Ik doe dit dus met een T5 LWB 174 pk automaat voorzien van vele comfortverhogende opties.
Problemen? Tsja, een paar.
Lekkende stuurpomp (vervangen onder garantie).
Kapotte automaat, oorzaak chiptuning (vervangen onder garantie, en tevens ABT chiptuning verwijderd).
Lekkende oliekoeler (vervangen onder garantie).
Knak in stuur (vervangen onder garantie).
Niet goed werkende deurvangers achter (3x vervangen onder garantie).
Verbrande reflectoren MV-koplampen (2x vervangen door leverancier xenon verlichting, onder garantie ).
Stuur na 300.000 km helemaal kaal en glad (zelf vervangen, kosten € 15,=)
Scheurtje in glas tellerhuis (lekker laten zitten, zit mij best).
Deurvanger portier bestuurderszijde gebroken (kostte wel € 35,-

Stoel bestuurderszijde na 250.000 km minder comfortabel (mijn oude König-stoel uit m'n T4 in laten bouwen!).
Airco blijft stinken naar kudde uitgewoonde ouwe sokken!! (nu meerdere malen airco laten reinigen, weinig tot geen effect).
In begin veel problemen gehad met kromme remschijven (meerdere malen door dealer vervangen onder garantie).
Met andere woorden, het is en blijft een zéér betrouwbare, snelle en comfortabele auto. Die zonder problemen 1 op 11 rijdt, tussen de longlife beurtjes door (35.000 km) niet meer dan 0,75 liter olie verbruikt.
Mij meer dan eens een zéér grote grijns

Slijtage, de gewone dingen, zomerbanden 80.000 tot100.000 km, winterbanden 50.000 tot 75.000 km. Remblokken 45.000 km tot 60.000 km, remschijven circa 100.000 km.
Ben nu bezig met mijn derde voorruit, de eerste sneuvelde door steentjes, de 2e door een noodlanding van een kraai terwijl ik 150 km p/u reedt.
Wat moet er echt nu beter worden bij de eerst volgende facelift van de T5.
Windgeruis is niet meer van deze tijd.
Reservoir van ruitensproeier te klein, zeker i.c.m. koplampsproeiers
Remmen echt te licht uitgevoerd, remvermogen moet beter!
Climate control niet leverbaar op Transporter...

Meer aflegruimte in dashboard, dat was in de T4 echt vele malen beter geregeld!
Boordcomputer geeft nog steeds geen informatie omtrent onderhoudsbeurten etc.
ESP niet leverbaar op Transporter LWB automaat.
Schakelgedrag van automaat TRAAG en onregelmatig.
Maar ja, als we nix te zeuren zouden hebben, dan waren we waarschijnlijk geen Nederlander meer!!!
Ik heb in al die 325.000 km 1x niet meer verder kunnen rijden door een groot defect (de automaat). Ik rij door geheel Europa met deze auto, van extreme hitte (wat dacht je van een dikke 40 graden in het Spaanse binnenland) tot de echte Scandinavische koude van min 30 graden, de T5 heeft mij nooit in de steek gelaten :klappen
Ik ben van plan om zeker nog een 200.000 km erbij te zetten, daarna zal ik waarschijnlijk wel aan een nieuwe moeten gaan denken.
MAAR NU NOG FF NIET!!!
Deze is net lekker ingereden!
Zo, en nu op naar de 400.000 km.