Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 TDI versus Ford Nugget
Re: T4 TDI versus Ford Nugget
Ja en dan heb je in spanje ook dit probleem nog eens
http://www.lpggids.com/lpg-spanje/
http://www.lpggids.com/lpg-spanje/
Re: T4 TDI versus Ford Nugget
bedankt wederom voor jullie verhalen. Ook is het fijn te weten dat in de wintermaanden de prijzen iets gunstiger zijn. Ik ben er nog steeds niet uit. Een T4 met nugget indeling zou ideaal zijn, kwaliteit van VW indeling van de Ford
... Laten inbouwen dan maar?
groet

groet

Re: T4 TDI versus Ford Nugget
Een T4 met Nugget indeling bestaat, namelijk de California Club. Gebouwd van 1992-1994. Je hebt het dan dus wel over een van de oudere bouwjaren en niet makkelijk te vinden.Truus schreef:bedankt wederom voor jullie verhalen. Ook is het fijn te weten dat in de wintermaanden de prijzen iets gunstiger zijn. Ik ben er nog steeds niet uit. Een T4 met nugget indeling zou ideaal zijn, kwaliteit van VW indeling van de Ford... Laten inbouwen dan maar?
groet
Zie verder hier: http://www.westfaliat4.info/html/1992_v ... forni.html
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: T4 TDI versus Ford Nugget
volgens mij heeft Dehler ook dezelfde indeling als de ford Nugget.
bv https://www.google.nl/search?q=vw+dehle ... e&ie=UTF-8
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =231714434
bv https://www.google.nl/search?q=vw+dehle ... e&ie=UTF-8
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =231714434
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 TDI versus Ford Nugget
Inderdaad , en onderdelen HEB je vaak genoeg nodig met die Chevy vans .jones schreef:Zo'n Chevy is natuurlijk heel leuk en luxe maar als je daar iets aan hebt en dan vooral in een land als Spanje dan heb je toch wel een probleem.
In Nederland kun je dan nog wel her en der terecht maar in Spanje zie je zulk soort auto's echt helemaal niet.
Onderdelen en garages waar je terecht kunt zullen schaars zijn.
Dan toch maar met de iets minder luxe t4 op pad in Spanje.
Een kennis van me is zelf importeur van Amerikaanse auto's , en hij wil alleen nog pick ups invoeren en verkopen , de vans doet hij gewoon niet meer . Hij zegt :je blijft er aan werken, het is altijd wat , en bovendien kun je ampers ergens bij omdat de motor half weggestoken zit onder de cabine.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Harleypeter
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 04 okt 2011, 09:13
Re: T4 TDI versus Ford Nugget
Leuk de reakties.
Als je problemen krijgt met je auto in het buitenland ben je altijd de Sjaak.
Het tanken van gas in Spanje is niet echt een probleem meer. Even zoeken
Mijn ervaring met de T serie is ook niet best T4 of T5
Wat je ook koopt je krijgt nooit de luxe van een Chevy.
En uit ervaring is gebleken dat er altijd een risico zit in het kopen van een auto.p
Als je problemen krijgt met je auto in het buitenland ben je altijd de Sjaak.
Het tanken van gas in Spanje is niet echt een probleem meer. Even zoeken
Mijn ervaring met de T serie is ook niet best T4 of T5
Wat je ook koopt je krijgt nooit de luxe van een Chevy.
En uit ervaring is gebleken dat er altijd een risico zit in het kopen van een auto.p
Re: T4 TDI versus Ford Nugget
Wat is er precies zo luxe aan die wagen, wil niet opscheppen maar mijn t4 is best luxe te noemen.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 TDI versus Ford Nugget
Had dat te maken met de auto zelf of met de competenties van de garage waar je hem bracht?Harleypeter schreef:Leuk de reakties.
Mijn ervaring met de T serie is ook niet best T4 of T5
Jouw kale minimalistische oranje T4 belastingcamper kun je natuurlijk niet vergelijken met fabriekscampers.
Re: T4 TDI versus Ford Nugget
Inderdaad Peter.Multivan Generation schreef:Had dat te maken met de auto zelf of met de competenties van de garage waar je hem bracht?Harleypeter schreef:Leuk de reakties.
Mijn ervaring met de T serie is ook niet best T4 of T5
Jouw kale minimalistische oranje T4 belastingcamper kun je natuurlijk niet vergelijken met fabriekscampers.
Maar is jouw camper dan een fabriekscamper ?????


