Erdem50 schreef: 19 sep 2017, 19:19
Als de motor gestart wordt gaat deze ook meteen aan om de koelvloeistof sneller op te warmen.
Zoals ik hiervoor al schreef, mocht het een standkachelfunctie hebben dan zit de bediening boven de asbak.
Hanz schreef: 19 sep 2017, 19:45
Jan Para schreef: 19 sep 2017, 18:02
Betekend dan dat als het in de garage kouder is dan 5 graden hij inschakeld?
Zoals Erdem ook al zegt, de zuheizer start pas als de motor gestart wordt.
@ Hanz en Jan Para,
om de zaken even duidelijker te maken, Erdem probeert dat namelijk al 2 keer uit te leggen.
Jij hebt 2 extra kachels die allebei ook diesel uit de tank nemen namelijk:
- een extra waterkachel
- en een extra luchtstandkachel.
Die lucht standkachel is er voor het interieur en kan bedient worden op 2 manieren:
- via de aanstuurunit in de hemel
- programmeerbaar via het klokje naast de asbak. (boekje bediening deel 2 vanaf pagina 41)
De extra waterkachel kan op 2 manieren werken:
- autonoom gebaseerd op buitentemperatuur en daarbij wordt onder andere gekeken of de motor draait.
- programmeerbaar via het klokje naast de asbak. (boekje bediening deel 2 vanaf pagina 41)
Dus hetzelfde klokje naast de asbak is in staat om beide (!) extra kachels aan te sturen.
We spreken
dan bij de waterkachel ook niet meer over een zuheizer maar over een waterstandkachel.
Dit kun je aan het label op de kachel zien:
D3W
Z is een
Zuheizer
D3W
S is een
Standkachel.
Van de standkachels (dus eindigend op de letter S) bestaat er ook nog een D4 en een D5, die hebben meer vermogen, en mits met de juiste aanpassing kunnen die ook met een aanwezige climatronic unit communiceren, om zo de warmte via de voorruit het interieur in te kunnen blazen.
Een D3W zuheizer kan dat niet.
Dat ziet er dan zo uit..
Hopelijk is je mogelijke verwarring hiermee weg..
Groetjes Peter