Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ron even voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
RonBroere
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 okt 2017, 20:24

Ron even voorstellen

Bericht door RonBroere »

In maart een verlengde T5 DC gekocht van 2007. Ik rij er elke dag mee voor mijn werk en prive, maar de bedoeling is wel dat het een camper wordt.
Om te beginnen past er achterin precies een 2 meter matras op de grond om dutjes op te doen.
Zo ben ik er al een week mee naar Slovenië geweest om eens te kijken hoe dat gaat. En dat ging best. Ja, mooi weer helpt wel. 1 dag was er regen en dan is t wel vervelend uitstappen aan de achterkant als het regent want dan wordt die matras nat. De buurvrouw adviseerde een lange plantenbak te kopen om aan de houten balken te hangen bij wijze van toiletkastje en dat heeft ook prima gewerkt.
Afbeeldingbus2 by ronaldbroere, on Flickr

Wel een echte aanschaf waren 2 magnetische gordijnen/isolatie voor de achterdeuren. Geweldige uitvinding dat, je gooit ze er zo tegenaan. Van bij project-camper.de

Eerst was ik op zoek naar een soort slaapbank, maar vandaag ontdekte ik dat mijn 3zits bank achterin ook de rugleuning naar beneden kan doen, ondanks dat de vw dealer beweerde dat dat nooit kan bij een DC.
Dat maakt het een stuk makkelijker denk ik. Een dakje er op, keukentje achter de bestuurderstoel, schot er uit, bed aanbouwen op de hoogte van de neergeklapte achterbank en ik voldoe aan alle eisen denk ik. Denk het eerst maar eens voor te leggen aan de RDW want misschien wat weinig ruimte tussen achterbank en voorstoelen voor een camper.
Voor het lage tarief hoeft de ombouw niet want ik rij m nu ook goedkoop op grijs kenteken.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4878
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Ron even voorstellen

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum.
RonBroere schreef: 10 okt 2017, 19:54 Wel een echte aanschaf waren 2 magnetische gordijnen/isolatie voor de achterdeuren. Geweldige uitvinding dat, je gooit ze er zo tegenaan. Van bij project-camper.de
Oeps, nu heb je wel het geheim van de bloemetjesgordijnen verklapt. Kijk maar eens in het topic 'The next level' wat dit betekent.
Overigens is dat topic wel een aanrader, je kunt er veel interessante ideeën opdoen voor ombouw naar een camper.
viewtopic.php?f=24&t=56399&hilit=next+level#p405068

Over de afstand van achterbank tot voorstoelen in een camper heeft de RDW volgens mij geen eisen gesteld. Maar ook over die eisen en de interpretatie is een topic te vinden op dit forum. Je kunt dus aan de bak.
viewtopic.php?f=23&t=52941
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
RonBroere
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 okt 2017, 20:24

Re: Ron even voorstellen

Bericht door RonBroere »

Hahahaha! Topic van the next level kende ik niet maar is heeeeel leerzaam inderdaad.
Plaats reactie