Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Motor defect
Motor defect
Hallo
ik ben sinds enkele weken in het bezit van een T4 1.9TD 1999 dubbelcabin
Een doodnormale en geheel standaard , maar super nette bus.
en juist dat laatste vond ik wel uniek gezien de leeftijd.
1 probleem..... en die zijn er om op te lossen ;)
Motor defect !
Nu heb ik een paar opties:
1# motor vervangen , 1.9 TD ABL
2# motor revisie
3# motor vervangen door een een andere type ( wel 4 cil )
------------------------------------
optie 1 vind ik eigenlijk nog al prijzig .. ( heb meedere offertes van motoren en het loopt van €950 t/m €1750 )
optie 2 dan ben ik nodig een zuiger en een onderblok ABL
optie 3 ( heeft mijn voorkeur ) maar wat is relatief "makkelijk" om/in te bouwen ?
ik neem maar een voorbeeld , een 90pk TDI van een type 3 ?
Ik zal vast niet de eerste zijn die hier aan denkt en misschien gaat uitvoeren , maar elke soort van informatie is meer dan welkom
een goede voorbereiding is vaak het halve werk.
Met vriendelijke groet ;
A rijpma
ik ben sinds enkele weken in het bezit van een T4 1.9TD 1999 dubbelcabin
Een doodnormale en geheel standaard , maar super nette bus.
en juist dat laatste vond ik wel uniek gezien de leeftijd.
1 probleem..... en die zijn er om op te lossen ;)
Motor defect !
Nu heb ik een paar opties:
1# motor vervangen , 1.9 TD ABL
2# motor revisie
3# motor vervangen door een een andere type ( wel 4 cil )
------------------------------------
optie 1 vind ik eigenlijk nog al prijzig .. ( heb meedere offertes van motoren en het loopt van €950 t/m €1750 )
optie 2 dan ben ik nodig een zuiger en een onderblok ABL
optie 3 ( heeft mijn voorkeur ) maar wat is relatief "makkelijk" om/in te bouwen ?
ik neem maar een voorbeeld , een 90pk TDI van een type 3 ?
Ik zal vast niet de eerste zijn die hier aan denkt en misschien gaat uitvoeren , maar elke soort van informatie is meer dan welkom
een goede voorbereiding is vaak het halve werk.
Met vriendelijke groet ;
A rijpma
Re: Motor defect
Ismet 023 5331182 of 06 53780581 Adres..Achterasweg KavelC 12 2141BN De liede Vijfhuizen.rijpma schreef:Hallo
ik ben sinds enkele weken in het bezit van een T4 1.9TD 1999 dubbelcabin
Een doodnormale en geheel standaard , maar super nette bus.
en juist dat laatste vond ik wel uniek gezien de leeftijd.
1 probleem..... en die zijn er om op te lossen ;)
Motor defect !
Nu heb ik een paar opties:
1# motor vervangen , 1.9 TD ABL
2# motor revisie
3# motor vervangen door een een andere type ( wel 4 cil )
------------------------------------
optie 1 vind ik eigenlijk nog al prijzig .. ( heb meedere offertes van motoren en het loopt van €950 t/m €1750 )
optie 2 dan ben ik nodig een zuiger en een onderblok ABL
optie 3 ( heeft mijn voorkeur ) maar wat is relatief "makkelijk" om/in te bouwen ?
ik neem maar een voorbeeld , een 90pk TDI van een type 3 ?
Ik zal vast niet de eerste zijn die hier aan denkt en misschien gaat uitvoeren , maar elke soort van informatie is meer dan welkom
een goede voorbereiding is vaak het halve werk.
Met vriendelijke groet ;
A rijpma
Kan jouw vast wel verder helpen.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Motor defect
als een ABL uit een T4 je te duur is , neem dan een 1.9td blokje uit een Golf3 , die vind je genoeg en kosten 2x niks.rijpma schreef:Hallo
ik ben sinds enkele weken in het bezit van een T4 1.9TD 1999 dubbelcabin
Een doodnormale en geheel standaard , maar super nette bus.
en juist dat laatste vond ik wel uniek gezien de leeftijd.
1 probleem..... en die zijn er om op te lossen ;)
Motor defect !
