Het hefdak werd bij mij gefixeerd door 2 spanbandjes links en rechts. Het was altijd een gefriemel en ik vond het nogal knullig.
Dat kon beter, dus heb ik zelf 2 haaksluitingen gemaakt die boven aan het dak in een oog ,gelast op een metalen strip vallen.
Er zit een veer op welke hem in de sluitstand trekt zodat hij er niet zomaar uitschiet. Openen en sluiten gaat nu makkelijk en snel.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Sluitng hefdak
Re: Sluitng hefdak
Interessant!
Heb je misschien ook een foto in gesloten stand?
Heb je misschien ook een foto in gesloten stand?
Impressie van ons T5-campertje 'Wad-Heerlijk': https://goo.gl/photos/9X9B2zApM8rKuerN9
Hallo Titus,
Hier de foto in gesloten stand en foto's van de 2 extra led plafoniers ( 7 mm dik) en direkt op de boordaccu geschakeld.
Nu kun je tenminste s'avonds goed een boek lezen.
Hier de foto in gesloten stand en foto's van de 2 extra led plafoniers ( 7 mm dik) en direkt op de boordaccu geschakeld.
Nu kun je tenminste s'avonds goed een boek lezen.
Mooi gedaan. Maar dat veertje ziet er uit als niet heel veel meer dan wat je vindt in een balpen. Is dat sterk genoeg?

Het is een behoorlijk sterk veertje daarbij schuift de haak ver door in het oog en wordt ook onder spanning gehouden door de rubbers van het dak. Voor het openen is toch een beetje kracht nodig.