Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
oldtimer bagagekoffer
- Marcelifornia
- Contacteer:
oldtimer bagagekoffer
Liep ik afgelopen zondag op een rommelmarkt tegen deze jongen aan:
Thuis gegoogled en ja hoor: (bij meer dan twee plaatjes spaced mijn PC, dus verder in aparte berichtjes)
Er lag een kartonnetje op dat het een bagagekoffer van bijvoorbeeld een T-Ford was. Maar ik dacht dat ie ook prima op de trekhaak van de camper kon. We hebben binnenkort weer een leuk festival en als we daar met z'n zessen naar toe rijden moet het tussenbankje er weer in. En dan hebben we niet veel ruimte voor bagage over. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook gewoon een gaaf ding vond. Dus uiteindelijk geld geboden en geluk gekregen.Thuis gegoogled en ja hoor: (bij meer dan twee plaatjes spaced mijn PC, dus verder in aparte berichtjes)
See YA! Marcel
- Marcelifornia
- Contacteer:
- Marcelifornia
- Contacteer:
Re: oldtimer bagagekoffer
Maar, mede door het 'prachtige' weer, gauw de koe bij de horens gevat. De bekleding los gemaakt en achter de scheurtjes leukoplast geplakt. De doorgescheurde leren scharniertjes heb ik vervangen door een moderne pianoscharnier.
De stoffen bekleding aan de binnenkant weer vast geplakt.
Nu op zoek naar een oude fietsendrager om onder de onderkant van de koffer te maken.
Wordt vervolgd ...See YA! Marcel
Hoi Marcel,
Leuk projectje, weer eens iets anders dan een aluminium koffer achterop.
Zou ook niet misstaan achterop de XXL
Grüsse Fred
Blue Star Bulli XXL

Leuk projectje, weer eens iets anders dan een aluminium koffer achterop.
Zou ook niet misstaan achterop de XXL

Grüsse Fred
Blue Star Bulli XXL

No road ? Not a problem ! 

Wel gaaf deze koffer
Wat is het eigen gewicht van dit stukje geschiedenis?
Groeten Wim

Wat is het eigen gewicht van dit stukje geschiedenis?
Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa

- Marcelifornia
- Contacteer:
Nou, Wim, dat viel me nog wel even tegen: een kilootje of 12!LAYCA schreef:Wat is het eigen gewicht van dit stukje geschiedenis?
Ook het opscharrelen van een geschikte fietsendrager ging van een leien dakje. Dus het eind van dit miniprojectje komt in zicht: Ik denk inmiddels ook te weten hoe dit soort koffers gebruikt werden want ik vond deze foto:
See YA! Marcel
Voor wat het waard is;
Als je een FIETSENdrager gebruikt, mag je er GEEN koffer op zetten.
http://maxius.nl/regeling-voertuigen/ho ... afdeling18 > 5.18.7.1d Regeling Voertuigen.

Als je een FIETSENdrager gebruikt, mag je er GEEN koffer op zetten.
http://maxius.nl/regeling-voertuigen/ho ... afdeling18 > 5.18.7.1d Regeling Voertuigen.
Als je een algemene bagagedrager hebt (lastdrager), dan weer wel. Ik denk niet dat er heel erg zwaar aan wordt gehouden, behalve als je verzekering niet wilt uitkeren. Dan hebben ze hier een puntjeindien de lastdrager is geconstrueerd voor het vervoer van specifieke goederen, mogen geen andere én niet meer van deze goederen worden vervoerd dan waarvoor de constructie is bestemd;

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Marcelifornia
- Contacteer:
Oh! Dat wist ik niet ... ehm ... tja. Hè, wat jammer. Maar eens even kijken wat ik ga doen. In ieder geval bedankt voor de tip!
See YA! Marcel
- Multivan Generation
- Contacteer:
Mooi gedaan 

-
Zoals jan2009 zegt hebben wij het ook gedaan! Mooi koffer en wat een schitterend gezicht zo achter je bus 

Groetjes, Petra
jan2009 schreef:Gewoon de fietsgootjes er af en een plaatje er op , dan is het een lastdrager.Marcelifornia schreef:Oh! Dat wist ik niet ... ehm ... tja. Hè, wat jammer. Maar eens even kijken wat ik ga doen. In ieder geval bedankt voor de tip!
![]()
Leuk ding hoor.