Nu heb ik een paar opties:
1# motor vervangen , 1.9 TD ABL
2# motor revisie
3# motor vervangen door een een andere type ( wel 4 cil )
------------------------------------
optie 1 vind ik eigenlijk nog al prijzig .. ( heb meedere offertes van motoren en het loopt van €950 t/m €1750 )
optie 2 dan ben ik nodig een zuiger en een onderblok ABL
optie 3 ( heeft mijn voorkeur ) maar wat is relatief "makkelijk" om/in te bouwen ?
ik neem maar een voorbeeld , een 90pk TDI van een type 3 ?
Ik zal vast niet de eerste zijn die hier aan denkt en misschien gaat uitvoeren , maar elke soort van informatie is meer dan welkom
een goede voorbereiding is vaak het halve werk.
Met vriendelijke groet ;
A rijpma
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Motor defect
Heb je deze advertentie dan al gezien bij te koop T4 onderdelen..adverteerder Navy :
ik heb nog een motor staan vag 1.9 tdi 110 pk 4 cilinder incl turbo en airco pomp verstuivers laten testen zeer goed
gewoon een bod gevraagd motor past in meerdere modellen autos
bij intresse even bellen 0613136533
ik heb nog een motor staan vag 1.9 tdi 110 pk 4 cilinder incl turbo en airco pomp verstuivers laten testen zeer goed
gewoon een bod gevraagd motor past in meerdere modellen autos
bij intresse even bellen 0613136533
Re: Motor defect
Pascal-141 schreef:als een ABL uit een T4 je te duur is , neem dan een 1.9td blokje uit een Golf3 , die vind je genoeg en kosten 2x niks.rijpma schreef:Hallo
ik ben sinds enkele weken in het bezit van een T4 1.9TD 1999 dubbelcabin
Een doodnormale en geheel standaard , maar super nette bus.
en juist dat laatste vond ik wel uniek gezien de leeftijd.
1 probleem..... en die zijn er om op te lossen ;)
Motor defect !
Nu heb ik een paar opties:
1# motor vervangen , 1.9 TD ABL
2# motor revisie
3# motor vervangen door een een andere type ( wel 4 cil )
------------------------------------
optie 1 vind ik eigenlijk nog al prijzig .. ( heb meedere offertes van motoren en het loopt van €950 t/m €1750 )
optie 2 dan ben ik nodig een zuiger en een onderblok ABL
optie 3 ( heeft mijn voorkeur ) maar wat is relatief "makkelijk" om/in te bouwen ?
ik neem maar een voorbeeld , een 90pk TDI van een type 3 ?
Ik zal vast niet de eerste zijn die hier aan denkt en misschien gaat uitvoeren , maar elke soort van informatie is meer dan welkom
een goede voorbereiding is vaak het halve werk.
Met vriendelijke groet ;
A rijpma
Weet je er zo 1 liggen?
Ik heb wat sloperijen gebeld hier in de buurt, maar geen TD blokje
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Motor defect
Voor de motor vragen ze zoveel als voor een complete auto , dus zoek een complete golf3 en gebruik de motor ervan ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Motor defect
Pascal-141 schreef:Voor de motor vragen ze zoveel als voor een complete auto , dus zoek een complete golf3 en gebruik de motor ervan ?
Ik zie zat type 3 TDI jes staan op marktplaats of speurders
Maar weinig tot geen TD
Een oude tdi past dat makelij ? Ivm het schuinhangen in een t4 ?
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Motor defect
als je het goedkoop wil houden , dan moet je vooral gaan ombouwen naar een TDI ...rijpma schreef:Pascal-141 schreef:Voor de motor vragen ze zoveel als voor een complete auto , dus zoek een complete golf3 en gebruik de motor ervan ?
Ik zie zat type 3 TDI jes staan op marktplaats of speurders
Maar weinig tot geen TD
Een oude tdi past dat makelij ? Ivm het schuinhangen in een t4 ?

