Een vraag. Ik heb een T4 California uit 2001, de 111kw-versie. Heel blij mee, maar nu onze twee kinderen groter worden (nu 6 en 8) wordt het krap.
We nemen vaak een bustent of losse tent erbij mee op vakantie, maar vinden juist het rondtrekken en hoppen ook leuk, en dat gaat toch een stuk lastiger met zo'n heel kampement. Andere nadelen zijn ook de vrij smalle en harde bedden, de oudere diesel (wordt in de toekomst lastiger in de binnensteden in NL en DSL) en het feit dat je max twee mensen achterin mee kunt nemen (voor ons gezin ok, maar er gaat vaak genoeg een vriendje / neefje / voetbalmaatje mee). We gebruiken de bus dus ook als daily driver.
Voorzichtig aan het kijken naar iets anders dus, maar advies is welkom. We willen nl niet een veel grotere en hogere bus (als in de Pössl of andere Fiat Ducato / Citroen Jumper-formaat), want de parkeerruimte bij ons in de straat is beperkt. En ik wil niet een camper hebben in de opslag die je een paar keer per jaar eruit haalt. Maar *iets* meer binnenruimte en een groter bed zou wel fijn zijn (ik ben bijna 2m, ik slaap wel prima, mijn vrouw wat minder als ze naast me ligt

Dan kom je al snel uit op de Ford Nugget (bovenbed 1m50, anders ingedeeld, drie mensen op de achterbank maar een niet veel grotere bus). Alleen: ik ben huiverig voor de kwaliteit van Ford en ik (en mijn vrouw) vinden ze ook best lelijk

Wat ik eigenlijk zou willen is een VW T5 / T6 (al dan niet met langere wielbasis) met een breder (boven)bed (hefdak dus) en drie goedgekeurde zitplaatsen achterin. Bestaat zoiets? Of kom je dan aan een multivan die je moet (laten) ombouwen tot camper? Iemand ervaring hiermee? En op welke kosten moet je grofweg rekenen als je een standaard multivan zou (laten) ombouwen tot camper (dus met hefdak, keukenblokje, huishoud-elektra, gas-aansluiting, etc?)
Alvast bedankt voor de reacties!