Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Camper bouwen van T4 Synco langhoog
Re: Camper bouwen van T4 Synco langhoog
Benieuwd hoe je dat hoogdak hebt gedaan. Mag ik vragen hoe je dat hebt aangepakt?
Dat was een leuke klus!
Heb daarvoor bamboe p.. gekocht. Het zijn dunne stripjes op een mat van jute.
Er zit een klein verloop in jet dak, voor en schter issie wat smaller en lager.
Vervolgens precies op de middellijn van het dak begonnen met meten en van daaruit netjes naar de zijkant begeleid. Matten op maar gemaakt, en met dubbelzijdig tape en kit vastgezet. Eerste hield t vast, en de kit maakte het echt vast. Op een paar punten was er toen teveel bamboe, hij ging bobbelen, en daar hebben we het subtiel ingesneden en wat weggehaald. Vervolgens aan de voorzijde vastgeklemd tussen de houten plaat van de kastjes boven de cabine en het dak, waardoor het helemaal strak werd!
Heb daarvoor bamboe p.. gekocht. Het zijn dunne stripjes op een mat van jute.
Er zit een klein verloop in jet dak, voor en schter issie wat smaller en lager.
Vervolgens precies op de middellijn van het dak begonnen met meten en van daaruit netjes naar de zijkant begeleid. Matten op maar gemaakt, en met dubbelzijdig tape en kit vastgezet. Eerste hield t vast, en de kit maakte het echt vast. Op een paar punten was er toen teveel bamboe, hij ging bobbelen, en daar hebben we het subtiel ingesneden en wat weggehaald. Vervolgens aan de voorzijde vastgeklemd tussen de houten plaat van de kastjes boven de cabine en het dak, waardoor het helemaal strak werd!
Thanks , zit er strak uit en geeft een hele mooie uitstraling als een bos/ beach huisje
thnx!
Het was trouwens bamboe lambrisering. Was dat woord ff kwijt.
Het was trouwens bamboe lambrisering. Was dat woord ff kwijt.
Ben nu overigens bezig de stroom installatie af te bouwen. Nieuwe AGM accu, bekabeling, relais, verbruik meter, accu lader, 220 sinus omvormer, stopcontactjes aanleggen, al dat gebeuren. Zal binnenkort eens plaatjes neerzetten.
- krekwakwol
Mooi project, ik ga hem blijven volgen.
Zijn synchro bussen alleen met benzine motor leverbaar of ook in diesel.
Lijkt me nog wel eens wat om ook wat meer van het asfalt af te kunnen tijdens vakanties.
Zijn synchro bussen alleen met benzine motor leverbaar of ook in diesel.
Lijkt me nog wel eens wat om ook wat meer van het asfalt af te kunnen tijdens vakanties.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- krekwakwol
Oké bedankt, dan kan ik het in de gaten houden, het lijkt ons geweldig om met een T4 synchro naar Marokko of verder te gaan.
Het hoeft dit jaar ook nog niet, maar je moet iets hebben om verder te kijken.
Het hoeft dit jaar ook nog niet, maar je moet iets hebben om verder te kijken.

Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
Fantastisch project! Ik ben zelf ook bezig aan een lange en hoge t4, echter geen syncro.
Waar heb je de extrem isolatie gekocht? Ik zou dit ook graag gebruiken.
Alvast bedankt.
Waar heb je de extrem isolatie gekocht? Ik zou dit ook graag gebruiken.
Alvast bedankt.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Dat kun je bij boranka kopen of bij de wit in Schijndel hebben ze het in voorraad en kun je het zo meenemen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Nog voortgang gemaakt?
JAaeker! ben afgelopen weken weer wat aan 't knutselen. Zal snel ff wat fototjes posten...
Dat heeft dus even geduurd, maar ik heb 'm in grote lijnen afgelopen zomer al afgemaakt.
Vorige maand weer wat gerommeld aan wat details zoals de B en C stijlen bekleden, najaar de electra nog 'afgemaakt'. Nu moet ik alleen nog wat bovenkastjes, electra details, en een zijkastje plus wat kleine afwerkingen aan de binnenkant. Volgende week schuifraam inbouwen.
Daarna de buitnekant onder handen nemen, roest en een schadeplek wegwerken. Misschien nog een extra rek achterop met een kist voor bagage. En wat technische zaken laten doen.
Deze week naar de RDW geweest, alles ok bevonden! Morgen kom expert van verzekering langs om 'm te taxeren enzo. Dan wordt het eindelijk een echte camper na een jaar lang als bestelbus vermomd rond te hebben gereden :D
Zo eens even foto's zoeken
Vorige maand weer wat gerommeld aan wat details zoals de B en C stijlen bekleden, najaar de electra nog 'afgemaakt'. Nu moet ik alleen nog wat bovenkastjes, electra details, en een zijkastje plus wat kleine afwerkingen aan de binnenkant. Volgende week schuifraam inbouwen.
Daarna de buitnekant onder handen nemen, roest en een schadeplek wegwerken. Misschien nog een extra rek achterop met een kist voor bagage. En wat technische zaken laten doen.
Deze week naar de RDW geweest, alles ok bevonden! Morgen kom expert van verzekering langs om 'm te taxeren enzo. Dan wordt het eindelijk een echte camper na een jaar lang als bestelbus vermomd rond te hebben gereden :D
Zo eens even foto's zoeken
Rekje erop gebouwd voor reservewiel. Hier nog mooi gespoten in hammerite. Inmiddels totaal verroest dus gaat snel naar de poedercoater.
En hier het resultaat van binnen toen het grootste deel in grote lijnen af was.
Moet hier nog wat afwerkingen doen hier en daar, en een bovenkastje boven de keuken bouwen!
Moet hier nog wat afwerkingen doen hier en daar, en een bovenkastje boven de keuken bouwen!