Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Elektra van een T5 ex-ambulance - onder de stoelen
Elektra van een T5 ex-ambulance - onder de stoelen
Dag,
Nieuw op dit forum, heb ik een vragen over elektra. Ik heb een ex-ambulance.
- Onder de voorstoelen liggen veel kabels, ook ongebruikte. Vooral onder de bijrijdersstoel . Hoe kom ik er achter waarvoor het allemaal dient? Want ik wil eigenlijk evt een extra accu aansluiten. Kan dat wellicht onder de bestuurdersstoel? En misschien ook nog andere extra´s, als dat er toch ligt (of anders alles weghalen en deze ruimte als opslagruimte gebruiken).
Ik hoop iets te kunnen leren van jullie, alvast dank voor een antwoord. Ik heb ook nog vragen over de aansluiting van de accu en kabels in de schuifdeur... zet ik in een ander topic.
Dank en groet, marc
Nieuw op dit forum, heb ik een vragen over elektra. Ik heb een ex-ambulance.
- Onder de voorstoelen liggen veel kabels, ook ongebruikte. Vooral onder de bijrijdersstoel . Hoe kom ik er achter waarvoor het allemaal dient? Want ik wil eigenlijk evt een extra accu aansluiten. Kan dat wellicht onder de bestuurdersstoel? En misschien ook nog andere extra´s, als dat er toch ligt (of anders alles weghalen en deze ruimte als opslagruimte gebruiken).
Ik hoop iets te kunnen leren van jullie, alvast dank voor een antwoord. Ik heb ook nog vragen over de aansluiting van de accu en kabels in de schuifdeur... zet ik in een ander topic.
Dank en groet, marc
Re: Elektra van een T5 ex-ambulance - onder de stoelen
4e foto is volgens mij de kabelboom voor de radio. Heb je een radio in je dashboard? Ik kan me voorstellen dat ze die eruit halen bij een ambulance.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Denk dat hier de aansturing zat naar het grote video scherm op het dashboard ( zal er wel uit zijn gehaald ) zie de DIN/ISO en de video kabel.Oviivo schreef:4e foto is volgens mij de kabelboom voor de radio. Heb je een radio in je dashboard? Ik kan me voorstellen dat ze die eruit halen bij een ambulance.
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Ik heb een werkende radio in m'n dashboard. dubbel din. Maar wat bedoel je met een videoscherm? Zitten die doorgaans als los element in een ambulance?
En wat raak ik verder nog kwijt als ik t 'gewoon' weg haal?
En wat raak ik verder nog kwijt als ik t 'gewoon' weg haal?
- Jeroen T5 204
- Contacteer:
Er is vast een ambulancebouwer in Nederland die het weet. Kan je nergens vinden wie de ombouw heeft gedaan?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
die ambulance's worden direct bij Volkswagen in Hannover gebouwd idem politie busjes enz
daar hebben ze een aparte afdeling voor
daar hebben ze een aparte afdeling voor
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Als er een af fabriek accu in heeft gezeten dan moet die onder de bestuurdersstoel geplaatst zijn geweest. Zo te zien heb je die niet gehad, je zou dan een accubevestigingsplaat (één geheel met de stoelconsole) op de rubber bodenmatte moeten hebben én minimaal een dikke rode (ongeveer 8mm²)kabel moeten zien. Of zijn dit foto's van de rechter stoelconsole?
Ambulances voor de Nederlandse markt worden in NL gebouwd. Daar zijn diverse aanbieders voor..
Onder de stoel zou ik me de computer van de navigatie kunnen voorstellen (Citygids, etc), plus misschien relais etc voor de extra apparatuur achterin.
(walstroom 230V, scheidingsrelais, etc.).
Kijk eens op http://ambulancearchief.nl/ en voer alle gegevens in (die je weet).
Dan vind je de leverancier, en kun je daarmee verder zoeken..
Onder de stoel zou ik me de computer van de navigatie kunnen voorstellen (Citygids, etc), plus misschien relais etc voor de extra apparatuur achterin.
(walstroom 230V, scheidingsrelais, etc.).
Kijk eens op http://ambulancearchief.nl/ en voer alle gegevens in (die je weet).
Dan vind je de leverancier, en kun je daarmee verder zoeken..