bij ombouw naar een tdi , komt er heel wat extra bij kijken , denk maar aan : tdi kabelboom integreren in de bestaande kabelboom , tellerunit , ombouw conventioneel gaspedaal naar een elektronische , uitlaat , enz
als je geen td vind , neem dan een 19d , en plaats jouw turbo erop ( d en td zijn gewoon identieke blokken hoor)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Motor defect
Pascal-141 schreef:als je het goedkoop wil houden , dan moet je vooral gaan ombouwen naar een TDI ...rijpma schreef:Pascal-141 schreef:Voor de motor vragen ze zoveel als voor een complete auto , dus zoek een complete golf3 en gebruik de motor ervan ?
Ik zie zat type 3 TDI jes staan op marktplaats of speurders
Maar weinig tot geen TD
Een oude tdi past dat makelij ? Ivm het schuinhangen in een t4 ?![]()
bij ombouw naar een tdi , komt er heel wat extra bij kijken , denk maar aan : tdi kabelboom integreren in de bestaande kabelboom , tellerunit , ombouw conventioneel gaspedaal naar een elektronische , uitlaat , enz
als je geen td vind , neem dan een 19d , en plaats jouw turbo erop ( d en td zijn gewoon identieke blokken hoor)
Dit vind ik echt een gouden tip ! Hulde
Re: Motor defect
Die blokjes vind je bijna niet meer.in Nederland niet.als een ABL uit een T4 je te duur is , neem dan een 1.9td blokje uit een Golf3 , die vind je genoeg en kosten 2x niks
Weet niet hoe het in België is...
Zelfs complete auto gaat richting 750 of meer.
Ze sterven uit.
Ook door regerings besluit ivm diesel. ..
Re: Motor defect
jordydereus schreef:Die blokjes vind je bijna niet meer.in Nederland niet.als een ABL uit een T4 je te duur is , neem dan een 1.9td blokje uit een Golf3 , die vind je genoeg en kosten 2x niks
Weet niet hoe het in België is...
Zelfs complete auto gaat richting 750 of meer.
Ze sterven uit.
Ook door regerings besluit ivm diesel. ..
Klopt het word echt schaars , had ik eerlijk gezegd niet in de gaten.
Heb een '97 golfje 1.9D op het oog, zal ik komende week ff kijken.
Re: Motor defect
die is te nieuw
das een tdi of sdi
of het moet een hele late golf 3 zijn..
evt moet je dan moet je ook de dieselpomp omzetten.
das een tdi of sdi
of het moet een hele late golf 3 zijn..
evt moet je dan moet je ook de dieselpomp omzetten.
Re: Motor defect
Misschien ffe iets stoms, maar ik ben al een poos weg uit Nl, wat is dat, jullie hebben het de hele tijd over een regeringsbesluit over diesel?
wat is er dan besloten?
wat is er dan besloten?
Groet, Bart
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Motor defect
Zoek effe op AAZ in plaats van ABL. Er staan volgens mij nog genoeg golfjes/vento's/passats van voor 1997...
Bijkomend voordeel is dat een AAZ een LDA membraam op de pomp heeft waardoor hij 75pk heeft ipv 68.
Een complete sloper moet je vinden onder 400 euro.
Als je onderblok schade heeft loont een revisie niet, dan zou ik liever een koprevisie doen op een ander blokje.
Een tweedehands ABL heeft zijn leven lang een zware bus moeten slepen, een AAZ uit een golfje heeft normaal gesproken een 'frisser' onderblok.
Bijkomend voordeel is dat een AAZ een LDA membraam op de pomp heeft waardoor hij 75pk heeft ipv 68.
Een complete sloper moet je vinden onder 400 euro.
Als je onderblok schade heeft loont een revisie niet, dan zou ik liever een koprevisie doen op een ander blokje.
Een tweedehands ABL heeft zijn leven lang een zware bus moeten slepen, een AAZ uit een golfje heeft normaal gesproken een 'frisser' onderblok.
Re: Motor defect
Wegenbelasting voor diesels worden duurder.busbart schreef:Misschien ffe iets stoms, maar ik ben al een poos weg uit Nl, wat is dat, jullie hebben het de hele tijd over een regeringsbesluit over diesel?
wat is er dan besloten?
Mogen grote steden meer in.
Diesel tanken wordt steeds duurder...
Premie om diesel in te ruilen voor E Car.
Niet echt een lokkertje.