Beste weetjewel'ers,
vandaag zoek ik 'helaas' weer op dit forum naar informatie over de multiriem van mijn '11 T5GP 2.0 TDI 140pk DSG. 'Helaas' omdat vandaag ineens mijn stuurbekrachtiging wegviel (dynamo en airco stoppen dan ook). Gelukkig wel bij het thuis inparkeren na weg te zijn geweest in de heerlijke sneeuwzooi, dus blij dat het niet onderweg gebeurd is.
Nu kom ik dit draadje tegen over de terugroepactie. Mijn T5 is zoals gezegd van 2011, dus zou volgens wat ik lees niet tot de terugroepactie behoren. Nu is het zo, dat volgens de onderhoudshistorie die ik van de vorige (Duitse) eigenaar heb gekregen, de multiriem vervangen is in december 2016, een jaar geleden dus, bij 183.000 km en volgens zijn informatie pas weer vervangen zou hoeven worden bij 360.000km. Ik heb de wagen gekocht bij 191.000 km en mijn probleem is dat de wagen ondertussen 'pas' 198.000 km gelopen, dus die multiriem al kapot is na 15.000 km. Geen normale zaak toch?
Morgen maar even contact opnemen met mijn garage om te kijken of ik op korte termijn langs kan komen voor vervanging hiervan, als ik dat ding op de weg kan houden zonder stuurbekrachtiging...

Zou het kunnen dat de multiriem is vervangen door hetzelfde type als de versie die gebruikt is in die '14/'15 modellen die in aanmerking komen voor de terugroepactie?
Ik heb hier een (gebroken) Gates Micro-V Horizon riem in mijn handen...