Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Past deze ECU
Past deze ECU
Wie kan mij adviseren?
Ik heb een nu een gechipte ECU voor mijn 88pk AJT motor. Ik wil via eBay een standaard ECU aanschaffen, maar pas deze zonder meer op mijn motor.
Ik wil graag een standaard ECU er bij willen hebben om het verschil tussen de gechipte te willen voelen.
https://www.ebay.de/itm/Motorsteuergera ... SwdfFanpXN
Ik heb een nu een gechipte ECU voor mijn 88pk AJT motor. Ik wil via eBay een standaard ECU aanschaffen, maar pas deze zonder meer op mijn motor.
Ik wil graag een standaard ECU er bij willen hebben om het verschil tussen de gechipte te willen voelen.
https://www.ebay.de/itm/Motorsteuergera ... SwdfFanpXN
Groetjes, John
Re: Past deze ECU
niet duur als hij past
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Past deze ECU
Ecu zal passen maar je kunt hem waarschijnlijk niet gebruiken omdat er wegrijblokkering in de software staat.
Groeten Peter
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Past deze ECU
Deze zou je met vagcom toch uit kunnen zetten.
Laatst gewijzigd door kenny367 op 21 mar 2018, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, John
Re: Past deze ECU
Ik heb net even gekeken bij vagcom en schijnt niet mogelijk te zijn.
Dit is in combinatie met start onderbreking en alarm heb ik begrepen.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_25.html
Dit is in combinatie met start onderbreking en alarm heb ik begrepen.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_25.html
Groetjes, John
Re: Past deze ECU
Ja, dan wordt het toch weer een dure grap.
Wilde ééntje alleen aanschaffen om uit te proberen en ééntje die met mij zo uitwisselbaar is. Was n.l. benieuwd wat het verschil is met een gechipte ecu (die ik nu heb) en een standaard.
Wilde ééntje alleen aanschaffen om uit te proberen en ééntje die met mij zo uitwisselbaar is. Was n.l. benieuwd wat het verschil is met een gechipte ecu (die ik nu heb) en een standaard.
Groetjes, John
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Past deze ECU
Lees even na bij http://t4-wiki.de/wiki/Motorsteuerger%C3%A4t
onder het kopje Synchronisation
en Zusammenfassung.
Even woord voor woord lezen..
Neben der ggf. erforderlichen Codierung ist grundsätzlich auch eine Synchronisation (Anpassung) mit der Wegfahrsicherung erforderlich.
Dazu sind zwei Varianten möglich:
- Manuelle Variante durch Erzeugen einer PIN-Nummer (24 h gültig), an Hand beide Steuergeräte Kontakt aufnehmen und das Steuergerät der Wegfahrsicherung erkennt das neue MSG.
Dus contact opnemen met VW en een code ontvangen --> kun je vergeten als particulier
- Online-Variante durch VW-Zentralrechner: Beide Steuereräte werden durch den Motortester quasi vollautomatisch per Tastendruck aktiv angesprochen und die MSG-Erkennung für die WFS online gestützt ausgelöst.
Online contact opnemen met VW en wordt online ingesteld --> kun je vergeten als particulier
Zusammenfassung
Der reine Wechsel des MSG incl. dessen Neucodierung ist auch mit VAG-COM (Vollversion) relativ einfach Schritt für Schritt durchführbar.
Dat klopt, even de waarden vooraf noteren en later in de andere/nieuwe instellen..en de codering is in orde.. Maar de wegrijblokkering kun je zo niet omzetten/instellen.
Zumal der komplette MSG-Wechselvorgang (sogar mit Verzögerungen durch meine Foto- und Nachfrageunterbrechungen) innerhalb einer Stunde abgeschlossen war. Deshalb möchte ich hier auf weitere Detailinformationen bewusst verzichten und im Bedarfsfall die Inanspruchnahme einer guten Vertragswerkstätte empfehlen.
Darüberhinaus wurde die Dokumentationsentscheidung zu Gunsten des VAG 1551 getroffen, da hier die wesentlichen Vorgänge einfach, schnell und direkt sichtbar sind.
Dik gedrukte.. Ja natuurlijk wil hij er niet verder op in gaan --> het is met vagcom/VCDS ook niet mogelijk
onder het kopje Synchronisation
en Zusammenfassung.
Even woord voor woord lezen..
Neben der ggf. erforderlichen Codierung ist grundsätzlich auch eine Synchronisation (Anpassung) mit der Wegfahrsicherung erforderlich.
Dazu sind zwei Varianten möglich:
- Manuelle Variante durch Erzeugen einer PIN-Nummer (24 h gültig), an Hand beide Steuergeräte Kontakt aufnehmen und das Steuergerät der Wegfahrsicherung erkennt das neue MSG.
Dus contact opnemen met VW en een code ontvangen --> kun je vergeten als particulier
- Online-Variante durch VW-Zentralrechner: Beide Steuereräte werden durch den Motortester quasi vollautomatisch per Tastendruck aktiv angesprochen und die MSG-Erkennung für die WFS online gestützt ausgelöst.
Online contact opnemen met VW en wordt online ingesteld --> kun je vergeten als particulier
Zusammenfassung
Der reine Wechsel des MSG incl. dessen Neucodierung ist auch mit VAG-COM (Vollversion) relativ einfach Schritt für Schritt durchführbar.
Dat klopt, even de waarden vooraf noteren en later in de andere/nieuwe instellen..en de codering is in orde.. Maar de wegrijblokkering kun je zo niet omzetten/instellen.
Zumal der komplette MSG-Wechselvorgang (sogar mit Verzögerungen durch meine Foto- und Nachfrageunterbrechungen) innerhalb einer Stunde abgeschlossen war. Deshalb möchte ich hier auf weitere Detailinformationen bewusst verzichten und im Bedarfsfall die Inanspruchnahme einer guten Vertragswerkstätte empfehlen.
Darüberhinaus wurde die Dokumentationsentscheidung zu Gunsten des VAG 1551 getroffen, da hier die wesentlichen Vorgänge einfach, schnell und direkt sichtbar sind.
Dik gedrukte.. Ja natuurlijk wil hij er niet verder op in gaan --> het is met vagcom/VCDS ook niet mogelijk

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Past deze ECU
Heb in mijn bus al eens een keer een andere ecu verwisseld (ajt naar acv acu), dat ging vrij eenvoudig met vagcom, had het nog opgeschreven:
ignition on (engine off)
SELECT
IMMOBILIZER
leave at 00
READ
SAVE
exit
wait 30 sec.
done
Of mis ik wat?
ignition on (engine off)
SELECT
IMMOBILIZER
leave at 00
READ
SAVE
exit
wait 30 sec.
done
Of mis ik wat?
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Past deze ECU
Ik heb een hele stapel diverse T4 ECU's liggen .
Indien interesse , stuur maar een PB met welk type (vw nummer) je nodig hebt
Indien interesse , stuur maar een PB met welk type (vw nummer) je nodig hebt
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Past deze ECU
De oude had ik weer verkocht op kleinanzeigen.de