Ik heb vorig jaar augustus mijn distributieriem laten vervangen inclusief waterpomp Spanrollen etc
Echter heb ik sinds een paar maanden olielekkage volgens mijn garage is het de krukaskeerring of keerring aan de distributie zijde ?
Zelf heb ik weinig (sleutel) ervaring, maar mijn vraag is: had mijn garage dit vorig jaar niet gelijk moeten doen of is dit eventueel garantie ? Als ze de hele auto al nagekeken hebben ?
Mijn bus heeft inmiddels 325000 km op de teller staan.
Groet
Lex
Ik heb vorig jaar augustus mijn distributieriem laten vervangen inclusief waterpomp Spanrollen etc
Echter heb ik sinds een paar maanden olielekkage volgens mijn garage is het de krukaskeerring of keerring aan de distributie zijde ?
Zelf heb ik weinig (sleutel) ervaring, maar mijn vraag is: had mijn garage dit vorig jaar niet gelijk moeten doen of is dit eventueel garantie ? Als ze de hele auto al nagekeken hebben ?
Mijn bus heeft inmiddels 325000 km op de teller staan.
Groet
Lex
De kans is groot dat de lekkage via de oliepomp komt .
Op jouw km stand zou ik adviseren om een nieuwe oliepomp te monteren .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Even een update:
kleppendeksel pakking vervangen, dit was 1 van de lekkages
En vandaag de pakking vervangen tussen oliefilterhuis en motorblok.
Zojuist een behoorlijk stuk gereden en hij lijkt niet meer te lekken
Volgende week nieuwe olie erin en multiriem vervangen aangezien de laatste nogal piept bij koude motor dit komt waarschijnlijk van de Olielekkage..
Lex schreef: 11 mei 2017, 15:45
... en multiriem vervangen aangezien de laatste nogal piept bij koude motor dit komt waarschijnlijk van de Olielekkage..
Zou goed kunnen dat het door het merk multiriem komt.