Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Intercooler
Intercooler
Hallo,
Ik kwam er vandaag achter dat mijn T4 california uit 1999 geen intercooler op de motor heeft maar voor de radiateur. Volgens de vorige eigenaar heeft hij hier niets aan gedaan. Betreft een 2.5 TDI ACV 102pk. Zou dat af fabriek zo gemaakt kunnen zijn?
Ik kwam er vandaag achter dat mijn T4 california uit 1999 geen intercooler op de motor heeft maar voor de radiateur. Volgens de vorige eigenaar heeft hij hier niets aan gedaan. Betreft een 2.5 TDI ACV 102pk. Zou dat af fabriek zo gemaakt kunnen zijn?
VW T4 California 1999
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Intercooler
Nee , bij een ACV is dat niet origineel .
De grote interkoeler vooraan zit alleen op de 151PK versies , en op de AXL .
De grote interkoeler vooraan zit alleen op de 151PK versies , en op de AXL .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Intercooler
Ik snap het echt niet meer. Op de sticker op de zekeringenkast staar 75 kW ACV motor. 75 kW Staat ook op kenteken. Echter heb ik dus wel de grote front mount intercooler en ook de TDI plaatjes met rode I. Volgens alles zou dat ook bij de 150 PK horen....erg vreemd. Hoe kan ik erachter koken welke motor er nu echt in ligt?
VW T4 California 1999
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Intercooler
Dan heeft een van de vorige eigenaars een beetje aan het verbouwen/tunen geweest he 

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Intercooler
Marcell0 schreef: 04 nov 2017, 23:42 Ik snap het echt niet meer. Op de sticker op de zekeringenkast staar 75 kW ACV motor. 75 kW Staat ook op kenteken. Echter heb ik dus wel de grote front mount intercooler en ook de TDI plaatjes met rode I. Volgens alles zou dat ook bij de 150 PK horen....erg vreemd. Hoe kan ik erachter koken welke motor er nu echt in ligt?

Re: Intercooler
Kijk eens wat op het motorblok zelf staat. Zie ook http://www.t4-wiki.de/wiki/Motornummer
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Intercooler
Helaas nog geen motorcode kunnen ontdekken. Hoe kun je deze het makkelijkste zien vanaf de bovenkant. Spiegeltje, camera of iets? Voorkant of achterkant blok?
Krijg wel steeds meer aanwijzingen dat er iemand royaal gesleuteld heeft aan mijn bus. Luchtfilterhuis is aangepast, de aanzuigbuis is eruit gehaald, zowel in de onderbox als in het deksel. Ook is de complete EGR klep gedemonteerd. Voor zover ik kan zien aan het inlaatspruitstuk zou dit ook overeenkomen met een 150pk blok....wie weet het zeker?
Heb in VCDS lite gekeken, maar daar geeft ie gewoon nog de ACV code aan.
Address 01: Engine Labels: 074-906-018-ACV.LBL
Controller: 074 906 018 CRu
Component: RMS128339V8S 0000SG 2547
Coding: 00002
Shop #: WSC 02743
VCID: DDCDD7DE4429
Verder is de motor nog gechipt...mij hoor je eigenlijk nog niet klagen, loopt als de brandweer...
Krijg wel steeds meer aanwijzingen dat er iemand royaal gesleuteld heeft aan mijn bus. Luchtfilterhuis is aangepast, de aanzuigbuis is eruit gehaald, zowel in de onderbox als in het deksel. Ook is de complete EGR klep gedemonteerd. Voor zover ik kan zien aan het inlaatspruitstuk zou dit ook overeenkomen met een 150pk blok....wie weet het zeker?
Heb in VCDS lite gekeken, maar daar geeft ie gewoon nog de ACV code aan.
Address 01: Engine Labels: 074-906-018-ACV.LBL
Controller: 074 906 018 CRu
Component: RMS128339V8S 0000SG 2547
Coding: 00002
Shop #: WSC 02743
VCID: DDCDD7DE4429
Verder is de motor nog gechipt...mij hoor je eigenlijk nog niet klagen, loopt als de brandweer...

VW T4 California 1999
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Intercooler
Zo te zien is dat het inlaatspruitstuk en turbo van een AHY.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Intercooler
Waar lopen de draden van die zwarte sensor op de afdopplaat van het inlaatspuitstuk naartoe?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Intercooler
Geen idee. Op foto's kan ik zien dat die sensor normaal gesproken iets eerder in het inlaattraject zit.
VW T4 California 1999
Re: Intercooler
Het mysterie is opgelost. Bij het vervangen van de olie eens goed op het blok kunnen kijken. Motorcode is gewoon ACV. Dus een 102PK blok waar het nodige aan gesleuteld is. 

VW T4 California 1999
- california bussie
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:30
Re: Intercooler
ik denk dat je helemaal NIET slecht af bent met een acv motor
de motoren zijn de beste die vw heeft gebouwd ,lange levens duur ,maken veel km,s
en het voordeel van een 150 pk onderstel is dat je o/a lekkere brede banden kan plaatsen
mijn bus had ook een 150 pk axg motor ,is stukgegaan ,en er is een acv (gechipt naar 100 kw) geplaatst
ben er best blij mee ,Rijd als de brandweer.
misschien niet orgineel ,maar hij brengt mij overal waar ik naar toe ga ,laat me nooit in de steek,dat
is toch het belangrijkste van alles.
axg motoren zijn ook vaak aan slijtage onderhevig
in warme landen zoals bv spanje ,nooit geen koelingsproblemen (altijd mooi op temp)
california buss
vw california 2001 acv gechipt naar 100 kw (op kenteken)
de motoren zijn de beste die vw heeft gebouwd ,lange levens duur ,maken veel km,s
en het voordeel van een 150 pk onderstel is dat je o/a lekkere brede banden kan plaatsen
mijn bus had ook een 150 pk axg motor ,is stukgegaan ,en er is een acv (gechipt naar 100 kw) geplaatst
ben er best blij mee ,Rijd als de brandweer.
misschien niet orgineel ,maar hij brengt mij overal waar ik naar toe ga ,laat me nooit in de steek,dat
is toch het belangrijkste van alles.
axg motoren zijn ook vaak aan slijtage onderhevig
in warme landen zoals bv spanje ,nooit geen koelingsproblemen (altijd mooi op temp)
california buss
vw california 2001 acv gechipt naar 100 kw (op kenteken)
