brugseb schreef: 28 nov 2017, 12:35
Specifieke reden voor de uiteindelijke keuze?
Ik neem aan dat je het type dak bedoeld.
Voor mij was de keuze uiteindelijk vrij snel gemaakt omdat het dak vrijwel niet zichtbaar op je bus ligt. Ik kende Hilo eerst alleen maar van de daken die iedereen plaatst, vrij groot blok boven op je dak, voorheen had ik hier geen moeite mee, maar toen ik de Hilo in het echt zag was ik verkocht.
Doordat hij zo super plat is heb je een nadeel er is wel minder ruimte is voor een luxe slaapplaats, zoals je bij Reimo, SCA of de originele California's ziet, maar dan ligt er ook een aantal centimeter hoger dak erop. In het Hilo dak is maar ruimte voor een matras van 3cm die je kan laten liggen, wat bij de andere zelfs een latten of schotel bodem kan zijn i.c.m. matras en soms zelf een slaapzak.
Ook kan het dak kan echt ver omhoog aan zowel de voorkant als achterkant heb je echt ruimte, nog net een stukje hoger dan de andere.
De achterkant komt een halve meter omhoog. Dus je kan makkelijk zelfs met je hoofd aan die kant gaan liggen.
Ook hebben ze de certificering op order en hebben ze onderbouwd met een crashtest, ook de vijf jaar garantie beviel mij wel.
brugseb schreef: 28 nov 2017, 12:35
Welk budget spendeer je uiteindelijk? Om een idee te hebben
Dat loopt lekker op

, zeker als je alles van de ombouw optelt, maar als ik enkel naar het dak en montage kijk dan ben ik € 7150,- kwijt.
Dit is voor het Hilo dak, verstevigingsframe, standaard kleur (in mijn geval zwart), slaap "plank", scenic optie (dat het doek helemaal open geritst kan worden),afwerking van de hemel, verplaatsen van de clima opties naar de "D" stijlen en montage.
En ik had wat "haast" ineens en bij Autotransfair liggen er genoeg op voorraad dus kon binnen twee weken terecht in tegenstelling tot de levertijden elders: SCA of Reimo (3 maanden), Polyroof (11maanden).
T5 Multivan .. heerlijk rijden.