Uit een nat Duitsland een hulpvraag
We hebben lekkage op de uiterste punt van het matras bij de klep
Ik zie een lichte vochtplek op de binnenbekleding onder het achterste zijraam (dit is toch de Dstijl?)
Komt dus achter de stijl bekleding vandaan en verder is het nergens nat (ook niet de goten bij het dak of bij de afsluit rubberblokken voor en achter)
Enig idee waar ik deze lekkage moet zoeken ?
Happy with the Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Ik had water links achterin. De waarschijnlijke oorzaak was een de rubberen kabeldoorvoer tussen de bus en de achterklep. Die was niet helemaal goed ingebracht in de de achterzijde/dakzijde. Dus controleer die in elk geval goed, van alle kanten.
websurfer schreef: 28 jun 2018, 20:27
Enig idee waar ik deze lekkage moet zoeken ?
Wij hadden onlangs hetzelfde. Het lekte onder de rubberen blokken in de dakgoot naar binnen. Zaten heel kleine droogtescheurtjes in. Maar water kon er prima met grote hoeveelheden tussendoor. Heb het losgepeuterd, schroef verwijderd, goed laten drogen en erna met goede kit weer afgedicht. Geen druppel meer gezien.
Misschien komt het ook bij jou daar vandaan.
Bij ons werd het hoofdeinde van het bed linksachterin (als je voor je bed staat) tot ongeveer 30cm naar binnen nat. Het vocht zag je langs en achterlangs het kapje van de D-stijl druppen.
Ik heb precies hetzelfde probleem, lekkage achterin op de punt van het matras. Blokjes zitten er inderdaad niet meer netjes in, veel ruimte aan de 'onderkant' dus die wil ik wel opnieuw kitten. Nu lees ik dat er een schroef in zit? Ik kan niet vinden waar ik die zou kunnen verwijderen.... Iemand een tip? Hoe krijg ik die blokjes er goed uit? En misschien ook welke kit je hebt gebruikt?
Volgens mij is het al een keer aangepakt in onze bus door een vorige eigenaar, maar mag dus weer gedaan worden.
Ook aan de voorkant laten ze een beetje los, dus als er nog tips zijn voor de voorkant houd ik me ook aanbevolen!
Ridicule80 schreef: 21 aug 2020, 15:44
Ik heb precies hetzelfde probleem, lekkage achterin op de punt van het matras. Blokjes zitten er inderdaad niet meer netjes in, veel ruimte aan de 'onderkant' dus die wil ik wel opnieuw kitten. Nu lees ik dat er een schroef in zit? Ik kan niet vinden waar ik die zou kunnen verwijderen.... Iemand een tip? Hoe krijg ik die blokjes er goed uit?
Ah thanks!
Wel even schrikken: als ik het goed zie moet dus op z'n minst de rand waar het tentdoek mee vastzit los? Of lukt het ook als alleen de schroef is losgemaakt?
Rand waar het doek in zit hoeft volgens mij niet los om de rubber blokken te verwijderen. Is wel makkelijker werken, maar geen noodzaak dus.
Ik heb bij de exemplaren aan de voorzijde in ieder geval er omheen kunnen werken. De achterste heb ik niet los gehad. Hier heb ik alleen de oude kit rondom het blok weggehaald en daarna opnieuw aangesmeerd.
Ik het het met zwarte MS Polymer kit (ruiten/carosseriekit) van Womi gedaan. Maar Sika, Colad, RE-Seal of 3M kan net zo goed.