Binnen enkele weken naar jd engineering ( op aanraden van Pascal, merci daarvoor) om onze multivan bj 2013 met 114pk een spuitje te laten geven. Ze spreken van een paardje of 40 extra en 100nm. Voor ons is het te doen om een beetje meer te hebben tijdens onze tochten naar en in Zweden. Vooral bij heuveltje op voelen we hem momenteel terugvallen ( we hebben meestal wel wat extra spullen bij). Hopelijk wordt dat dan verleden tijd. om extra snelheid is het niet echt te doen.
Ook het stilvallen wanneer we vertragen in een te hoge versnelling zou dan verleden tijd moeten zijn.
Afwachten wat het wordt, de week erna vertrekken we met extra bagage naar Zweden, kunnen we testen.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
een spuit in zijn kont
- Ralph Bakker
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: een spuit in zijn kont
Ik heb mijn 2014 T5GP door de VW garage in Oirschot laten kietelen.
Dik tevreden met het resultaat en goedkoper dan eerder genoemde bedrijven.

Dik tevreden met het resultaat en goedkoper dan eerder genoemde bedrijven.

Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
- Ralph Bakker
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: een spuit in zijn kont
Voor zover ik de website kan zien doen ze de tuning niet zelf. Dus een soort van een chipschuiver zeg maar.Henk250 schreef:Ik heb mijn 2014 T5GP door de VW garage in Oirschot laten kietelen.
Dik tevreden met het resultaat en goedkoper dan eerder genoemde bedrijven.
Re: een spuit in zijn kont
Snel geoordeeld.
Bel ze en vraag er naar,dat ze er niet mee adverteren wil niet zeggen dat ze het niet doen.
Kijk maar wat je doet,geld willen ze overal.


Bel ze en vraag er naar,dat ze er niet mee adverteren wil niet zeggen dat ze het niet doen.
Kijk maar wat je doet,geld willen ze overal.

Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Re: een spuit in zijn kont
Ik heb een T5 GP 140pk uit 2012.
JD gaf inderdaad aan heel ver te kunnen gaan maar adviseerde me het bij +/- 40pk meer te houden.
Als ik verder wilde was het advies ook mechanisch verder te gaan.
Klonk mij vrij logisch in de oren
JD gaf inderdaad aan heel ver te kunnen gaan maar adviseerde me het bij +/- 40pk meer te houden.
Als ik verder wilde was het advies ook mechanisch verder te gaan.
Klonk mij vrij logisch in de oren
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Uitdagingen zijn er wel.
- Marcel van Es
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
- Locatie: Den Haag
Re: een spuit in zijn kont
Dat ligt eraan!!!Ralph Bakker schreef:meer als 40 pk is ook mogelijk.
http://chiptuning.vagtechniek.nl/volksw ... +cr+114pk/
Beste Ralph
Wat ik bij Vagtechniek in Neuen hoorde als je een 5 bak 2.0 tdi hebt is het verstandig niet boven de 350 nm uit te komen ivm met de versnellings bak en koppeling die daar niet tegen kunnen, als je er boven gaat zitten, en 185 pk is de max.
Heb je een 6 bak dan is het anders maar ik weet niet tot hoever je dan kan gaan.
Die van mij heeft een tuning op maat 5 bak 345 nm en 178 pk heeft een geweldig koppel en rijd super sindsdien.
Egr klep software matig dicht laten zetten, egr klep en koeler en dpf filter ook weg laten schrijven uit het systeem.
Kosten lachertje voor mij. niet dat ik het super breed hebt was dat maar zo dan reed ik nu in een T6
egr klep en koeler bij de dealer laten vernieuwen €950,00 ex btw MOEST BIJ MIJ GEDAAN WORDEN
Egr klep en koeler weg laten schrijven €279,00
Dpf filter weg €125,00
Deze kosten vervallen met een tuning op maat was maar €540,00 totaal kwijt.
Ipv €950,00 ex btw bij de daeler
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg