Beste Weetjewellers,
Na installatie van een nieuwe radio/navigatie 2-din, werken zowel de afstandsbediening als het alarm niet meer.
Op de radio is de SRC-knop constant verlicht.
Wat moet ik doen om de Ab en het alarm weer actief te krijgen?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Afstandsbediening en beveiliging werken niet
Re: Afstandsbediening en beveiliging werken niet
Weet het niet met 100% zekerheid maar volgens mij was het de + en de - op de DIN stekker van de auto omwisselen
Als je radio onder spanning blijft staan met contact uit dan vermoed ik dat geschakelde plus en constante plus omgewisseld moeten worden
Het gaat om de rode en de gele draad van je iso stekker naar je radio.
Het gaat om de rode en de gele draad van je iso stekker naar je radio.
- harry t5 191
Geheid vuurwerk!ktmkrik schreef:Weet het niet met 100% zekerheid maar volgens mij was het de + en de - op de DIN stekker van de auto omwisselen

groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Plus en min omwisselen geeft inderdaad een verrassend effect 

Niet doen dus. KTMkrik bedoeld de continue+ en de geschakelde+ omwisselen. Verdiep je er eerst even goed in voordat je kabelposities verwisselt...
Ach ja zo zie je maar weer de beste stuurlui staan aan wal, overal een opmerking over maken maar niet ff meedenken voor een oplossing
Bij de mijne had ik hetzelfde probleem en heb twee draden omgewisseld in de DIN stekker en toen werkte het wel, blijkbaar doet VW dit met opzet om aftermarket radio's niet te doen laten werken op hun aansluiting>

Bij de mijne had ik hetzelfde probleem en heb twee draden omgewisseld in de DIN stekker en toen werkte het wel, blijkbaar doet VW dit met opzet om aftermarket radio's niet te doen laten werken op hun aansluiting>