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
- Multivan Generation
- Contacteer:
@ JanP,
dat is even een nette site zeg, prima link

dat is even een nette site zeg, prima link

Ik hoor net van mijn ega "dat er geen zak van klopt" (dat wil zeggen de site is bij lange na niet compleet).Multivan Generation schreef:@ JanP,
dat is even een nette site zeg, prima link![]()
Ze werkt bij De Vries - DRV, en daarvan staan er maar een stuk of 10 in de lijst (alleen Tourans en Sharans?)
De Vries (beide bedrijven) heeft ook jarenlang de Chevrolet ambulances geleverd (dat moeten er honderden zijn geweest), en er staat er 1 in de lijst....
Verder hebben ze ook diverse T5's gebouwd.
en heeft De Vries dan ook toevallig mijn (ex)ambulance gebouwd / ingebouwd / verbouwd? Of in onderhoud gehad? Over mijn wagen stat er namelijk nauwelijks iets op, spijtig genoeg.JanP schreef:Ik hoor net van mijn ega "dat er geen zak van klopt" (dat wil zeggen de site is bij lange na niet compleet).Multivan Generation schreef:@ JanP,
dat is even een nette site zeg, prima link![]()
Ze werkt bij De Vries - DRV, en daarvan staan er maar een stuk of 10 in de lijst (alleen Tourans en Sharans?)
De Vries (beide bedrijven) heeft ook jarenlang de Chevrolet ambulances geleverd (dat moeten er honderden zijn geweest), en er staat er 1 in de lijst....
Verder hebben ze ook diverse T5's gebouwd.
de bovenste 4 foto's zijn inderdaad van de bijrijdersstoel. Alleen de onderste is van de chauffeursstoel.heemskerk schreef:Als er een af fabriek accu in heeft gezeten dan moet die onder de bestuurdersstoel geplaatst zijn geweest. Zo te zien heb je die niet gehad, je zou dan een accubevestigingsplaat (één geheel met de stoelconsole) op de rubber bodenmatte moeten hebben én minimaal een dikke rode (ongeveer 8mm²)kabel moeten zien. Of zijn dit foto's van de rechter stoelconsole?
Ik wil het wel navragen voor je..marcm schreef:en heeft De Vries dan ook toevallig mijn (ex)ambulance gebouwd / ingebouwd / verbouwd? Of in onderhoud gehad? Over mijn wagen stat er namelijk nauwelijks iets op, spijtig genoeg.
Kenteken?
Bouwjaar?
Zitten er nog stickers op (welke ambulancedienst / regio )?
Ik zie wel stickers maar daarvoor is mijn bril niet goed genoeg meer..
Inmiddels weet ik dat ie inderdaad bij De Vries is geweest... stond op een (oude) foto die ik via een hulpverlenersforum toegestuurd kreeg.
Het kenteken is 20 SR TB, bouwjaar 2006 en de wagen is, begreep ik ook via dat forum, opgebouwd door Amstra. Maar die is failliet. Hij reed in de zaanstreek, met roepnummer 13-840.
Alvast dank dat je wil nagaan of er extra info over (de elektra in) deze wagen bekend is!
Grt. Marc
Het kenteken is 20 SR TB, bouwjaar 2006 en de wagen is, begreep ik ook via dat forum, opgebouwd door Amstra. Maar die is failliet. Hij reed in de zaanstreek, met roepnummer 13-840.
Alvast dank dat je wil nagaan of er extra info over (de elektra in) deze wagen bekend is!
Grt. Marc
hi Marc,
als jij schrijft dat hij bij Amstra is opgebouwd denk ik dat ze bij de Vries er niet veel van hebben.
Maar ik heb je vraag doorgegeven..
Had je ook gezien dat hij op een paar foto's op internet te vinden is?
http://www.kazernesnederland.nl/ambuzaanstreekned.htm
en dan scrollen (op ongeveer 3/4) of zoeken naar je kenteken...
Uit de bijschriften denk ik dat hij is gebruikt voor oefeningen en opleiding.
als jij schrijft dat hij bij Amstra is opgebouwd denk ik dat ze bij de Vries er niet veel van hebben.
Maar ik heb je vraag doorgegeven..
Had je ook gezien dat hij op een paar foto's op internet te vinden is?
http://www.kazernesnederland.nl/ambuzaanstreekned.htm
en dan scrollen (op ongeveer 3/4) of zoeken naar je kenteken...
Uit de bijschriften denk ik dat hij is gebruikt voor oefeningen en opleiding.