Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Actie radius
Actie radius
Kan het zijn dat de actieradius bij lage temperatuur lager wordt aangegeven op het display?
Normaal staat er bij mij na voltanken 1080 km...vanochtend stond er 880 km...is al even geleden sinds de laatste tankbeurt dus valt me nu pas op....
Normaal staat er bij mij na voltanken 1080 km...vanochtend stond er 880 km...is al even geleden sinds de laatste tankbeurt dus valt me nu pas op....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Actie radius
Wel rekening houden met de bijverwarmer mocht je die hebben. Ik maak met regelmaat gebruik van de standkachelfunctie op de bijverwarmer (geen ijs krabben 's morgens). Verbruikt ook wel wat.
De verwachte actieradius is gebaseerd op het huidige gemiddelde verbruik. Toevallig niets gereset?
De verwachte actieradius is gebaseerd op het huidige gemiddelde verbruik. Toevallig niets gereset?
Ja dat wel..grote beurt gehad....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Daar heb je 'm waarschijnlijk Harry (de oorzaak).. Trouwens, 1080km is best een prestatie (of juist niet).. Ik definieer mijzelf als een sociale verkeersdeelnemer met als gemiddelde modus de maximaal toegestane snelheden waarbij ik optimaal gebruik maak van de 'snelheidstoleranties' zonder vrolijke post van het CJIB te ontvangen
850-900km (met bijverwarmer en standhaard) is wel mijn max..

Laatst gewijzigd door heemskerk op 18 feb 2018, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen extra kachels, maar dik boven de 1000 km zit ik toch altijd wel...zeker op de wat langere afstand.
Heb al eens 1135 km gereden voor de "pingel" ging.
-
En hoeveel kun je dan nog na de "pingel"?Harry 341 schreef: 17 feb 2018, 17:35 Ik heb geen extra kachels, maar dik boven de 1000 km zit ik toch altijd wel...zeker op de wat langere afstand.
Groet
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- Ralph Bakker
Vind het sowieso bijzonder dat sommige 1000+ kms halen met de bus.
850 is toch echt de max bij mij en dan rij ik net niet als een 80 jarige.
850 is toch echt de max bij mij en dan rij ik net niet als een 80 jarige.

- Multivan Generation
- Contacteer:
Diana rijdt bijna standaard over de 1000 km op een tank..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hier ook rond de 850 a 900 km
Op de snelweg durft het al eens richting 1000km gaan
Op de snelweg durft het al eens richting 1000km gaan
Ik weet het niet meer.....alleen dat ik meteen getankt heb en er 75 litrr inging.......was wel met de billen knijpen want na de pingel duurde het even (Frankrijk) voor er weer een tankstation kwam...Beckontheroad schreef: 17 feb 2018, 18:00En hoeveel kun je dan nog na de "pingel"?Harry 341 schreef: 17 feb 2018, 17:35 Ik heb geen extra kachels, maar dik boven de 1000 km zit ik toch altijd wel...zeker op de wat langere afstand.
Groet
JB
Mij is het ook nog nooit gelukt hoor.. 850km is toch echt de Max bij mij ookRalph Bakker schreef: 17 feb 2018, 22:26 Vind het sowieso bijzonder dat sommige 1000+ kms halen met de bus.
850 is toch echt de max bij mij en dan rij ik net niet als een 80 jarige.![]()

2.5 liter BPC, normale rijstijl, zomer/winterbanden op de juiste spanning, wisselende weersomstandigheden, gaspedaal op en neer hangt af of ik accelereer of rem, 174 pk gechipt naar 207, gecombineerd stad en snelweg, standaard motorafstelling, kat verwijderd, onbeschadigde tank, soms file maar niet teveel, weinig belading, geen hefdak, soms een caravan of boot (1500/2000kg), vrij lopende remmen, soepel draaiende assen, airco altijd aan, verder weinig stroom verbruik en daarmee haal ik gemiddeld 9,5 liter op de 100kmblack bulli schreef: 19 feb 2018, 09:21 Nog pakweg 100 reacties over actieradius en je weet nog niks, verschillende motor inhoud/cylinderstypes,rijstijlen,bandenkeuzes/spanning,weersomstandigheden,gaspedaalbewegingen.,tuning,stadsritjes,motorafstellingen,met of zonder kath,tankdeuk,files,ladingen,hefdakjes ,aanhangers,slepende remmen,niet soepeldraaiende assen,overmatig stroomverbruik,etc etc . Hebben allemaal invloed op je verbruik en is voor iedereen verschillend.Dus al die ingezonden km lijstjes heb je niets aan.Ik sluit mij aan bij Heemskerk![]()

2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Was het maar waar..onze dochter heeft dat optrekje in nw. Weerdinge gekocht...giga schuur waar de caravan in winterslaap is..en regelmatig daarheen....kleindochter mist opa .ze woonde eerst een paar huizen verderop hier in de Velserbroek...
Re: Actie radius nog maar eens..
Gisteren even een foto gemaakt..klokkie doet het weer als vanouds.... 
Bijna 300 gereden en nog 900 te gaan...(in theorie)

Bijna 300 gereden en nog 900 te gaan...(in theorie)
Bij mij hetzelfde de laatste paar weken, gaf standaard 950 na het minitieus volgooien en nu 750Harry 341 schreef: 16 feb 2018, 20:38 Kan het zijn dat de actieradius bij lage temperatuur lager wordt aangegeven op het display?
Dan was het zo dat na 20 km gereden te hebben hij naar de 1000+ ging en met de nieuwe waarde naar 780, de tuut is nu aan z'n 14e levensjaar begonnen, heb met mijn rijstijl in NL nog nooit de 1000 km aangetikt behalve als ik een dagje Oosterburen deed, dan kwam ik soms aan de 1200, getankt in NL, het houd geen steek maar het is wel waar, nu doet die rond de 900 in NL, vanmorgen ging er 79 liter in dus had nog 6 a 7 in de tank.