Begin dit jaar een nieuwe T6 110kW gesloten bestel geleverd gekregen. Prima auto.
Nu heb ik ook nog een golf V 2.0TDI. Daarvan had ik het vermoeden dat de accu het begeven had, daarom wou ik heb even starten m.b.t. van startkabels.
Mooi klusje voor de T6 dacht ik zo.
Die ervoor gezet en de startkabels aangesloten. Dit bracht echter niks. De startmotor van de golf ging nog net zo traag rond als zonder startkabels. Ook na een paar minuten wachten.
Zowel met de klemmen direct op de polen geprobeerd als met de - klem aan de golf kant op een massapunt in de auto, zoals in de handleiding staat.
Uiteindelijk (beschaamd


De accu van de T6 is nog in prima staat.
Echter met draaiende motor en beide accu's op de direct op de polen met elkaar verbonden meette ik op T6 accupolen slechts ongeveer 12,5V en niet de verwachtte ±13.4V
Bij de auto van de buurman meette ik dit in dezelfde situatie wel.
Na het halen van de nieuwe accu met de T6, nomaals de accuspanning met draaiende motor gemeten, toen meette ik dus wel ±13,4V
Nieuwe accu in de golf en weer lopen als een zonnetje, maar waarom ik hem met de Bulli niet gestart kreeg is mij een raadsel...
Iemand hier bekend mee?