Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
geel oliekannetje
geel oliekannetje
Ik had een geel oliekannetje dat een paar keer knipperde na het starten..dus de oliepeilsensor vervangen.
Dit heeft niet geholpenn..zit de oliedruksensor hier ook op?
Grt.Harry
Dit heeft niet geholpenn..zit de oliedruksensor hier ook op?
Grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: geel oliekannetje
Heb je ook gereset na het vervangen vd sensor in het carter ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: geel oliekannetje
ehhhh... nee
Merci Pascal...

Merci Pascal...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: geel oliekannetje
Die van mij knippert ook een paar keer na het starten. Moet nog vervangen worden, hij moet nog een grote beurt krijgen.
mvg Rick
mvg Rick
Re: geel oliekannetje
Het resetten gebeurt met de motorkap een keer open en dicht te doen. De reset schakelaar zit links boven in de hoek, als je voor de auto staat.
In de schakelaar zitten drie pennetjes. Bij mij was er een pennetje afgebroken, doorgerot en er werd niet gereset.
In de eerste instantie heb ik de sensor in het carter verdacht. Dat was het dus niet.
Heb ff een verbinding gemaakt in de gedemonteerde schakelaar, door twee contactjes en ik was het alarm kwijt.
(had toen een te laag olie pijl gehad, dus alarm was terecht, maar reset werkte niet)
Dus verder gezocht.
Lammert
In de schakelaar zitten drie pennetjes. Bij mij was er een pennetje afgebroken, doorgerot en er werd niet gereset.
In de eerste instantie heb ik de sensor in het carter verdacht. Dat was het dus niet.
Heb ff een verbinding gemaakt in de gedemonteerde schakelaar, door twee contactjes en ik was het alarm kwijt.
(had toen een te laag olie pijl gehad, dus alarm was terecht, maar reset werkte niet)
Dus verder gezocht.
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. 

- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: geel oliekannetje
Dat type "reset" werkt alleen voor melding ' service' enz , werkt niet als "reset" na het vervangen van de oliepeilsensor ...Lammert schreef:Het resetten gebeurt met de motorkap een keer open en dicht te doen. De reset schakelaar zit links boven in de hoek, als je voor de auto staat.
In de schakelaar zitten drie pennetjes. Bij mij was er een pennetje afgebroken, doorgerot en er werd niet gereset.
In de eerste instantie heb ik de sensor in het carter verdacht. Dat was het dus niet.
Heb ff een verbinding gemaakt in de gedemonteerde schakelaar, door twee contactjes en ik was het alarm kwijt.
(had toen een te laag olie pijl gehad, dus alarm was terecht, maar reset werkte niet)
Dus verder gezocht.
Lammert

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: geel oliekannetje
hoe moet dit dan worden gereset????
of moet dit met vag com?
Rinke
of moet dit met vag com?
Rinke
a silence so loud
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: geel oliekannetje
na vervanging hoeft ie niet gereset te worden.
1e keer zal hij nog knipperen, daarna niet meer.
Dit meerdere keren meegemaakt na vervanging.
Heb daarna de wagen wel softwarematig gereset, dan is de wagen weer foutloos voor de volgende keer.
grtzzz René
1e keer zal hij nog knipperen, daarna niet meer.
Dit meerdere keren meegemaakt na vervanging.
Heb daarna de wagen wel softwarematig gereset, dan is de wagen weer foutloos voor de volgende keer.
grtzzz René
Re: geel oliekannetje
Mijn oliedruksensor gaf ook een foutmelding: het bekende gele oliekannetje. Dat begon tegelijk met het uitvallen van mijn snelheidsmeter door een geklapte zekering.
Ismet heeft de sensor vervangen. Daarna bleef de melding terugkomen, wel een keer of vijftien. Als ik de motor na het starten even liet lopen, uitzette en meteen weer startte, dan was hij weg. Na het vervangen van de snelheidsmeterzekering was deze melding ook ineens weg. Ik vraag me af of hier een verband kan zijn.
Ismet heeft de sensor vervangen. Daarna bleef de melding terugkomen, wel een keer of vijftien. Als ik de motor na het starten even liet lopen, uitzette en meteen weer startte, dan was hij weg. Na het vervangen van de snelheidsmeterzekering was deze melding ook ineens weg. Ik vraag me af of hier een verband kan zijn.
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01 sep 2013, 16:05
Re: geel oliekannetje
Hallo T4 ers,
Westfalia T4 1.9 D met eco turbo bouwjaar 2000
Mijn probleem is complex. Ik krijg regelmatig een olie signaal, lampje plus de pieper. Als ik dat signaal krijg stopt ook de toerentalmeter, daarvoor is deze onrustig, niet bij een koude motor. Het laden start niet automatisch, maar door een keer op de rem te trappen start het laden. De oliesensor is vervangen, maar heeft het probleem niet verholpen. De oliedruk is binnen de normen en de motor gebruikt geen olie. Als de motor warm is treed het signaal op bij het afremmen. Zelf denk ik dat het een elektronisch probleem is, maar waar moet ik het zoeken. Vraag: Waar zit de pieper? zodat ik deze kan uitschakelen tot het probleem is opgelost. Ik heb gehoord van een spanningsregelaar op de dashboard print, kan dit het zijn?
Gr,
Willem de Jong Oosterwolde (FR)
Westfalia T4 1.9 D met eco turbo bouwjaar 2000
Mijn probleem is complex. Ik krijg regelmatig een olie signaal, lampje plus de pieper. Als ik dat signaal krijg stopt ook de toerentalmeter, daarvoor is deze onrustig, niet bij een koude motor. Het laden start niet automatisch, maar door een keer op de rem te trappen start het laden. De oliesensor is vervangen, maar heeft het probleem niet verholpen. De oliedruk is binnen de normen en de motor gebruikt geen olie. Als de motor warm is treed het signaal op bij het afremmen. Zelf denk ik dat het een elektronisch probleem is, maar waar moet ik het zoeken. Vraag: Waar zit de pieper? zodat ik deze kan uitschakelen tot het probleem is opgelost. Ik heb gehoord van een spanningsregelaar op de dashboard print, kan dit het zijn?
Gr,
Willem de Jong Oosterwolde (FR)
- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: geel oliekannetje
@ Willem,
begin eens met de contacten en stekkers op de dynamo te controleren, schoon te maken en goed terug te steken.
Het toerental signaal komt via de dynamo bij een 1,9 TD, vandaar.
@ Harry
Oliedruk sensoren zitten hoger aan de voorzijde van het blok.
Dus olietemperatuur ---> onderin motorcarter
Olieniveau ---> onderin motorcarter
Oliedruk sensoren --> op het blok zelf aan de voorzijde (eenpolige stekker)
Hopelijk is het zo duidelijker.
Groeten Peter
begin eens met de contacten en stekkers op de dynamo te controleren, schoon te maken en goed terug te steken.
Het toerental signaal komt via de dynamo bij een 1,9 TD, vandaar.
@ Harry
Nee, onderin het motorcarter zitten de olieniveau en olietemperatuursensoren gecombineerd.Harry 341 schreef:..zit de oliedruksensor hier ook op?
Grt.Harry
Oliedruk sensoren zitten hoger aan de voorzijde van het blok.
Dus olietemperatuur ---> onderin motorcarter
Olieniveau ---> onderin motorcarter
Oliedruk sensoren --> op het blok zelf aan de voorzijde (eenpolige stekker)
Hopelijk is het zo duidelijker.
Groeten Peter