Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Niet goed!
-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11
Niet goed!
3 waarschuwingslampjes tegelijk tijdens het rijden.
Auto in noodloop.
En dat in Duitsland (Wurzburg).
Geen garage open natuurlijk.
Morgen om 8.00 uur meteen laten uitlezen.
Auto in noodloop.
En dat in Duitsland (Wurzburg).
Geen garage open natuurlijk.
Morgen om 8.00 uur meteen laten uitlezen.
- Bijlagen
-
- E43BAA4C-C124-4E84-BD7C-A739FFDE3014.jpeg (56.04 KiB) 2665 keer bekeken
Re: Niet goed!
Shit. Hopelijk is het een kleinigheid. Succes!
___________________________
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: Niet goed!
Dat is balen
Misschien een tip voor de toekomst, waarom koop je geen elm 327 en laat je die continu in je obd stekker zitten
Dan download je een App voor je smartfone , Carfix , carscanner of torque (allemaal gratis)
En dan kun je zelf je auto uitlezen via bluetooth dan kijken op
wat er aan de hand is.
Je kunt de storingen ook resetten.
Misschien een tip voor de toekomst, waarom koop je geen elm 327 en laat je die continu in je obd stekker zitten
Dan download je een App voor je smartfone , Carfix , carscanner of torque (allemaal gratis)
En dan kun je zelf je auto uitlezen via bluetooth dan kijken op

Je kunt de storingen ook resetten.
Groetjes webmaster Henk-1
VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK

-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11
Re: Niet goed!
Henk dank voor je tip.
Ik kan de storingen resetten, maar het probleem is dan niet verholpen. Dan blijft ie in de noodloop neem ik aan?
Ik kan de storingen resetten, maar het probleem is dan niet verholpen. Dan blijft ie in de noodloop neem ik aan?
-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11
Re: Niet goed!
Klopt...uitzetten en later opnieuw starten heft de noodloop op. Dit was echter maar van korte duur.
Morgen wordt de bus gemaakt. Het blijkt dat de EGR klep muurvast zit.
Morgen wordt de bus gemaakt. Het blijkt dat de EGR klep muurvast zit.
Re: Niet goed!
Ben net thuis van 9 weken Frankrijk....hed dezelfde lampjes aan het branden...roetfilter bleek verstopt...VW dealers hebben dan geen tijd voor je ondanks een uurtarief van 147.50 ex toeslagen...."dorps" garage gezocht...filter geregenereerd...reiniger voor de zekerheid toegevoegd....paar dagen later noodloop....was inmiddels weer 400 km verder....nogmaals schoongebrand....daarna geen problemen meer gehad....totaal 6300 km. gereden met 1700 kilo aan de trekhaak..
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Niet goed!
Je kan ook boven de 3000 toeren gaan rijden gedurende een uurtje. Dan brandt je roetfilter goed schoon. Dit heb ik meegemaakt in Marokko.
Groet Eurocook

