Sorry pascal, dan moet ik je toch teleurstellen, de BF Goodrich AT ko2 heeft ook dat vlokje, maar desondanks glijden ze al bij nat weer...Pascal-141 schreef: 13 dec 2017, 12:49 Deze kunnen ook als winterband gebruikt worden (hebben ook het wintersymbool ) , in tegenstelling tot andere AT banden .
![]()
Dat weet ik , daar staat de BF Goodrich dan ook voor bekend . (Snel glijden bij nat weer). De General Grabber is stukken beter . En naar wat ik tot nu ervaren heb , is deze Yokohama nóg beter dan de G Grabbers . Veel betere grip op nat wegdek.busbart schreef: 14 dec 2017, 13:22Sorry pascal, dan moet ik je toch teleurstellen, de BF Goodrich AT ko2 heeft ook dat vlokje, maar desondanks glijden ze al bij nat weer...Pascal-141 schreef: 13 dec 2017, 12:49 Deze kunnen ook als winterband gebruikt worden (hebben ook het wintersymbool ) , in tegenstelling tot andere AT banden .
![]()
Dat gaat niet meer vrees ik. Die oude foto's stonden op Photobucket , maar die wil nu spijtiggenoeg sinds enige tijd grof geld om foto's "publiek" te kunnen maken , en daar gaan we niet mee beginnen .Deet schreef: 15 dec 2017, 00:09 Mooi verhaal Pascal-141, alleen krijg ik de foto's niet te zien, wel dit:
Geen foto maar dit.png
Weet je misschien hoe ik je foto's zichtbaar kan maken?
De mijne zijn ook gesyped, en hebben een heel goed weggedrag. Vorig setje had zeker nog zo'n 5mm profiel over toen de kleine groefjes weggesleten waren, en dan veranderen die banden plots in zeep. Ik was blij dat ik er snel achter kwam, en heb ze dan ook onmiddellijk vervangen door nieuwe.Pascal-141 schreef: 14 dec 2017, 20:39
Het verschil (in grip) zit hem hierin :
De Yokohama's zijn "gesyped" in de blokjes in het profiel.(de blokjes hebben dus ook nog fijne groefjes , beetje zoals echte winterbanden) . De BF G's hebben dat niet , die hebben alleen grote massieve blokken in het profiel.
https://photos.app.goo.gl/au1LGI4VDmnICerp1
Dat gebeurd inderdaad wel vaker , dat echte modderbanden niet kunnen gebalanceerd worden.busbart schreef: 28 dec 2017, 21:25 er werd mij verteld dat de banden die we eraf gooide niet te balanceren zouden zijn... de waarheid daarover zullen we wel nooit weten!?
iig kan ik die banden niet meer zien.
Ik had een paar banden waarbij door slijtage de blokken groter werden, doordat het gootje tussen de blokjes weggesleten was.jones schreef: 15 dec 2017, 11:05 Banden laten sipen moet je echt niet doen, ik heb jaren bij een bandenhandel gewerkt toen was sipen het ineens helemaal.
Iedereen op cursus, peperdure apparatuur aangeschaft.
Prachtige verkoopverhalen, massaal banden sipen. Slecht plan dus, je verziekt je banden er echt mee en komt de levenduur van je banden zeker niet ten goede.
Binnen een klein jaar stond alle apparatuur te verstoffen in een hoek van de werkplaats en was iedereen het weer vergeten.