Ik start vanmiddag mijn bus, radio doet het niet meer.
Dagteller op 0. klok op 0.
Stukje rijden klok loopt, teller loopt op. Radio doet het niet.
Zet mn bus uit, opnieuw starten teller en klok weer op 0.
Radio eruit niks aan te zien er weer in doet het niet.
En toen ik uitstapte merkte ik dat het zoemertje dat je licht aan staat niet meer werkt.
Rara wat kan dit zijn?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
radio doet het niet meer en tellers op 0
Re: radio doet het niet meer en tellers op 0
Accu zou kunnen , lijkt sterk op de symptomen waar ik ervaring mee heb.
Re: radio doet het niet meer en tellers op 0
Nee eigenlijk geen sleutel werkzaamheden, enige is wat schilderwerk maar dat kan het niet zijn vermoed ik.
De accu lijkt ook nog goed te zijn, ik heb gister tijdens een etentje mn lichten aan laten staan en toen ik enkele uren later buitenkwam startte hij meteen.
De accu lijkt ook nog goed te zijn, ik heb gister tijdens een etentje mn lichten aan laten staan en toen ik enkele uren later buitenkwam startte hij meteen.
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: radio doet het niet meer en tellers op 0
@ Jones,
Probeer eens met 2 personen(eentje in de auto, de andere bij de accu) het volgende te meten:
Kijken wat de accu spanning doet tijdens een startpoging.
Valt die beneden de 10,5 V dan springt onder andere je klokje op 00:00
Ik heb destijds eens iets vergelijkbaars gehad, nieuwe accu er in,
en later overleed ook nog eens de startmotor.
Controleer ook die eens op corrosie.
Als laatste controleer of je niet toevallig een sluip-verbruiker hebt, bijvoorbeeld een radio of een versterker, etc.
Probeer eens met 2 personen(eentje in de auto, de andere bij de accu) het volgende te meten:
Kijken wat de accu spanning doet tijdens een startpoging.
Valt die beneden de 10,5 V dan springt onder andere je klokje op 00:00
Ik heb destijds eens iets vergelijkbaars gehad, nieuwe accu er in,
en later overleed ook nog eens de startmotor.
Controleer ook die eens op corrosie.
Als laatste controleer of je niet toevallig een sluip-verbruiker hebt, bijvoorbeeld een radio of een versterker, etc.