Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

recaro stoelen

vragen over de T5
Plaats reactie
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

recaro stoelen

Bericht door richie »

Sinds kort hebben wij een T5 welke moet worden aangepast voor de handicap van mijn vrouw.

Om de instap hoogte te verlagen was onze vorige bus (een T4) ongeveer 4 cm verlaagd. Ook waren 2 recaro voorstoelen gemonteerd op verlaagde onderstellen zodat de zithoogte in de auto ongeveer 16 cm lager was dan met de standaard stoel.

Inmiddels heb ik rechts voor de recaro met het verlaagde onderstel gemonteerd. Echter blijkt het dashboard van de T5 toch hoger te zijn dan van de T4 waardoor mijn vrouw behoorlijk minder zicht naar voren heeft.

Heeft iemand al eens een recaro of vergelijkbare stoel gemonteerd op het standaard onderstel met hoogteverstelling? Ik kan op het forum niets vinden.

Morgen hoop ik de zithoogte van onze bus verder te verlagen met een schroefset van Bilstein/Eibach.

Groeten,

Richie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: recaro stoelen

Bericht door Multivan Generation »

De consoles zijn hetzelfde, de hoogteverstelling van de stoelen zit hem in de stoelen zelf.
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Re: recaro stoelen

Bericht door richie »

Voor zover ik het kan zien, staat het onderstel met 4 bouten op de vloer.

Op het onderstel zit de rails met 4 bouten vast. Aan de rails zit de hoogteverstelling gelast.

Op de rails met hoogteverstelling zit de stoel met 4 bouten vast.

Ik wil dus alleen de originele stoel vervangen voor een recaro stoel (en het originele frame met hoogteverstelling behouden).

Groeten,

Richie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: recaro stoelen

Bericht door Multivan Generation »

En hoe ga je dan die recarostoel in hoogte verstellen?
Dat zit origineel namelijk in de zijkant van de stoel
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Re: recaro stoelen

Bericht door richie »

De bediening zit inderdaad aan de zijkant.

Als je onder de stoel kijkt zie je meer van het mechanisme dat zorgt dat de stoel parallel in hoogte versteld kan worden.

Gewoonlijk koop je bij recaro of een andere stoelen fabrikant een stoel en apart een onderstel. Dat onderstel is niet traploos in hoogte verstelbaar zoals bij de standaard stoel van de auto. Wel is een elektrische hoogte verstelling leverbaar met nog meer verstel mogelijkheden dan alleen hoog/laag, maar dat is behoorlijk kostbaar en de hoogte verstelling is slechts 3 cm.

Dus om een groter verstel bereik te hebben dan 3 cm wil ik gebruik maken van het standaard onderstel met de hoogte verstelling met daarop een recaro stoel.

Hoop dat ik mijn vraag nu duidelijker heb gesteld.

Richie
jordydereus

Re: recaro stoelen

Bericht door jordydereus »

Dat gaat niet...
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Re: recaro stoelen

Bericht door richie »

Dat is een kort antwoord, maar waarom zou het niet mogelijk zijn?
Plaats reactie