Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat brengt de goede Sint voor het vrouwtje?

vragen over de T5
Plaats reactie
lindert
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:27
Locatie: Tussen Gent en Brussel

Wat brengt de goede Sint voor het vrouwtje?

Bericht door lindert »

Een kleine poll.

Heb mijn vriendin na jaren overtuigd om haar duffe monovolume in te ruilen voor een Multivan. Kwestie van onze 4 dochters een beetje comfortabel rond te chauffeuren. En dat parkeert mooi naast mijn T4. Ben al nachtenlang het web aan het afschuimen, op zoek naar een betaalbare occasie. Als ik die vraagprijzen lees, doet het soms pijn tot onder in mijn ruggegraat.

Waar zijn we naar op zoek?


Een T5 multivan - ( 'Géén caravelle, want dan kunnen ze niet met hun gezicht naar elkaar zitten. En dat is zo tof!')

Bouwjaar vanaf 2e helft van 2007 - ( 'Had ik dat hier nergens gelezen?' )

Met trekhaak - ( 'Af en toe een karretje brandhout, max 750kg' )

Geen auto/DSG-bak - ( 'En welke van die 2 was nu weer de koppeling?' )

Korte wielbasis - ( 'Ik moet daar wel nog mee kunnen parkeren, hé manneke.' )

Lowtech - ( 'GPS is voor mensen die geen kaart kunnen lezen en een kwelende Bumba op de achtergrond makes Daddy go crazy!' + 'Wat er niet op zit, kan ook niet kapot.' )

Niet te luxueus (lees: duur) afgewerkt - (Vijf vrouwen in één busje, wat verwacht je?)

Wat kiezen jullie en waarom?


1.9 102PK (evt. mét JD-magic) vs 2.5 130PK vs 2.0 140PK

Ik heb ooit eens een testrit gemaakt met een nieuwe GP 2.0 BMT en daar was ik eerlijk gezegd niet zo enthousiast over. Iets te lam.

Richtprijs? Ik zou liever geen 20K uitgeven aan een occasiebus maar ik vrees dat het moeilijk wordt...
'Koop een boot en werk je dood. Koop een T4 en je belandt hier.'
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Wat brengt de goede Sint voor het vrouwtje?

Bericht door runnerted »

Een multivan is fabrieksaf altijd met korte wielbasis.

Dsg is het verhaal van de koppelingsproblemen. 2e helft 2007 is vaak nog een gewone automaat.
Rij zelf een transporter uit eind 07 met gewone automaat.

Je mist niks aan een voor dat bouwjaar OEM navi.. Beter een TomTom op de ruit of een RNS 510 systeem.
Nadeel hiervan is de prijs, en diefstal gevoeligheid. Omdat je een MV wilt hoef je niet te zagen in je dashbord voor een RNS systeem, een Multivan ( MV ) systeem of een RNS 510 uit een Touareg zijn hetzelfde en passen beide.

Wel een kastje erbij kopen A 200 euro zodat je het 1.3 geluid opwaardeerd naar 2.0 doe je dit niet komt er zowiezo geen geluid uit je speakers.

Voor mijn huidige bus heb ik een 2006 MV gehad met de 2.5 174pk automaat. niks dan lof! oke hij lust een slokje brandstof....
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Plaats reactie