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
Dit is best een leuke knipoog met nostalgie hulde
Staat leuk man

Staat leuk man

viewtopic.php?f=12&t=47265

- Marcelifornia
- Contacteer:
Jeetje! Wat een leuke reacties! Dank jullie wel ...
Dat was gisteren toch eerst wel even een beetje balen. Ik had net het verlichtingsbalkje uitgebreid met een mistlamp en achteruitrijlamp en de stekker door een 13-polige vervangen. Getest en goed bevonden, ik had echt het gevoel van 'zo da's klaar' ... niet dus.
Maar dit is nog altijd 100 X beter dan dat een agent het me vertelt, dus ik ben Oviivo nog steeds heel dankbaar.
Wat ga ik doen? Ik heb inmiddels een tweede identieke drager aangeschaft, die ga ik vanmiddag ophalen. Die dingen kosten echt drie keer niks. Eén drager wordt fietsendrager, de andere wordt lastdrager. Ik slijp de gootjes eraf en ga ook het frame inkorten op de lengte van de koffer. De koffer ga ik direct op het frame vastmaken, dus zonder ijzeren plaat of zo, dat scheelt weer gewicht. Ik moet alleen nog even aan het meten met de lichtbalk, ik hoop dat ik ruimte genoeg heb voor de verplichte mistlamp. Ik zou het mooi vinden als de lichtbalk net zo breed wordt als de koffer.
Oh ja:
Dat was gisteren toch eerst wel even een beetje balen. Ik had net het verlichtingsbalkje uitgebreid met een mistlamp en achteruitrijlamp en de stekker door een 13-polige vervangen. Getest en goed bevonden, ik had echt het gevoel van 'zo da's klaar' ... niet dus.
Maar dit is nog altijd 100 X beter dan dat een agent het me vertelt, dus ik ben Oviivo nog steeds heel dankbaar.
Wat ga ik doen? Ik heb inmiddels een tweede identieke drager aangeschaft, die ga ik vanmiddag ophalen. Die dingen kosten echt drie keer niks. Eén drager wordt fietsendrager, de andere wordt lastdrager. Ik slijp de gootjes eraf en ga ook het frame inkorten op de lengte van de koffer. De koffer ga ik direct op het frame vastmaken, dus zonder ijzeren plaat of zo, dat scheelt weer gewicht. Ik moet alleen nog even aan het meten met de lichtbalk, ik hoop dat ik ruimte genoeg heb voor de verplichte mistlamp. Ik zou het mooi vinden als de lichtbalk net zo breed wordt als de koffer.
Oh ja:
Ik weet het nu wel zeker:Marcelifornia schreef:Ik denk inmiddels ook te weten hoe dit soort koffers gebruikt werden ...
See YA! Marcel
Als je de lichtbalk net zo breed maakt als de koffer, Let dan op, er zijn ook nog regels voor de maximale afstand van de achterlichten naar de buitenkant van de auto....
Volgens mij is dat 400 mm. Of dat voor heel Europa geldt of enkel voor bepaalde landen durf ik niet te zeggen.
Succes verder met dit leuke project.
Volgens mij is dat 400 mm. Of dat voor heel Europa geldt of enkel voor bepaalde landen durf ik niet te zeggen.
Succes verder met dit leuke project.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
- Marcelifornia
- Contacteer:
Oh, maar de koffer is bijna 20 cm breder dan de klassieke twinny load. Dus ik denk niet dat ik (wat dat betreft)
zal tegenkomen ...
Het valt me trouwens op dat veel oudere fietsendragers helemaal geen mistlamp hebben, zou dat weer een uitzondering op de regel zijn?

Het valt me trouwens op dat veel oudere fietsendragers helemaal geen mistlamp hebben, zou dat weer een uitzondering op de regel zijn?
See YA! Marcel