Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Zijn dit normale prijzen, en is het noodzakelijk ?
Zijn dit normale prijzen, en is het noodzakelijk ?
Beste mede T 5 ers,
Als bestuurder van dit karretje sinds 2008 moet ik zeggen dat deze wagen mij zeker de laatste jaren flink tegenvalt qua kosten.
Op dit moment brand er weer een lampje met de betekenis dat er iets met de roetfilter is.
Bij mijn dealer heb ik opgevraagd wat dat geintje kost.......
Gates koppeling voor de airco pomp 286,25 euro ex btw incl.montage.
Gates koppeling voor de dynamo 416,25 euro ex btw incl.montage
Deze moeten volgens fabrieksvoorschriften bij 180.000km vervangen worden.
De prijs voor het partikelfilter (roetfilter ) is 1735,80 euro ex btw incl.montage.
!!!!!!!!!!!!
De wagen heeft nu 180.000 km gelopen.
Heb gehoord dat je ook zonder zo'n filter nog mag en kunt rijden ?
En wat betreft die cates koppeling e.d. is dat echt noodzakelijk allemaal.
De wagen rijd verder eigenlijk wel goed, houd niet in o.i.d.
Wat is jullie mening of advies ?
Groetjes Ad.
Als bestuurder van dit karretje sinds 2008 moet ik zeggen dat deze wagen mij zeker de laatste jaren flink tegenvalt qua kosten.
Op dit moment brand er weer een lampje met de betekenis dat er iets met de roetfilter is.
Bij mijn dealer heb ik opgevraagd wat dat geintje kost.......
Gates koppeling voor de airco pomp 286,25 euro ex btw incl.montage.
Gates koppeling voor de dynamo 416,25 euro ex btw incl.montage
Deze moeten volgens fabrieksvoorschriften bij 180.000km vervangen worden.
De prijs voor het partikelfilter (roetfilter ) is 1735,80 euro ex btw incl.montage.
!!!!!!!!!!!!
De wagen heeft nu 180.000 km gelopen.
Heb gehoord dat je ook zonder zo'n filter nog mag en kunt rijden ?
En wat betreft die cates koppeling e.d. is dat echt noodzakelijk allemaal.
De wagen rijd verder eigenlijk wel goed, houd niet in o.i.d.
Wat is jullie mening of advies ?
Groetjes Ad.
geen gedoe.
Re: Zijn dit normale prijzen, en is het noodzakelijk ?
Die koppelingen gewoon vervangen, bij 180.000 moeten ze gewoon. Vaak als de koppelingen te ver versleten zijn slippen ze in 1x door en heeft je dynamo of je airco geen aandrijving meer.
Roetfilter zou ik persoonlijk niet verwijderen, er zijn al geruchten dat ze hier volgend jaar strenger op willen controleren.
Mijn advies zou zijn je roetfilter te laten reinigen ipv vervangen, dit kost tussen de 350-450,-
Roetfilter zou ik persoonlijk niet verwijderen, er zijn al geruchten dat ze hier volgend jaar strenger op willen controleren.
Mijn advies zou zijn je roetfilter te laten reinigen ipv vervangen, dit kost tussen de 350-450,-
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Zijn dit normale prijzen, en is het noodzakelijk ?
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Re: Zijn dit normale prijzen, en is het noodzakelijk ?
Ja zoiets inderdaad, werkt erg goed
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Zijn dit normale prijzen, en is het noodzakelijk ?
@Ad, jij zou je filter nog kunnen verwijderen, voor 1 januari 2012 geen problemen zo het lijkt.
Zie topic:viewtopic.php?f=7&t=56047
Zie topic:viewtopic.php?f=7&t=56047
Laatst gewijzigd door Jeroen T5 204 op 12 apr 2017, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Zijn dit normale prijzen, en is het noodzakelijk ?
Dank voor jullie reactie's zover.
Zelf ben ik absoluut niet handig om dat roetfilter schoon te blazen, en weet niet of de garage dat wel doet.
Ik denk erover gewoon te blijven rijden, kan toch in principe geen kwaad ?
Met 2 jaar ben ik met pensioen en mag iemand anders dan aan deze bus sleutelen.
Of Iemand in de buurt van Tiel die misschien en uiteraard tegen vergoeding, zo'n roetfilter schoon kan spuiten ?
Zelf ben ik absoluut niet handig om dat roetfilter schoon te blazen, en weet niet of de garage dat wel doet.
Ik denk erover gewoon te blijven rijden, kan toch in principe geen kwaad ?
Met 2 jaar ben ik met pensioen en mag iemand anders dan aan deze bus sleutelen.
Of Iemand in de buurt van Tiel die misschien en uiteraard tegen vergoeding, zo'n roetfilter schoon kan spuiten ?
geen gedoe.
- Hansjepansje
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 apr 2017, 23:27
Re: Zijn dit normale prijzen, en is het noodzakelijk ?
Bij de dealer is alles prijzig. Er zijn ook goede VAG-specialisten. Mijn T5 heb ik bij JB Autoservice in onderhoud. Veel kennis van de TDI en prijzen even wat schappelijker...
Dat roetfilter niet laten weghalen! Roetfilter komt onder de apk te vallen. Het wordt vervelend als je een verwijderd filter over een tijdje weer moet terugplaatsen.
Er is wel een slimmere manier... Het roetfilter kan worden leeggemaakt en weggeschreven uit het motormanagement. Dus geen filter meer, de keurmeester ziet wel het filterhuis hangen en geen lampjes op het dashboard. Combinatie met meer vermogen en koppel is slimme keuze.
Dat roetfilter niet laten weghalen! Roetfilter komt onder de apk te vallen. Het wordt vervelend als je een verwijderd filter over een tijdje weer moet terugplaatsen.
Er is wel een slimmere manier... Het roetfilter kan worden leeggemaakt en weggeschreven uit het motormanagement. Dus geen filter meer, de keurmeester ziet wel het filterhuis hangen en geen lampjes op het dashboard. Combinatie met meer vermogen en koppel is slimme keuze.
Re: Zijn dit normale prijzen, en is het noodzakelijk ?
Tiel is niet zo ver van Den Bosch. Daar zit THS automotive. KLein en zeer deskundig; weet alles van VW. Ik heb daar laatst van alles in 1 keer preventief laten vernieuwen (koppelingen zaten er ook 180.000km in en dan moet het front er toch ongeveer af): waterpomp, condensor vd airco, radiator, intercooler, beide koplampen + mistlampen en ook dus de gateskoppelingen + vrijlopen( moet je ook meenemen!) van de aircopomp + dynamo en weer nieuwe koelvloeistof plus olie. Volgens mij alles bij elkaar 1700,- incl btw. Dit zou bij de dealer onbetaalbaar zijn. Ik zou het eens overwegen.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: Zijn dit normale prijzen, en is het noodzakelijk ?
Hoi Freek,
Dat klinkt goed, ga ik achteraan.
Dank je.
Dat klinkt goed, ga ik achteraan.
Dank je.
geen gedoe.
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4498
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: Zijn dit normale prijzen, en is het noodzakelijk ?
Ik heb een ex TNT (postbedrijf) T5
En af fabriek geen roetkat (of ze hebben het zelf eraf gehaald)
Alles zit er niet op , ook niet de stekkers en de kabelboom.

En af fabriek geen roetkat (of ze hebben het zelf eraf gehaald)
Alles zit er niet op , ook niet de stekkers en de kabelboom.

Groetjes webmaster Henk-1
VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