Iedereen is zelf verantwoordelijk voor de keuzes die hij maakt en dat geldt natuurlijk ook voor de bus die hij of zij kiest.
JFA
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Re: T4 TDI versus Ford Nugget
Spanje is echt een enorm land en er zitten in verhouding veel en veel meer tankstations dan in Nederland.
Als ik moet tanken dan kan ik bij iedere pomp stoppen, als er van de vele duizenden tankstations maar 200 zijn waar je lpg kunt tanken dan is dat behalve even zoeken toch ook gewoon vreselijk onhandig.
Zou voor mij echt een reden zijn om niet met een auto op lpg door Spanje heen te gaan touren, zeker niet als je daar langer blijft.
Als ik moet tanken dan kan ik bij iedere pomp stoppen, als er van de vele duizenden tankstations maar 200 zijn waar je lpg kunt tanken dan is dat behalve even zoeken toch ook gewoon vreselijk onhandig.
Zou voor mij echt een reden zijn om niet met een auto op lpg door Spanje heen te gaan touren, zeker niet als je daar langer blijft.
Re: T4 TDI versus Ford Nugget
Het gaat juist om wat Peter hier benoemd! Je hebt een T4 camper en een T4 camper mbt Luxe en opties en daar hebben we het nu toch over?J.F.A. schreef:Inderdaad Peter.Multivan Generation schreef:Had dat te maken met de auto zelf of met de competenties van de garage waar je hem bracht?Harleypeter schreef:Leuk de reakties.
Mijn ervaring met de T serie is ook niet best T4 of T5
Jouw kale minimalistische oranje T4 belastingcamper kun je natuurlijk niet vergelijken met fabriekscampers.
Maar is jouw camper dan een fabriekscamper ?????![]()
![]()
Iedereen is zelf verantwoordelijk voor de keuzes die hij maakt en dat geldt natuurlijk ook voor de bus die hij of zij kiest.
JFA
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 TDI versus Ford Nugget
Nee, en dat pretendeer ik ook niet.J.F.A. schreef:Maar is jouw camper dan een fabriekscamper ?????![]()
![]()
JFA
Maar het gaat even over het referentiekader..
- Harleypeter
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 04 okt 2011, 09:13
Re: T4 TDI versus Ford Nugget
Mijn T4 was een probeersel, even kijken of het beviel
Ik heb net nog even gekeken naar T4 en t5 campers, de multivan kost al een vermogen.
Mijn chevy is toch van andere klasse ( nogmaals smaken en ideeen verschillen.
Iedereen doet wat zijn portemonnee toelaat.
Mijn chevy is te zien : https://www.facebook.com/Chevyvans.nl/p ... 3935707800.
Ik had met mijn T5 dikke vette pech, via Ismit een andere motor en rijden maar weer.
Als je Multivan spullen gaat kopen dan ben je een hoop geld kwijt.
Ik heb al bedragen gezien van 5000 euro en meer.
Gezien mijn ervaring voor mij geen Transporter meer, maar wat voor mij geldt hoeft niet persee voor een ander te gelden.
Mijn Chevy is geen fabrieks camper.
Ik heb net nog even gekeken naar T4 en t5 campers, de multivan kost al een vermogen.
Mijn chevy is toch van andere klasse ( nogmaals smaken en ideeen verschillen.
Iedereen doet wat zijn portemonnee toelaat.
Mijn chevy is te zien : https://www.facebook.com/Chevyvans.nl/p ... 3935707800.
Ik had met mijn T5 dikke vette pech, via Ismit een andere motor en rijden maar weer.
Als je Multivan spullen gaat kopen dan ben je een hoop geld kwijt.
Ik heb al bedragen gezien van 5000 euro en meer.
Gezien mijn ervaring voor mij geen Transporter meer, maar wat voor mij geldt hoeft niet persee voor een ander te gelden.
Mijn Chevy is geen fabrieks camper.
Re: T4 TDI versus Ford Nugget
Multivan Generation schreef:Nee, en dat pretendeer ik ook niet.J.F.A. schreef:Maar is jouw camper dan een fabriekscamper ?????![]()
![]()
JFA
Maar het gaat even over het referentiekader..
Bij mij ging het over het commentaar ::


tw." Jouw kale minimalistische oranje T4 belastingcamper kun je natuurlijk niet vergelijken met fabriekscampers. "
JFA
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Re: T4 TDI versus Ford Nugget
Een imposante auto, geen fabriekscamper, maar is het eigenlijk wel een camper? Ik zie geen keuken, geen kastruimte, geen water- of gasvoorziening. Als het geen camper is dan gaat elke vergelijking met een T4 of T5 camper natuurlijk mank.Harleypeter schreef:Mijn T4 was een probeersel, even kijken of het beviel
Ik heb net nog even gekeken naar T4 en t5 campers, de multivan kost al een vermogen.
Mijn chevy is toch van andere klasse ( nogmaals smaken en ideeen verschillen.
Iedereen doet wat zijn portemonnee toelaat.
Mijn chevy is te zien : https://www.facebook.com/Chevyvans.nl/p ... 3935707800.
Ik had met mijn T5 dikke vette pech, via Ismit een andere motor en rijden maar weer.
Als je Multivan spullen gaat kopen dan ben je een hoop geld kwijt.
Ik heb al bedragen gezien van 5000 euro en meer.
Gezien mijn ervaring voor mij geen Transporter meer, maar wat voor mij geldt hoeft niet persee voor een ander te gelden.
Mijn Chevy is geen fabrieks camper.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV