Lees ook de voorgaande berichten s.v.p.Multivan Generation schreef:
2 slaapplaatsen in hefdak en opgelost

Hetzelfde antwoord heeft Mickel Moen ook al gegeven.
Lees ook de voorgaande berichten s.v.p.Multivan Generation schreef:
2 slaapplaatsen in hefdak en opgelost
Als jou bus niet op kenteken staat als meer personen bus, wordt het lastig om er een gekeurde slaapbank in te krijgen.Pelikaan schreef:Ik wil zo af en toe ook 2 kleinkinderen meenemen in de T5. Die slapen dan in een tentje. Maar dan heb ik wel een RDW goedgekeurde zit/slaapbank voor 2 personen nodig. Volgend mij is er niet veel keuze in een RDW zit/slaapbank voor 2 personen. Maar wellicht heb ik nog niet goed genoeg gezocht.
Groet,
Wim
Hoi Pascalsatellietje schreef:Ik ga binnenkort ook mijn bus ombouwen naar camper, maar ik ben er nog niet helemaal uit, ik twijfel nog aan het soort dak.
Voor de momenten dat ik de bus niet als camper gebruik is het wel fijn als ik veel ruimte heb. Met een bank erin die je altijd bij je moet hebben hou je niet heel veel ruimte over.
Ik heb de belasting regels voor camper eens goed door gelezen en volgens mij staat er dat als je een slaapdak hebt en je de bestuurder en bijrijdersstoel draaibaar maakt de bank er niet in hoeft. Heb ik dat goed gelezen of mis ik iets?
Groetjes Pascal
Dus aangezien de voorstoelen buiten het blok vallen, tellen deze niet mee als zitplaatsen voor het camper gedeelte.De ruimte waarin bovenstaande zich bevindt moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van tenminste 170 cm over een lengte van tenminste 200 cm en over een breedte van tenminste 90 cm. Dit is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijders zitplaats.
Klopt helemaal lijkt mij, als je niet meer dan 2 of 3 personen op kenteken wenst.jan2009 schreef:De voorste zitplaatsen moeten niet verplicht draaibaar zijn .
Maarrr , je kan met twee draaibare voorstoelen voldoen aan de verplichting van zitplaatsen in het camperdeel.
Dus met een slaapplaats in het dak van de juiste afmetingen , een keukenblokje en wat bergruimte en draaibare voorstoelen voldoe je volgens mij aan het kwarttarief.
Je conclusie is juist.