Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

grill zit los wijsneus

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

grill zit los wijsneus

Bericht door arjanzevenaar »

Beste weetjewellers,

Kan iemand mij vertellen hoe de grill van een wijsneus deugdelijk vastgezet kan worden ? Ik ben toe aan een nieuwe grill want hij valt bijna uitelkaar dat terzijde maar hoe zet je deze vast onderin ? Er zitten 2 palletjes waarin je de gril kan indrukken maar steeds plopt die weer los. hoort daar geen extra schroef/bout ofzo ??
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: grill zit los wijsneus

Bericht door koekie520 »

Afbeelding

Met deze schroeven haal je heel de grill eraf. De plastic lamellen horen in het metalen frame geklikt te zitten. Als daar het 1 en ander is afgebroken kan je hier en daar nog wel sjoemelen met een extra schroefje.
:yes
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: grill zit los wijsneus

Bericht door arjanzevenaar »

die onderste 3 schroeven die heb ik niet meer....Ik zal vanavond eens kijken hoe dat nu precies zit. Bedankt koekie ! ( foto van T4-wiki ... ??)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: grill zit los wijsneus

Bericht door Multivan Generation »

Daar zitten een soort van blindplaatjes achter met een gat waardoor je het met een parker vast kunt zetten.
4,2 x 20 is genoeg
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: grill zit los wijsneus

Bericht door arjanzevenaar »

Heb er nog naar gekeken maar kan alleen een inbusbout vinden tussen/achter het embleem. De 2 zijkant onder kan ik niet vinden. Lijkt er ook wel op dat die bevestiging niet meer aanwezig is.

Net zitten kijken op t4 wiki. Ja die schroeven of bevestiging heb ik niet meer. Ik zal nieuwe gril bestellen.
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: grill zit los wijsneus

Bericht door koekie520 »

Niet zo snel...
Ik zal straks als ik wakker ben wat detail-fotos posten. De grill en het metalen frame kan je aan elkaar schroeven voor betere bevestiging en dan wordt het geheel vastgemaakt aan de koeler van de servo. Foto komt inderdaad van t4wiki...
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: grill zit los wijsneus

Bericht door arjanzevenaar »

ok..nu wordt het mij wel iets duidelijker maar ik wacht je foto's wel even af.

Deze schroef mis ik dus:
Aufbau_Kuehler_Wartungsstellung_Kuehlergrill_abnehmen_LV_Zusatz.jpg
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: grill zit los wijsneus

Bericht door koekie520 »

Zoiets als deze laatste foto wilde ik je laten zien. Boven die schroef zie je de beugel die van de servokoeler komt. Daar klip je zo'n plaatje rond zoals Peter vermeldde en daar gaat de schroef in. Ik heb mijn grill nogeens extra vastgeschoeft aan het frame omdat de plastieken haakjes die de boel samenhouden afgebroken waren of teveel speling hadden. 'tis ondertussen m'n 3e al :bonk

Die achter je embleem zit nog anders, die schroef duwt 2 plastiek plaatjes open zodat het geheel vast zit in de 'frontmaske'. (weet zo niet direct hoe ik het anders moet noemen) Bij mij is dat weg want ik heb een embleemloze grill.

edit: Het lukt me even niet om de foto bij te voegen, maar het is te zien op jouw foto. De bovenkant van de gele cirkel kruist de bewuste beugel en aan de linkerkant op dezelfde hoogte als de grote schroef heb ik nog een minischroefje.
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: grill zit los wijsneus

Bericht door arjanzevenaar »

Ok top en bedankt voor je uitleg. Alle plastic plaatjes tussen de gril zijn bij mij ook afgebroken dus wordt het toch tijd voor een nieuwe gril en dat beugeltje dat op de servokoeler moet zitten omtbreekt ook bij mij, is weggerot. Om het goed aan te pakken wil ik dus ook de servo koeler vervangen. Iemand een idee waar ik die servo koeler kan bestellen . Ebay ?
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: grill zit los wijsneus

Bericht door koekie520 »

Dan zou ik opteren voor 2e hands. Alternatief of imitatie ga je niet vinden en origineel gaat je een pak geld kosten. Of als je misschien een goeie lasser vind, dus iemand die er geen vergiet van maakt. :nuts
Plaats reactie