Henkru ook graag.Erdem50 schreef:88/102pk set:
1- T4 Optima - Steven
2- Mot - Tom
3- Jan Groenling
4- Chris - Volksforum
5-
6-
7-
8-
9-
10-
151pk/AXG set:
1- Niek
2- Cali-generation - Joris
3-
4-
5-
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
01-08-18 nieuwe lading EGR vervangers
Re: EGR vervanger hier, EGR vervanger daar...gaan we weer
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
88/102pk set:
1- T4 Optima - Steven
2- Mot - Tom
3- Jan Groenling
4- Chris - Volksforum
5- Henkru
6-
7-
8-
9-
10-
151pk/AXG set:
1- Niek
3-
4-
5-
1- T4 Optima - Steven
2- Mot - Tom
3- Jan Groenling
4- Chris - Volksforum
5- Henkru
6-
7-
8-
9-
10-
151pk/AXG set:
1- Niek
3-
4-
5-
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Gisteren bezig geweest de EGR uit de bouwen bij de AXG motor van Niek. Ding was flink aan het lekken zoals te zien aan de foto's. Het pijpje van spruitstuk naar EGR, helaas 1 tapeind gebroken bij het spruitstuk. Maar dat heb ik ondertussen al vaker gehad dus uitboren en opknappen.
Morgen is de EGR vervanger klaar en gaat alles er weer op. Ik maak zelf een pakking van een vel pakkingmateriaal.
De flensen voor de 102pk sets zijn als het goed is volgende week klaar, die laten we maken. De flens voor de AXG maken we eerst zelf.

Morgen is de EGR vervanger klaar en gaat alles er weer op. Ik maak zelf een pakking van een vel pakkingmateriaal.
De flensen voor de 102pk sets zijn als het goed is volgende week klaar, die laten we maken. De flens voor de AXG maken we eerst zelf.

T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Erdem50 schreef:Gisteren bezig geweest de EGR uit de bouwen bij de AXG motor van Niek. Ding was flink aan het lekken zoals te zien aan de foto's. Het pijpje van spruitstuk naar EGR, helaas 1 tapeind gebroken bij het spruitstuk. Maar dat heb ik ondertussen al vaker gehad dus uitboren en opknappen.
Dat ziet er geolied uit en wat zwarte koek

Ik heb bij mijn Golf 3 destijds ook de egr afgedopt. Door er simpelweg een rvs plaatje tussen te zetten. Kostte bijna niets. Hier zie ik meer onderdelen zoals de gebogen rvs pijp. Wat is het voordeel/de noodzaak er van? Het ziet er absoluut gelikt uit maar kan ik ook volstaan met alleen een plaatje bij de mijn 2.5 ACV? Misschien een noob vraag, maar mijn kennis is nog beperkt. 

2004 T5 Transporter DC 128kw.
Hoi Wim,
Alleen een plaatje kan ook en werkt bijna hetzelfde. Voordeel van deze set is dat je een vrije pijp hebt waar de lucht doorheen stroomt. Zoals je op de foto's ziet zit er normaal een klep in de luchtstroom die de doorstroming verminderd.
Groeten
Jasper
Alleen een plaatje kan ook en werkt bijna hetzelfde. Voordeel van deze set is dat je een vrije pijp hebt waar de lucht doorheen stroomt. Zoals je op de foto's ziet zit er normaal een klep in de luchtstroom die de doorstroming verminderd.
Groeten
Jasper
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Aha, oke. Even kijken tegen wat voor kosten ik nog tegen aan ga lopen. En anders verwijder ik die vlinderklep wel uit het huis. Ook wat meer doorstroming. Wil het in ieder geval doen voordat ie bij de tuner komt. Kat moet er ook nog onder weg. Thnx in ieder geval.
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Zoooooooooo de eerste EGR vervanger voor de AXG is klaar en gemonteerd. Denk dat Niek nog onderweg naar huis is ;)
Gebroken tapeind uitgeboord en spruitstuk afgedicht met de rvs plaat. EGR vervanger gemonteerd en zit als gegoten. De zelfgemaakte pakking dicht ook keurig af.
Niek had een klein rondje gereden en merkte al verschil. Hij zal zelf wel reageren.
Heb helaas geen foto's van ingebouwde toestand, die heeft Niek zelf wel dus nog even geduld.

Gebroken tapeind uitgeboord en spruitstuk afgedicht met de rvs plaat. EGR vervanger gemonteerd en zit als gegoten. De zelfgemaakte pakking dicht ook keurig af.
Niek had een klein rondje gereden en merkte al verschil. Hij zal zelf wel reageren.
Heb helaas geen foto's van ingebouwde toestand, die heeft Niek zelf wel dus nog even geduld.

T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Dat ziet er goed uit Erdem. Pracht werk. Benieuwd hoe hij bevalt bij NiekErdem50 schreef:Zoooooooooo de eerste EGR vervanger voor de AXG is klaar en gemonteerd. Denk dat Niek nog onderweg naar huis is ;)
Mijn bus is de eerste AXG met een EGR-vervanger van Erdem en zijn maat Lex. Mooi gemaakt, keurig ingebouwd!
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Dat vergat ik nog te vermelden: mijn bus rijdt merkbaar beter, met name het oppakken bij lage toeren is nog beter dan het al was. Ik kan nu bij 45 naar zijn vijf. Dat was 50... En dan geeft hij 3,4 liter per 100 km aan .
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
88/102pk set:
1- T4 Optima - Steven
2- Mot - Tom
3- Jan Groenling
4- Chris - Volksforum
5- Henkru
6- Chubaka
7-
8-
9-
10-
151pk/AXG set:
1- Niek
3-
4-
5-
1- T4 Optima - Steven
2- Mot - Tom
3- Jan Groenling
4- Chris - Volksforum
5- Henkru
6- Chubaka
7-
8-
9-
10-
151pk/AXG set:
1- Niek
3-
4-
5-
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- Henk-1
- Site Admin
- Contacteer:
Goed bezig Erdem .
Mooi product voor een mooi weetjewel prijs
Mooi product voor een mooi weetjewel prijs

VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK

- Remco181
- Contacteer:
Is er ook ergens een handleiding te vinden? Kan iemand die een beetje handig is het zelf? Of heb je speciaal gereedschap en evt een brug nodig?
Groet,
Remco
Groet,
Remco
Volkswagen T5 HighLine 2006 2.5 Tdi 340 dubbele cabine
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
-
Als je terug leest , kom je er achter, je kunt het schijnbaar ook met een plaatje doen.