Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Mark's T4 California Coach: exit T4! Aan de T5?
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Mark's T4 California Coach
En de ruimte rondom de 2 verwarmingsslangen, daar waar ze in het interieur komen, geeft ook een groot effect.
Voor de rest zag het er bij onze 2003 transporter qua isolatie hetzelfde uit..
Voor de rest zag het er bij onze 2003 transporter qua isolatie hetzelfde uit..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Mark's T4 California Coach
Weer wat verder... Dit is het stuk schutbord waar de doorvoer opzit die in mijn bus moet komen. Het scheiden van beide delen was nog een best klusje, de doorvoer zit met carrosseriekit vast en is ook nog deels gelast. Met hulp van haakse slijper, verfbrander en een beitel lukte het.
Laatst gewijzigd door MarkV op 24 jul 2018, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 930
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Mark's T4 California Coach
Plaatjes plaatsen blijft moeilijk
Re: Mark's T4 California Coach
Plaatjes plaatsen gaat dus beter met de PC dan met de telefoon
Gelijk maar verder dan!
De doorvoer komt nog aardig precies. Daarom besloten de doorvoer even vast te tapen en de airco-unit er in te hangen, om de juiste positie te kunnen bepalen.
Even de boutjes weer in de airco-unit gedraaid, en ook het boutje dat in de doorvoer komt. Zo past het mooi.
Gelijk maar verder dan!
De doorvoer komt nog aardig precies. Daarom besloten de doorvoer even vast te tapen en de airco-unit er in te hangen, om de juiste positie te kunnen bepalen.
Even de boutjes weer in de airco-unit gedraaid, en ook het boutje dat in de doorvoer komt. Zo past het mooi.
-
- Berichten: 930
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Mark's T4 California Coach
Dank je, Petra!
Vanavond nog even bezig geweest met de aircocompressor.
Eerst de poelie die in de weg zit eraf halen. Daar wachtte een "leuke" verrassing: de inbusboutjes van de poelie waren door een voorganger dolgedraaid. Verkeerde bezuinigingen, die boutjes kosten samen nog geen knaak bij de dealer...
Dus maar met hamer en beitel aan de slag gegaan. Gelukkig was het 30 graden buiten, no sweat (not...).
Maar de aanhouder wint!
Nu is er ruimte om de steun voor de compressor te monteren.
En dan kan de compressor erop.
Nog een extra geleiderol voor de multiriem moet erbij. Er is een gat met draad over, alsof het er voor gemaakt is
De bout moet nog even vast met Loctite, en dan kan het dekseltje er weer op.
Vanavond nog even bezig geweest met de aircocompressor.
Eerst de poelie die in de weg zit eraf halen. Daar wachtte een "leuke" verrassing: de inbusboutjes van de poelie waren door een voorganger dolgedraaid. Verkeerde bezuinigingen, die boutjes kosten samen nog geen knaak bij de dealer...
Dus maar met hamer en beitel aan de slag gegaan. Gelukkig was het 30 graden buiten, no sweat (not...).
Maar de aanhouder wint!
Nu is er ruimte om de steun voor de compressor te monteren.
En dan kan de compressor erop.
Nog een extra geleiderol voor de multiriem moet erbij. Er is een gat met draad over, alsof het er voor gemaakt is
De bout moet nog even vast met Loctite, en dan kan het dekseltje er weer op.
Re: Mark's T4 California Coach
De kabelboom in de motorruimte was vandaag aan de beurt. Komt neer op het vervangen van de originele kabelboom door eentje uit een airco versie. Die laatste heeft wat meer aansluitingen (compressor, sensoren) en een andere aanstuurunit.
Foto's volgen, ik krijg weer een foutmelding bij uploaden...
Foto's volgen, ik krijg weer een foutmelding bij uploaden...
Re: Mark's T4 California Coach
De leidingen die van de compressor komen in de motorruimte geplaatst. Zo lopen ze mooi netjes zonder te veel spanning.
Re: Mark's T4 California Coach
De condensor is aan de beurt. De droger wordt vervangen door een nieuwe. Kosten 25 euro voor eentje van Nissens.
De nieuwe droger. De O-ringen zijn ingesmeerd met Pag-olie.
En weer op zijn plek. Plug andere play, alle gaten en aansluitingen zijn al aanwezig.
De nieuwe droger. De O-ringen zijn ingesmeerd met Pag-olie.
En weer op zijn plek. Plug andere play, alle gaten en aansluitingen zijn al aanwezig.
Re: Mark's T4 California Coach
De aircounit kan er in.
Even goed mikken zodat de aircoleidingen netjes door de doorvoer gaan.
Toen kwam ik erachter dat ik een verlengstukje van de middelste uitstroomopening vergeten was mee te nemen... Net een paar cm te kort!
Re: Mark's T4 California Coach
Dus terug naar Schippers... Hieronder op de foto is het verlengstuk gemonteerd.
De interieurkabelboom heb ik op advies van Schippers naast de originele gelegd, en alleen de aircozaken van de nieuwe boom aangesloten.
Dat was nog wat prutsen want de aanjager kreeg geen stroom. Dus even afgetapt van de originele boom en hij deed het.
Nu kan het dashboard er weer in.
De interieurkabelboom heb ik op advies van Schippers naast de originele gelegd, en alleen de aircozaken van de nieuwe boom aangesloten.
Dat was nog wat prutsen want de aanjager kreeg geen stroom. Dus even afgetapt van de originele boom en hij deed het.
Nu kan het dashboard er weer in.
Re: Mark's T4 California Coach
Nadat het dashboard er weer in zat naar de aircoboer gegaan.
Daar bleek de compressor kapot :-(
Schippers gebeld en die had nog een gebruikte die ik mocht hebben en een nieuwe die ik tegen inkoopprijs kon overnemen. Dat laatste gedaan, geen zin om te moeten gokken of de gebruikte wel goed was.
Weer terug naar de aircoboer en met gekruiste vingers weer aan de vulling!
Yes!
Daar bleek de compressor kapot :-(
Schippers gebeld en die had nog een gebruikte die ik mocht hebben en een nieuwe die ik tegen inkoopprijs kon overnemen. Dat laatste gedaan, geen zin om te moeten gokken of de gebruikte wel goed was.
Weer terug naar de aircoboer en met gekruiste vingers weer aan de vulling!
Yes!