Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
hh accu geplaatst
hh accu geplaatst
De laatste 3 zaterdagen bezig geweest met huishoudaccu onder stoel plaatsen, het is een gele victron 75ah geworden.
Ik plaats foto's erbij wie weet heeft iemand er wat aan. Doe ik zo wat terug voor alle info die ik hier opdoe
Verder ook nog een extra lader voor de koelbox in het vakje naast de stoel gemaakt.
(jaja, het gat is te groot geboord, als ik alles van de bus af heb maak ik een nieuw plankje met kleiner gat..) Onderin de stoel heb ik een plankje op maat gemaakt om de onderdelen op te monteren.
De shunt voor de victron monitor en het zekeringkastje met 6 aansluitingen. Van bovenaf gezien, met de massastrip gemonteerd. (dat ding met plastic beschermkapje)
Grote zwarte ding in kabel is een inline zekering van 100A Victron monitor in kastje boven dashboard Voorin bij de startaccu zit een Cyrix 230 AH scheidingsrelais.
Verder heb ik een CTEK acculader aangesloten. Maar helaas die geeft maar 5A opladen en mijn koelbox pakt 7A.
Dat wordt dus een andere oplader of een andere koelbox.
@Peter Multivan, hoe bevalt je moobicool B40? Hoe is het geluid op 12 volt daarvan? De specs zeggen dat die 4A trekt.
Ik plaats foto's erbij wie weet heeft iemand er wat aan. Doe ik zo wat terug voor alle info die ik hier opdoe
Verder ook nog een extra lader voor de koelbox in het vakje naast de stoel gemaakt.
(jaja, het gat is te groot geboord, als ik alles van de bus af heb maak ik een nieuw plankje met kleiner gat..) Onderin de stoel heb ik een plankje op maat gemaakt om de onderdelen op te monteren.
De shunt voor de victron monitor en het zekeringkastje met 6 aansluitingen. Van bovenaf gezien, met de massastrip gemonteerd. (dat ding met plastic beschermkapje)
Grote zwarte ding in kabel is een inline zekering van 100A Victron monitor in kastje boven dashboard Voorin bij de startaccu zit een Cyrix 230 AH scheidingsrelais.
Verder heb ik een CTEK acculader aangesloten. Maar helaas die geeft maar 5A opladen en mijn koelbox pakt 7A.
Dat wordt dus een andere oplader of een andere koelbox.
@Peter Multivan, hoe bevalt je moobicool B40? Hoe is het geluid op 12 volt daarvan? De specs zeggen dat die 4A trekt.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: hh accu geplaatst
We hebben in deze bus een waeco CRX-50.
En die hoor ik nauwelijks en slaat ongeveer 1x per 40 minuten aan op de laagste stand. Hij kan dan dus nog veel harder koelen.
Dus hoe een mobicool bevalt? Geen idee.
We hebben hiervoor een tropicool gehad..
Groeten Peter
PS het is dus nog gelukt met het bakje
Mobiele hulp weetjewel, zelfs op vakantie
En die hoor ik nauwelijks en slaat ongeveer 1x per 40 minuten aan op de laagste stand. Hij kan dan dus nog veel harder koelen.
Dus hoe een mobicool bevalt? Geen idee.
We hebben hiervoor een tropicool gehad..
Groeten Peter
PS het is dus nog gelukt met het bakje

Mobiele hulp weetjewel, zelfs op vakantie

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ja Peter perfect! Bedankt! 
Over 3 weken 10 dagen naar Italië dus vandaag maar gelijk een CFX 28 besteld.

Over 3 weken 10 dagen naar Italië dus vandaag maar gelijk een CFX 28 besteld.
En hij staat voorlopig!
Wat een plezier ervan met dit weer, koelt als een malle en energie zuinig.
Wat een plezier ervan met dit weer, koelt als een malle en energie zuinig.
Ben nu nog op zoek naar iemand die de tussenwand kan verwijderen voor mij.
Mijn vaste garage is op vakantie en ik wil de wand er graag uit hebben ergens in de komende 2 weken.
Iemand tips?
Mijn vaste garage is op vakantie en ik wil de wand er graag uit hebben ergens in de komende 2 weken.
Iemand tips?
Ik ben vandaag terug gekomen van een vakantie uit Zweden en met de temperaturen van nu is de cabine wel sneller op de gewenste temp met het schot er in.
Ik heb de blauwe 75Ah accu met een cfx35 en met dagelijks bus gebruik 2.5 week zonder extra bij laden.
Ik heb de blauwe 75Ah accu met een cfx35 en met dagelijks bus gebruik 2.5 week zonder extra bij laden.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Als je een 2de accu zelf kunt plaatsen,
dat vermoed ik dat je zelf ook de skills hebt om die wand er zelf uit te halen
dat vermoed ik dat je zelf ook de skills hebt om die wand er zelf uit te halen

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
@ArieV 41graden! waar reed je?
Peter: misschien, ben meer elektrisch dan mechanisch. Maar ik ga t maar proberen we zien wel hoe ver we komen.
Is het gewoon een kwestie van alles losschroeven wat ik tegenkom?
Ron
Peter: misschien, ben meer elektrisch dan mechanisch. Maar ik ga t maar proberen we zien wel hoe ver we komen.
Is het gewoon een kwestie van alles losschroeven wat ik tegenkom?
Ron
Dit was in idre zweden.
Foto is warm maar gelukkig een moment opname. Gemiddelt schommelde het tussen de 30 en 35graden.
Foto is warm maar gelukkig een moment opname. Gemiddelt schommelde het tussen de 30 en 35graden.
pfff.
Om te beginnen, weet iemand hoe je de bankombouw verwijderd? Ik heb 2 parkers gevonden in de vloer maar verder zit die gelijmd denk ik.
Dat wordt dan zagen maar er zal toch wel een slimmere manier zijn.
Om te beginnen, weet iemand hoe je de bankombouw verwijderd? Ik heb 2 parkers gevonden in de vloer maar verder zit die gelijmd denk ik.
Dat wordt dan zagen maar er zal toch wel een slimmere manier zijn.
Hoi Ron,
Als ik het goed heb dan moet een dubbelcabine geplakt/gelijmd zijn, dit is een inrichtingseis van de RDW/belastingdienst. Ik heb zelf geen ervaring met het verwijderen hiervan, maar ik heb hier op het forum het één en ander gelezen over het verwijderen van lijmresten met een caramel schijf.
Veel succes,
Walter
Als ik het goed heb dan moet een dubbelcabine geplakt/gelijmd zijn, dit is een inrichtingseis van de RDW/belastingdienst. Ik heb zelf geen ervaring met het verwijderen hiervan, maar ik heb hier op het forum het één en ander gelezen over het verwijderen van lijmresten met een caramel schijf.
Veel succes,
Walter
Wellicht kun je op het wereldwijde web eens zoeken naar het Elsawin software pakketje, daar staan de handleidingen voor de- en montage in.
gr
Rene
gr
Rene
Bedankt Walda en Moosev, ik ga aan de slag.