Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Slaapbank niet vast in zitstand
-
Slaapbank niet vast in zitstand
Nieuw op het forum en na 8 jaar in een verlengde t4, omgebouwd naar camper met sca dak bezig met zijn opvolger.
De opvolger is een zwarte t5 multivan uit 2008. Als dubbel cabine gekocht en inmiddels voorzien van extra stoelen en een hefdak van metapol. Keukentje is in de maak en hopenlijk over een weekje naar de rdw.
Maar nu heb ik een probleem waar ik geen antwoord op vind. De slaapbank stond in de dubbelcabine tegen het tussenschot. Nu deze er uit is blijkt de bank niet vast te klikken in de zitstand. Hij kan van dichtgeklapt naar de slaapstand zonder weerstand.
Iemand een idee?
De opvolger is een zwarte t5 multivan uit 2008. Als dubbel cabine gekocht en inmiddels voorzien van extra stoelen en een hefdak van metapol. Keukentje is in de maak en hopenlijk over een weekje naar de rdw.
Maar nu heb ik een probleem waar ik geen antwoord op vind. De slaapbank stond in de dubbelcabine tegen het tussenschot. Nu deze er uit is blijkt de bank niet vast te klikken in de zitstand. Hij kan van dichtgeklapt naar de slaapstand zonder weerstand.
Iemand een idee?
Re: Slaapbank niet vast in zitstand
Kijk eens of het vergrendelingsmechanisme aangetrokken blijft. Aan de voorzijde hangt (goed kijken, vaak weggemoffeld) een lus waar je aan kunt trekken om de vergrendelstand te lossen.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Normaal zit de vergrendeling voor de rugleuning van de 3 zits multivan bank, volgens mijn bescheiden mening, in de scharnieren aan de binnenzijde van de bank.
Mogelijk is er eentje of zijn ze allebei gedemonteerd en mis je ze nu?
Bank naar voren klappen, dus rugleuning op de zitting klappen en aan de achterzijde even kijken tussen plaats 1 en 2 en tussen 2 en 3.
Of een vergrendelingspalletje is verwijderd..
Kijk ook eens hier voor wat plaatjes:
http://outdoortechnical.com/
Groeten Peter
Mogelijk is er eentje of zijn ze allebei gedemonteerd en mis je ze nu?
Bank naar voren klappen, dus rugleuning op de zitting klappen en aan de achterzijde even kijken tussen plaats 1 en 2 en tussen 2 en 3.
Of een vergrendelingspalletje is verwijderd..
Kijk ook eens hier voor wat plaatjes:
http://outdoortechnical.com/
Groeten Peter
-
Druk aan het puzzelen maar kom er nog niet uit.
Wel zie ik vanaf de voorzijde bij het scharnier een bout die niet origineel lijkt. De bekleding is er ook door beschadigd.
Zou die in de weg zitten?
de hendel aan de voorzijde was losgekoppeld en zit nu weer goed maar blijft uitsteken. vanaf de achterzijde gezocht maar zie niets geks. Het lijkt er op dat het mechaniek ergens tegen aan komt en onvoldoende terug veert.
Wel zie ik vanaf de voorzijde bij het scharnier een bout die niet origineel lijkt. De bekleding is er ook door beschadigd.
Zou die in de weg zitten?
de hendel aan de voorzijde was losgekoppeld en zit nu weer goed maar blijft uitsteken. vanaf de achterzijde gezocht maar zie niets geks. Het lijkt er op dat het mechaniek ergens tegen aan komt en onvoldoende terug veert.
Komt de bank uit een korte uitvoering (korte wielbasis)? In sommige gevallen, afhankelijk van het merk en soort dubbelcabine wordt de zithoek (de hoek die de rugleuning maakt t.o.v. de zitting) aangepast door de dubbelcabineleverancier/fabrikant. Door de rugleuning meer rechtop te zetten houd je meer netto ruimte over voor de fiscale box. Die niet originele bout heeft vermoedelijk daarmee te maken.
Bestudeer het maar eens goed.
Bestudeer het maar eens goed.
-
Dat zou goed kunnen. Wat ik wel vreemd vind omdat de leuning dus los stond. Omdat de gordels hieraan vast zitten lijkt me dat niet veilig.
Morgenavond de bouten er maar uithalen en zien wat er gebeurt.
Morgenavond de bouten er maar uithalen en zien wat er gebeurt.
- Multivan Generation
- Contacteer:
en hoe is de status?
Heb je de bank er al eens helemaal uitgehaald en foto's gemaakt van de scharnieren?
Heb je de bank er al eens helemaal uitgehaald en foto's gemaakt van de scharnieren?
-
Gisteravond samen met een VW monteur de bout er uit gehaald. Eronder zat nog een los tandwiel. Die er ook uitgehaald. Het leek er op dat er onder twee afgezaagde staafjes zaten. We gingen er al van uit dat er serieus dure onderdelen moesten worden vervangen maar tot onze grote verbazing en mijn opluchting werkt het gewoon naar behoren.
Het is net een ikea kast. Je houdt onderdelen over maar het werkt toch.
Zo blij. Door naar de volgende hobbel. Want zo gaat het lekker.
Het is net een ikea kast. Je houdt onderdelen over maar het werkt toch.
Zo blij. Door naar de volgende hobbel. Want zo gaat het lekker.