Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Wat denken jullie hier van?
- Dimitri-Turbo
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15
Wat denken jullie hier van?
Ik ben een beetje aan het rond kijken naar een ruimere auto voor het werk en moet de range rover gaan vervangen... nu zag ik deze Caravelle voorbij komen wat denken jullie ervan? Is met kloppend NAP en 3 maanden garantie volgens de advertentie.
http://link.marktplaats.nl/m1021251184
Mijn voorkeur is een caravelle, waarom? omdat deze toch vaak iets meer luxe en comfort heeft tegenover een transporter (isolatie, airco achterin ed), had graag een multivan gehad maar deze is weer niet in een verlengde versie te verkrijgen.
http://link.marktplaats.nl/m1021251184
Mijn voorkeur is een caravelle, waarom? omdat deze toch vaak iets meer luxe en comfort heeft tegenover een transporter (isolatie, airco achterin ed), had graag een multivan gehad maar deze is weer niet in een verlengde versie te verkrijgen.
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)
Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Re: Wat denken jullie hier van?
Ziet er luxe uit. Optielijst is wel erg indrukwekkend als je de opties 2x noemt
.
Belangrijk is ook of 'bij ons in onderhoud is geweest' ook betekent of ze bewijs hebben van alle uitgevoerde reparaties.
232.000 km is niet niks voor een t5 174 pk. Is de cilinderkop verbust of vervangen? Nokkenas? De waterpomp? De automaat?
Welke oliespecificatie is gebruikt? (5w30 is niet de juiste) Doen alle elektrische accessoires het nog zoals bv de elektrische deuren? Al deze punten kunnen stuk voor stuk tot dure teleurstellingen leiden.

Belangrijk is ook of 'bij ons in onderhoud is geweest' ook betekent of ze bewijs hebben van alle uitgevoerde reparaties.
232.000 km is niet niks voor een t5 174 pk. Is de cilinderkop verbust of vervangen? Nokkenas? De waterpomp? De automaat?
Welke oliespecificatie is gebruikt? (5w30 is niet de juiste) Doen alle elektrische accessoires het nog zoals bv de elektrische deuren? Al deze punten kunnen stuk voor stuk tot dure teleurstellingen leiden.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: Wat denken jullie hier van?
Ziet er mooi uit, maar laat hem door een T5 deskundige heel goed nakijken! Mijn multivan met 195000 km liep prima, zag er goed uit en heb ik bij een VW garage een aankoopkeuring laten doen conclusie: prima auto! Toen op vakantie met de caravan erachter: sprong steeds in de noodloop. Omgekeerd, bij een T5 specialist terecht gekomen en toen begon het: turbo kapot, nokkenas versleten, ingeslagen verstuivergaten, 2m vliegwiel versleten, lek uitlaatspruitstuk, aircoleiding achter lek en recent stelmotoren kachel moeten vervangen. Er is een kompleet nwe kop, turbo,2m vliegwiel plus koppeling opgekomen, nwe aircoleiding en nwe stelmotoren. Je wilt niet weten wat het allemaal gekost heeft. Ik hoop dat hij er nu weer 100000km tegen kan. Moraal van het verhaal: bij die kmstand laat hem ECHT GOED nakijken, daarvoor moet wel wat opengemaakt worden en gedaan worden door iemand die de T5 door en door kent! Ik heb gelukkig in de buurt zo iemand gevonden die het na de tijd wilde repareren. Het bleek trouwens inderdaad dat hij op 5w30 gelopen had en niet de noodzakelijke 506.01 0w30!
Succes met je zoektocht!
Succes met je zoektocht!
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Wat denken jullie hier van?
T5 vanaf 2007 dient op 507.00 olie te lopen ( Longlife III) , niet op 506.01 !Fransoos schreef:Z. Het bleek trouwens inderdaad dat hij op 5w30 gelopen had en niet de noodzakelijke 506.01 0w30!
Succes met je zoektocht!

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Wat denken jullie hier van?
je hebt natuurlijk helemaal gelijk Pascal. Excuus voor de verwarring; 2007 is met roetfilter en moet 507.00 5W30 hebben.
Al met al is het lijstje met mogelijke problemen al aardig compleet....
Al met al is het lijstje met mogelijke problemen al aardig compleet....
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
- Dimitri-Turbo
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15
Re: Wat denken jullie hier van?
Dank voor jullie reactie.. had gehoopt dat de motoren door de tijd verbeterd zouden zijn. Heb al mindere ervaringen met de T5, mijn oude T5 heeft alle problemen ook gehad en zijn toen ook aangepakt/betaald door mij :( kapotte bak, compleet nieuwe motor..pffff waar begin ik aan zit ik nu te denken.
Maar het 'probleem' is dat ik echt een grotere auto nodig heb voor mijn werk als straatmaker en zowel privé moet/ga gebruiken (om de sleurhut en gezin mee te nemen in het weekend/vakanties ed.)
Het budget voor een facelift T5 is er nu even niet er is onlangs flink geïnvesteerd in het bedrijf, nieuwe machinetransporter, tridemasser, nieuwe shovel, trilplaten ed.
Maar het 'probleem' is dat ik echt een grotere auto nodig heb voor mijn werk als straatmaker en zowel privé moet/ga gebruiken (om de sleurhut en gezin mee te nemen in het weekend/vakanties ed.)
Het budget voor een facelift T5 is er nu even niet er is onlangs flink geïnvesteerd in het bedrijf, nieuwe machinetransporter, tridemasser, nieuwe shovel, trilplaten ed.

Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)
Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Wat denken jullie hier van?
Amarok met DOKA geen optie? Of een Amerikaanse Pickup?
Multivan lange wielbasis is er volgens mij wel..
Met hetgeen je voor ogen hebt, zou ik geen automaat icm de T5 nemen, de DSG zou dan weer wel kunnen, maar nieuwer en duurder..
Touareg met 3.0 TDI valt voor je af?
Met hetgeen je wilt laden/er achter wilt hangen, zou je met een T5 wellicht sneller tegen de grens aan lopen, van wat je nog mag trekken. Voor beroepsmatig gebruik wellicht wel iets om over na te denken?
Succes met je keuze..
Leuk trouwens, eerst de stenen leggen en ze later er weer uitraggen
Multivan lange wielbasis is er volgens mij wel..
Met hetgeen je voor ogen hebt, zou ik geen automaat icm de T5 nemen, de DSG zou dan weer wel kunnen, maar nieuwer en duurder..
Touareg met 3.0 TDI valt voor je af?
Met hetgeen je wilt laden/er achter wilt hangen, zou je met een T5 wellicht sneller tegen de grens aan lopen, van wat je nog mag trekken. Voor beroepsmatig gebruik wellicht wel iets om over na te denken?
Succes met je keuze..
Leuk trouwens, eerst de stenen leggen en ze later er weer uitraggen

Re: Wat denken jullie hier van?
kijk ook eens naar een renault traffic of zelfde bus van een ander merk; ik ken een ex T4 rijder met watertanks (glazenwasser), nu met omgebouwde ex post.nl traffic, PA bedrijf dat deze bus ook intensief gebruikt, en nog een ex transit rijder die zeer tevreden zijn .... auto's van tussen de 8 en tien jaar oud, met weinig reparatie kosten .... -F
Re: Wat denken jullie hier van?
Als je hem echt als trekker wil gebruiken bij klinkers leggen enz trilplaat, minigraver op de aanhanger??
de 5 cylinder T5 zijn problematisch (ik durf die als particulier die hem maar als auto gebruikt al niet te kopen)
en de 2 liters van na 2009 mogen wel hun pk's hebben maar als trekker???
(en vaak rijden tegen de 4.5 - 5 ton totaal gewicht + veel optrekken vindt ik die kleine 2.0 liter blokjes niet geschikt)
en een Transporter mag eigenlijk maar goed 2 ton aan de haak
wagens als een nissan padfinder, of toyota landcruiser,
die kunnen heel wat meer verdragen, robustere motoren + aandrijflijn meer gewicht toegestaan aan de haak en 4 wiel aandrijving is ook niet gek bij dat werk. eventueel (mrb grijs kenteken een dubbele cabine versie) of inderdaad een zwaardere bus (2 of 3 tons) zou misschien toch een betere keus zijn
de 5 cylinder T5 zijn problematisch (ik durf die als particulier die hem maar als auto gebruikt al niet te kopen)
en de 2 liters van na 2009 mogen wel hun pk's hebben maar als trekker???
(en vaak rijden tegen de 4.5 - 5 ton totaal gewicht + veel optrekken vindt ik die kleine 2.0 liter blokjes niet geschikt)
en een Transporter mag eigenlijk maar goed 2 ton aan de haak
wagens als een nissan padfinder, of toyota landcruiser,
die kunnen heel wat meer verdragen, robustere motoren + aandrijflijn meer gewicht toegestaan aan de haak en 4 wiel aandrijving is ook niet gek bij dat werk. eventueel (mrb grijs kenteken een dubbele cabine versie) of inderdaad een zwaardere bus (2 of 3 tons) zou misschien toch een betere keus zijn
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Wat denken jullie hier van?
Het is heel vermakelijk als T5 haters advies gaan geven.






groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: Wat denken jullie hier van?
die serieuze potentieele problemen met de T5 - 5 cylinder weet iedereen die dit forum regelmatig leest,harry t5 191 schreef:Het is heel vermakelijk als T5 haters advies gaan geven.![]()
![]()
![]()
![]()
anders kijk maar eens in de zoekfunctie Harry mocht je dat nog niet weten?? maar dat weet je beslist ook wel...
en dat maakt mij dus zeker geen "fan" van dit motorblok als je leest wat dat financieel avontuur kost "als" je aan de beurt bent,... die problemen heeft de T4 5 cylinder motorblok totaal niet, dat blok is veel en veel duurzamer, dus dat vindt ik achteruitgang in kwaliteit.... ben daarmee geen T5 hater maar dat is helaas gewoon de realiteit...
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Wat denken jullie hier van?
Dus:
De Range Rover HOUDEN
De Range Rover HOUDEN

- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Wat denken jullie hier van?
De Range Rover staat nou ook niet echt bekend om zijn betrouwbaarheid hoor ...VWZN schreef:Dus:
De Range Rover HOUDEN
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Wat denken jullie hier van?
Haha inderdaad.harry t5 191 schreef:Het is heel vermakelijk als T5 haters advies gaan geven.![]()
![]()
![]()
![]()
Niet echt onafhankelijk ...
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Wat denken jullie hier van?
hoe zou het toch komen dat er geen T4 haters zijn maar wel T5 "haters" ?...........................
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)