Groet Eurocook

Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Re: Niet goed!
Ben ook net terug van 7 weken Frankrijk en Spanje en geen problemen gehad met T5 GP 140 PK en caravan van 1500 kg.Harry 341 schreef: 09 jul 2018, 16:02 Ben net thuis van 9 weken Frankrijk....hed dezelfde lampjes aan het branden...roetfilter bleek verstopt...VW dealers hebben dan geen tijd voor je ondanks een uurtarief van 147.50 ex toeslagen...."dorps" garage gezocht...filter geregenereerd...reiniger voor de zekerheid toegevoegd....paar dagen later noodloop....was inmiddels weer 400 km verder....nogmaals schoongebrand....daarna geen problemen meer gehad....totaal 6300 km. gereden met 1700 kilo aan de trekhaak..
Heb 3400 km met caravan gereden met een verbruik van 1 op 8.2 liter/km,
Ben benieuwd wat jou gebruik is geweest,tov mijn vorige T5 130 PK is dit 1 km minder per liter.
- Bijlagen
-
- IMG_2003.JPG (38.01 KiB) 2412 keer bekeken
-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11
Re: Niet goed!
200 km verder en een hoop geld lichter staan we weer langs de kant met hetzelfde probleem.
Denk dat onze vakantie na 4 dagen ver over is.
Denk dat onze vakantie na 4 dagen ver over is.
Re: Niet goed!
Gretver..dat is echt balen man !!
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Niet goed!
kees127 schreef: 10 jul 2018, 14:39Ben ook net terug van 7 weken Frankrijk en Spanje en geen problemen gehad met T5 GP 140 PK en caravan van 1500 kg.Harry 341 schreef: 09 jul 2018, 16:02 Ben net thuis van 9 weken Frankrijk....hed dezelfde lampjes aan het branden...roetfilter bleek verstopt...VW dealers hebben dan geen tijd voor je ondanks een uurtarief van 147.50 ex toeslagen...."dorps" garage gezocht...filter geregenereerd...reiniger voor de zekerheid toegevoegd....paar dagen later noodloop....was inmiddels weer 400 km verder....nogmaals schoongebrand....daarna geen problemen meer gehad....totaal 6300 km. gereden met 1700 kilo aan de trekhaak..
Heb 3400 km met caravan gereden met een verbruik van 1 op 8.2 liter/km,
Ben benieuwd wat jou gebruik is geweest,tov mijn vorige T5 130 PK is dit 1 km minder per liter.
gemiddeld rond de 1 op 11 met de hut er achter...100 op de cruise...1 op 15 met losse bus....even een bekentenis...is nu 182 pk met 420 nm.![]()
![]()
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11
Re: Niet goed!
Harry ik kan geen privebericht sturen zie ik, maar kun je een indicatie geven wat het schoonmaken vd filter heeft gekost?
Re: Niet goed!
Harry 341 schreef: 11 jul 2018, 08:18kees127 schreef: 10 jul 2018, 14:39Ben ook net terug van 7 weken Frankrijk en Spanje en geen problemen gehad met T5 GP 140 PK en caravan van 1500 kg.Harry 341 schreef: 09 jul 2018, 16:02 Ben net thuis van 9 weken Frankrijk....hed dezelfde lampjes aan het branden...roetfilter bleek verstopt...VW dealers hebben dan geen tijd voor je ondanks een uurtarief van 147.50 ex toeslagen...."dorps" garage gezocht...filter geregenereerd...reiniger voor de zekerheid toegevoegd....paar dagen later noodloop....was inmiddels weer 400 km verder....nogmaals schoongebrand....daarna geen problemen meer gehad....totaal 6300 km. gereden met 1700 kilo aan de trekhaak..
Heb 3400 km met caravan gereden met een verbruik van 1 op 8.2 liter/km,
Ben benieuwd wat jou gebruik is geweest,tov mijn vorige T5 130 PK is dit 1 km minder per liter.
gemiddeld rond de 1 op 11 met de hut er achter...100 op de cruise...1 op 15 met losse bus....even een bekentenis...is nu 182 pk met 420 nm.![]()
![]()
De mijne is ook gechipt naar +/- 180 PK. Heb toch dezelfde motor als die van jou 2.0 L-140 PK, het verschil in gebruik is wel erg veel, waar zou dat nu aan liggen ? met losse bus rij ik +/- 1 op 12
Rij ook gewoon 100 op de cruise met caravan.
Re: Niet goed!
Wat is of was de storingscode, je kan toch niet roepen dat het roetfilter verstopt zit? Soms komt dit door een slecht werkende verschildruksensor bijvoorbeeld.
Het is geen prijsschieten mannen, beginnen met uitlezen en testen en dan herstellen wat nodig is.
Het is geen prijsschieten mannen, beginnen met uitlezen en testen en dan herstellen wat nodig is.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11
Re: Niet goed!
Staat nu bij de VW garage en wordt uitgelezen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik hou jullie op de hoogte.