Zo Gobert heb ik kunnen helpen met het afwerkrubber.
Gelukkig had ik extra gekocht voor het geval dat... Maar ik had het niet nodig,
dus een andere weetjeweller een plezier gedaan er mee.
Verder afgelopen weekend toch niet echt lekker gelopen tijdens mijn halve marathon wedstrijd.
Wellicht kwam het door die veer ?
Filters vervangen: vervolg
Motor luchtfilter vervangen:
Interieurfilter vervangen:
Was nodig:
Nog even tussendoor bij een deukjes dag van de verzekering geweest:
Ondertussen hebben we een nieuwe matras voor boven laten maken maar hoe bepaal je nu de maximale dikte die je kunt gebruiken?
Wij hebben een trucje hiervoor toegepast en dit gemaakt:
Het aluminium is stabiel en blijft goed liggen en de gemaakte vlaggetjes kunnen we gebruiken als indicatie voor te meten.
Als het stroef genoeg gaat, dan blijft het in de maximaal toepasbare hoogte staan. even opmeten en je weet de maximale dikte van de matras die je kunt toepassen
In de auto toegepast:
In ons geval dus maximaal 52 mm dik:
Matrasje is bij Joan's comfortschuim in Katwijk besteld en is Nasa-schuim geworden voor onze kleine meid:
Matras is 210 cm lang
Verder nog even een indruk van de keukenkast opbouw:
Zijkast met schuifdeur:
Ingebouwd kookplaatje:
Tafeltje:
Ondertussen kwart-tarief aangevraagd op 09-04-2017 met onder andere bovenstaande foto's.
Beslissing om kwart-tarief toe te passen hebben we gekregen op: 15-06-2017

Dus de doorlooptijd is nu ongeveer 9 weken
Verlichting:
We hadden op de meeting heel subtiele verlichting.
Zo subtiel zelfs, dat velen het niet opmerkten
We hebben toen tijdens de meeting, die mensen die het bij daglicht niet konden vinden, uitgenodigd om in het donker nog eens te komen kijken.
En ja hoor de nieuwsgierigheid bij sommige weetjewellers kwam boven drijven en klop klop op de ruit..
Het is niet de bedoeling dat we dit gebruiken om te lezen, maar om tijdens de nacht net even je voeten niet te stoten of de portapotti te kunnen vinden, zonder dat de hele camper meteen vol in het licht staat.

Netjes weggewerkt in het afwerk rubber
Er dacht iemand dat het LED was, maar dat is het dus niet. Het baseert eigenlijk op een heel oude techniek van Neon
Het is sewable EL wire, of ook wel Tron Glow wire genoemd. Wij hebben dit aangestuurd met een batterij pakketje met 6 penlights
Ondertussen is ook de matras voor beneden binnen gekomen:
En heb ik nog een proefje gedaan om scharnieren voor de kleppen van de te maken kast te monteren.
Dit is de begin situatie:
Aluminium profiel zoals we dat gebruikt hebben
Aluminium strip in 15 mm breed en 2 mm dikte
pop-nagels
RVS scharnier ongeboord
Hoe gaan we dat nu combineren?
Aluminiumstrip voorboren en in het profiel schuiven, scharnier voorboren
en samen brengen en klemmen met popnagels:
Jippie een geluks moment, wat werkt dit mooi
En dan loop je naar de auto...
Dan zie je dit:
Sjips de zojuist uitgedokterde oplossing is niet toepasbaar in de auto omdat je die bocht niet kunt maken
Even de strip losdraaien dan? --> nee want dan kun je hem nooit meer vast draaien
Wat een domper... Moet ik weer iets anders verzinnen...
(is al wel in de maak hoor

)
Het leven van een zelf-bouwer is soms net even lastiger als voor iemand die de standaard oplossingen af loopt,
maar dat is nu net de uitdaging om die hordes te overwinnen
Ondertussen is mijn nieuwe beugel binnen gekomen:

En die staat al weer in de reflex-zilveren lak
En de spik-splinternieuwe onderdelen voor het project bank ombouw zijn binnen gekomen:
Morgen weer iets out of the box maken
Een brandruprail voor een lange wielbasis VW T5 is er niet, maar wij gaan er eentje tegen aan maken en wel zonder schroeven
EDIT: ik heb nu vermeldt wat die subtiele verlichting is.