Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zonneklep

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
nabunneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:42

zonneklep

Bericht door nabunneke »

DSCN1125.JPG
nou er bestaan er heel goede maar ook slechte,ik bedoel daarmee de bevestingen op 2 of 4 plaatsen die op 2 bevestingen dat zyn ramellaars by redelyke wind of een vrachtwagen die in de tegen gestelde richting komt .
ik heb er eentje gevonden in nederland by verstralershop.nl prys 272,25 zeer goede service ze weten goed waar ze mee bezig zyn ook de kwaliteit van het product daar ben ik zeer tevreden over,op de auto baan uitgetest met 150km per uur totaal niets te horen.
de vorige kwam uit duitsland in stukken en brokken hier aan maar de mensen aldaar zyn eerlyk geweest en hebben myn geld terug gestort zodoende geen greintje pein alleen lang wachten, er was er geen meer in voorraad.
het is niet simpel om te monteren maar ik heb het in feite alleen gedaan buurman heeft even geholpen om de gaten af te tekenen, binnen bekleding van het dak moet er volledig uit ,ik had de 2 midden steunen al voor gemonteerd , gaatjes bovenkant afgetekend en dan geboord de steunen er terug af en met de 4 boutjes vastgezet en de 4 onderste gaten geboord , dan de 2 steunen ingespoten met cilicoon en gemonteerd dan de kap erop en vastgezet
aan de zykanten komen er per kant 3 parkers inox in en de boel staat vast de hemel erin en klaar.
gelukkig had ik doorgegeven dat de zonneklep voor en hoog dak was, want er zyn 2 verschillende steunen voor plat dak zyn ze licht gebogen en voor en hoog dak zyn plat,ge kunt die gaten op voorrand boren na het uitmeten maar ik nam het risico niet om verkeerd te boren daarom heb ik het die manier gedaan,maar nu schoon da da is ben der zelf heel bly mee het koste wel wat maar ja op cafe ben ik ook zo veel geld kwyt dus,in nederland wieldeksels gevonden voor 30 euro en 19 euro verzend kosten ze zyn noch heel mooie zonder stoep schade.
nou moet ik even op adem komen met de centen het volgend project zit al gereed en dat is een bagage wagetje met oploop rem ,dus al het matriaal zoals stoelen zonneblokkers tafel en zomeer zit nou niet in de bus bedje staat zo klaar om de verdere werkzaamheden verder te zetten :lach[verlichting en bekabeling nieuw gemonteerd banden waren splinter nieuw en nou bywerken en spuiten nieuw vet in de rollagers gedaan speling afgesteld, zo langzaam aan heel ver van me verwyderd zie ik een klein lichtje aan de overkant : :driveT4
DSCN1126.JPG
DSCN1120.JPG
DSCN1122.JPG
Laatst gewijzigd door nabunneke op 29 jul 2016, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 636
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: zonneklep

Bericht door Lutra »

Zitten de parkers in het polyester of in de stalen carrosserie? Als het in het staal zit dan géén RVS gebruiken. Dat geeft alleen maar meer roest.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
nabunneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:42

Re: zonneklep

Bericht door nabunneke »

beste, op het dak is by hoog dak polyster die zyn gebout met m6
maar die in de dakgoot komen dat zyn die parkers het is toch wel erg en het alternatief is :ie
Plaats reactie