Ik zou het remvloeistof noemen, is nl geen olie ;-)dhelios schreef:Iemand een tip voor de remolie?
Wat d8 je van Dot4 ESP?
JB
Ik zou het remvloeistof noemen, is nl geen olie ;-)dhelios schreef:Iemand een tip voor de remolie?
Multivan Generation schreef:Remvloeistof is uiterlijk om de 2 jaar,
En olie voor de stuurbekrachtiging in principe nooit.
jordydereus schreef:Nou rem na 2 jaar vind ik wat vroeg.
Wat is het nu Jordy?jordydereus schreef:bij twijfel vervangen gaat om je veiligheid en kost niet heel veel.
Nou... al diverse malen meegemaakt met enigszins overtijd dat het potje er nog mooi uitzag, maar onder aan de remklauw de eerste olie toch wel drabbig was...jordydereus schreef:
en de rest wat je schrijf is waar.
als de kleur goed helder is , is de kans groot dat het nog lang mee kan.
is het donker of bruin moet het vervangen worden.
Nou... al diverse malen meegemaakt met enigszins overtijd dat het potje er nog mooi uitzag, maar onder aan de remklauw de eerste olie toch wel drabbig was...jordydereus schreef:
en de rest wat je schrijf is waar.
als de kleur goed helder is , is de kans groot dat het nog lang mee kan.
is het donker of bruin moet het vervangen worden.
Multivan Generation schreef:Ook kan dit wMultivan Generation schreef:Remvloeistof is uiterlijk om de 2 jaar,
En olie voor de stuurbekrachtiging in principe nooit.jordydereus schreef:Nou rem na 2 jaar vind ik wat vroeg.Wat is het nu Jordy?jordydereus schreef:bij twijfel vervangen gaat om je veiligheid en kost niet heel veel.
Aan de ene kant vind je om de 2 jaar remvloeistof vervangen wat vroeg, en aan de andere kant vind je dat het wel gaat om je veiligheid.
Dat spreekt elkaar toch een beetje tegen? Of niet?
Remvloeistof vervangen wordt gedaan omdat remvloeistof hygroscopisch is, het trekt als het ware water aan.
Hierdoor gaat het remvermogen achter uit.
Ook kan dit aanleiding geven tot remzuigers die wat vast gaan zitten, scheeftrekken bij remmen, omregelmatige slijtage van remblokken en schijven.