschoond + nieuwe rubbers)
Ontlucht uiteraard
Nieuwe remslangen voor
Weet iemand nog een oplossing?
Re: Remmen blijven plakken
Remkrachtverdeler ook weer afgesteld?
Is de bus verlaagd?
Is de bus verlaagd?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Remmen blijven plakken
Welke motor en bouwjaar??
Hetzelfde gehad in mei van dit jaar.
Als je alle 4 de remklauwen goed zijn gereviseerd & geassembleerd met ATE rem-pasta, blijft er nog maar boosdoener over: De hoofdremcilinder.
Heb je de boringen van de remklauwen ook opnieuw gehoond?
En waren de zuigers nog 100% rond? (met de hand zonder keringsringen ronddraaien in de boring, klemmen is afkeur)
Als het een TDI is zonder ABS kun je deze aluminium ATE hoofdremcilinder niet reviseren, alleen maar vervangen.
Er zitten teveel kogeltjes & kanaaltjes in, is ook geen normale seegerring gebruikt met gaatjes, dus officieel kun je hem ook niet open maken.
Hetzelfde gehad in mei van dit jaar.
Als je alle 4 de remklauwen goed zijn gereviseerd & geassembleerd met ATE rem-pasta, blijft er nog maar boosdoener over: De hoofdremcilinder.
Heb je de boringen van de remklauwen ook opnieuw gehoond?
En waren de zuigers nog 100% rond? (met de hand zonder keringsringen ronddraaien in de boring, klemmen is afkeur)
Als het een TDI is zonder ABS kun je deze aluminium ATE hoofdremcilinder niet reviseren, alleen maar vervangen.
Er zitten teveel kogeltjes & kanaaltjes in, is ook geen normale seegerring gebruikt met gaatjes, dus officieel kun je hem ook niet open maken.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: Remmen blijven plakken
http://www.ebay.de/itm/Hauptbremszylind ... OSwaNBUbKF~
voor dit soort prijzen ga je ook niet reviseren....
voor dit soort prijzen ga je ook niet reviseren....
Re: Remmen blijven plakken
De bus is niet verlaagd, de remkrachtverdeler is weer afgesteld zodat achter weer mee doet.Harry 341 schreef:Remkrachtverdeler ook weer afgesteld?
Is de bus verlaagd?
Het gaat om een 2.4 dsl 78 pk uit 1996 met schijven achter. De remklauwen zijn gereviseerd met nieuwe rubbers, zuigers schoongemaakt maar niet gecontroleerd op rondheid en gemonteerd met veel remolie. Heb de boringen niet opnieuw gehoond, is het wel goed als dit nog ruimer wordt?Geert G schreef:Welke motor en bouwjaar??
Hetzelfde gehad in mei van dit jaar.
Als je alle 4 de remklauwen goed zijn gereviseerd & geassembleerd met ATE rem-pasta, blijft er nog maar boosdoener over: De hoofdremcilinder.
Heb je de boringen van de remklauwen ook opnieuw gehoond?
En waren de zuigers nog 100% rond? (met de hand zonder keringsringen ronddraaien in de boring, klemmen is afkeur)
Als het een TDI is zonder ABS kun je deze aluminium ATE hoofdremcilinder niet reviseren, alleen maar vervangen.
Er zitten teveel kogeltjes & kanaaltjes in, is ook geen normale seegerring gebruikt met gaatjes, dus officieel kun je hem ook niet open maken.
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Remmen blijven plakken
Je hebt de zuigers dus niet voorzien van het bijgeleverde speciale vet?
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Remmen blijven plakken
hoeft ook niet , remolie voldoet (dat is tenslotte ook waar het geheel in gaat werken .Multivan Generation schreef:Je hebt de zuigers dus niet voorzien van het bijgeleverde speciale vet?
Ik heb meerdere revisiesetten liggen , maar nog geen enkele gehad waar vet bij zit . (heb de setten voor de zuigers , en voor de glijpinnen)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Remmen blijven plakken
De rembekrachtiger (de zwarte pot waar de hoofdremopomp zit tegengeschroefd) kan dit ook veroorzaken .jort schreef:De bus moet weer naar de jaarlijkse keuring. Geen probleem met de nieuwe brandstofleiding + retourleiding, uitlaatrubbers en lichtkap. Echter wel met de remmen gangbaar maken. In 1e opzicht leek me dit geen probleem door de geleidepennen gangbaar te maken, zo makkelijk is 't echter niet.
Heb eerst de remkrachtverdeler gangbaar gemaakt zodat achter ook weer vrolijk mee deed, maar nu blijven alle 4 de remmen plakken en worden heel heet, voordat de remkrachtverdeler gangbaar gemaakt werd had ik voor geen last. Wat ik reeds vervangen heb zal ik hier onder opsommen;
Klauwen gereviseerd (zuigers opgeschoond + nieuwe rubbers)
Ontlucht uiteraard
Nieuwe remslangen voor
Weet iemand nog een oplossing?
Heb ik een tijd terug bij mijn zwarte T4 ook gehad ,rembekrachtiger vervangen , en probleem was opgelost .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50
Re: Remmen blijven plakken
Zonder wat op een anders werk af te willen doen : ik reinig zon remklauw in een ultrasoonbad, ik twijfel er nl nogal aan dat je ze anders echt schoon krijgt.
M vr gr johannes
M vr gr johannes
Re: Remmen blijven plakken
Heb de afdichtingen in de klauw ingesmeerd met remmenvet + zuiger. Stukje proefgereden en wielen van de grond gezet kijken of ze niet meer remden en 't werkt!
Re: Remmen blijven plakken
Als je remmen straks bij de keuring het ook nog zo goed doen, ben jij weer klaar voor een poosje.
Succes ermee.
Gtz, Peter.
Succes ermee.
Gtz, Peter.
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer: